حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ 15 رمضان 1445 Sunday, 24 March , 2024 ساعت ×
کار برجسته رئیسی که نیاز به تقدیر ویژه دارد
07 ژوئن 2022 - 10:38
شناسه : 4022
بازدید 372
10
در حاشیه بیانات اخیر رهبر انقلاب؛

در تبعیت از فرمایش مهم رهبری معظم انقلاب، هرچند که موارد عدیده ای برای تقدیر از مسئولان انقلابی در دولت، مجلس و دستگاه قضایی وجود دارد اما آن چیز که در میان رفتار دولت از میان دستاوردهای ده ماه گذشته جای تقدیر ویژه دارد و نباید در میان حجم اخبار مغفول بماند، اهتمام رئیس جمهور […]

ارسال توسط : نویسنده : حسین خان بابازاده منبع : جهان نيوز
پ
پ

در تبعیت از فرمایش مهم رهبری معظم انقلاب، هرچند که موارد عدیده ای برای تقدیر از مسئولان انقلابی در دولت، مجلس و دستگاه قضایی وجود دارد اما آن چیز که در میان رفتار دولت از میان دستاوردهای ده ماه گذشته جای تقدیر ویژه دارد و نباید در میان حجم اخبار مغفول بماند، اهتمام رئیس جمهور به حل مسئله کرونا است.

«امام در یک مواردی، در خلوت یا جلوت به مجریان نهیب میزد؛ گاهی در علن، گاهی هم در جلسات خصوصی؛ امّا در مواردی هم صریحاً قدرشناسی میکرد. موارد متعدّدی داریم که امام با صراحت از مسئولین کشور ــ یا از یک نفر، یا از مجموعه‌ای از مسئولین ــ قدرشناسی کرده. توصیه‌ من این است، امروز که دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است، وظیفه‌ی قدرشناسی وظیفه‌ی سنگینی است؛ باید از مسئولین قدرشناسی کرد».

این جملات بخشی از بیانات اخیر و مهم رهبر انقلاب پیرامون لزوم قدرشناسی از عملکرد مسئولان انقلابی به ویژه در زمان تخریب آنهاست. رهبری هم بلافاصله به رفتار قابل تقدیر وزیر کشور، رئیس جمهور و معاون اول در ماجرای متروپل به عنوان رفتارهای قابل تقدیر اشاره کردند.

در تبعیت از فرمایش مهم رهبری معظم انقلاب، هرچند که موارد عدیده ای برای تقدیر از مسئولان انقلابی در دولت، مجلس و دستگاه قضایی وجود دارد اما آن چیز که در میان رفتار دولت از میان دستاوردهای ده ماه گذشته جای تقدیر ویژه دارد و نباید در میان حجم اخبار مغفول بماند، اهتمام رئیس جمهور به حل مسئله کرونا است.

حل مسئله کرونا در نوشتار سه کلمه است اما در دل خود محتوای عظیمی دارد. کرونا، مرگ هموطنان، بیماری عزیزان، بیکاری اقشار جامعه، محدودیت کسب‌وکار، کاهش درآمد، لغو اجتماعات و مراسم، ممنوعیت تفریح و دورهمی، محدودیت رفت و آمد، مشکلات روحی و…  را به همراه خود آورد.

هرچند همه مردم حداقل چند مورد از این موارد را کاملا حس کرده اند اما شاید برخی از آنها جبران ناپذیر باشد. برای نمونه چه افرادی که عزیز خود را از دست دادند و غریبانه آنها را به خاک سپردند و حتی نتوانستند برای چهره ای که سال ها با او زندگی کردند مراسمی برگزار کنند و یا حتی دیگران برای تسلی خاطر در کنار او باشند. چه افرادی که شغل خود را از دست ندادند و یا اینکه چه افرادی با کاهش جدی درآمد و آثار تلخ آنها روبرو شدند.

روند کرونا هرچند با افت و خیزهایی در دولت دوزادهم همراه شد اما در نهایت روحانی کشور را با فوتی روزانه ۷۰۰ نفر ناشی از شیوع گسترده این ویروس تحویل رئیسی داد. رفتارهایی که رئیسی از ساعت ابتدایی از خود نشان داد جای تقدیر دارد. رئیسی بر خلاف روحانی که از ابتدای شیوع این ویروس یکجانشین شده بود و دفترش را امن ترین جا می دید، بازدیدهای سرزده خود را آغاز کرد. حتی در آن مقطع که توزیع دارو به مشکل خورده بود و مردم عصبانی هم بودند، رئیسی در همان میانه جولان کرونا به میان مردم در یکی از داروخانه های شلوغ تهران رفت و دستورات لازم را صادر کرد.

رئیسی کاری کرد که محموله های کوچک ۱۰۰ هزارتایی واکسن که به کشور وارد می شد به چند ده محموله ۵ میلیونی ارتقا یافت. هرچند که رئیس جمهور مسئولان دولت را مامور به بکارگیری همه تلاش ها برای واردات واکسن کرد، اما آن چیز که سیل واکسن را به کشور گسیل کرد، تماس های مهم رئیس جمهور با سران برخی کشورها بود.

کرونا یک بیماری بود اما در دل خود تبعات بزرگی اقتصادی اجتماعی را در پی داشت. فی الواقع  رئیسی با آبرویی که از خود به میان گذاشت یک مشکل اصلی و ده‌ها مشکل تبعی آن را حل کرد. این در حالی بود که در دولت گذشته واردات واکسن نظیر سایر مسائل کشور به حل مسائلی نظیر FATF، برجام و تحریم گره زده می شد! حتی برخی مسئولان می گفتند که چین حاضر به ارسال محموله های واکسن به ایران بوده است اما مسئولان غربگرای دولت دوازدهم از این کار استقبالی نمی کردند!

کرونا زندگی همه را تحت تاثیر قرار داد، پس حل این موضوع می تواند حتی کسانی را که به رئیس جمهور فعلی رای نداند و یا جزو منتقدان دولت هستند را به تامل فرو برد.

چند هفته ای است که علی رغم همه رفتارهای آزادانه و بدون محدودیت مردم، آمار فوتی های کرونا تک رقمی شده و در روزهای گذشته حتی روز بدون فوتی کرونا هم در ایران ثبت شد. عملا ریشه یک بیماری منحوس با تبعات آن از بین رفته است. آمار مبتلایان هم دو رقمی شده است. این در حالی است که در همین زمان مدعیان ابرقدرتی و تحریم کنندگان ایران با فوتی های سه رقمی مواجه هستند. همان هایی که با فایزر میدان داری میکردند و ایران را برای ورود واکسن تحریم کردند.

*جهاد مدافعان سلامت در این میان نیمی دیگری از ماجراست که شرح آن در این مقال نمی‌گنجد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.