حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
مردم بدون درخواست ولی جامعه به صحنه آمدند!
24 سپتامبر 2022 - 8:10
شناسه : 4510
بازدید 240
12
تکامل فوق العاده معرفتی جامعه ایران

تشخیص به موقع حق و باطل و ایستادن در کنار ولی جامعه از عالی‌ترین شاخص‌های دینداری است که در چهل سال گذشته سیر صعودی همیشگی داشته است.  تصاویر راهپیمایی اعتراضی در سراسر کشور نشان می دهد که یک حماسه بزرگ بصیرتی دیگر در جامعه ایران رقم خورده است. حماسه بصیرتی که در مقابل آتش زدن […]

ارسال توسط : نویسنده : مهدی جهان تیغی منبع : جهان نيوز
پ
پ
تشخیص به موقع حق و باطل و ایستادن در کنار ولی جامعه از عالی‌ترین شاخص‌های دینداری است که در چهل سال گذشته سیر صعودی همیشگی داشته است.
 تصاویر راهپیمایی اعتراضی در سراسر کشور نشان می دهد که یک حماسه بزرگ بصیرتی دیگر در جامعه ایران رقم خورده است. حماسه بصیرتی که در مقابل آتش زدن پرچم ایران، اهانت به قرآن، حمله به نیروهای انتظامی، مساجد و اموال عمومی رقم خورده و در یک کلام، مردم در دفاع از نظم، امنیت روانی، اجتماعی و فرهنگی جامعه به صحنه آمدند.

اما در روزگاری نه چندان دور در تاریخ معاصر ایران جنایاتی مشابه و یا به مراتب بدتر علیه امنیت مردم و یا دین خدا صورت گرفته ولی جامعه اینگونه فرآگیر، یکصدا و سریع به خروش نیامده و نتوانستند دست دشمن را به موقع در حوادث ببینند. در همین زمانه فعلی نیز برخی از جوامع اسلامی هستند که در کشورشان اهانت‌های فراگیرتری راجع به اعتقادات یا امنیت و نظم جامعه مشاهده می‌کنند ولی نمی‌توانند به صورت وسیع و خودجوش واکنش نشان بدهند. البته هیچ حکومتی در جهان اسلام نیز به اندازه جمهوری اسلامی مردمش میان حکومت و اسلام نزدیکی نمی‌بینید و به این عمق و وسعت دفاع از اسلام را دفاع از حاکمیت‌شان و دفاع از حاکمیت‌شان را دفاع از اسلام نمی‌بینند. به همین دلیل در تمام صحنه‌های که مردم در دفاع از دین به صحنه آمدند، همانند حماسه ۹دی که اساسش واکنش به حرمت‌شکنی عاشورا سال ۸۸ بود، یا همین راهپیمایی اخیر که در واکنش به برخی حرمت شکنی‌ها به پرچم ایران یا اهانت به اعتقادات اسلامی صورت گرفت، نهایتا شعارهای خود را به حمایت از حاکمیت و نیز دفاع از جمهوری اسلامی ختم می کنند.
اما جامعه ایران به چه تکامل فوق‌العاده معرفتی دست یافته که رهبر آن در آخرین سخنرانی خود هیچ اشاره‌ای به اغتشاشات اخیر نکردند ولی جامعه خودجوش و بدون فرمان مستقیم برای جمع کردن این حوادث به صحنه آمدند.
تاریخ اسلام صفحات غم انگیزی دارد که ولی و امام جامعه به مردم فرمان حضور در میدان سیاسی یا حتی فتوای جهاد داده ولی اکثریت جامعه اطاعت حضور در میدان و صحنه را نکردند. این در حالیست که امروز جامعه ایران برتر از همه اعصار تاریخ اسلام و نه به فرمان و فتوا بلکه حتی بدون درخواست یا اشاره ولی جامعه نیز به صحنه می‌آید. جامعه‌ای که برای مهار حوادث فتنه‌گون اخیر قبل هشدار ولی جامعه و اعلام نیاز او به حضور مردم، با تشخیص صحیح خود به صحنه می‌آید بی‌شک جامعه‌ای است که در بصیرت و تشخیص حق و باطل پیشرو شده و به نقاط مهمی از کمال سیاسی و دینی دست یافته است. ایران امروز با هیچ عصری در تاریخ اسلام به لحاظ معرفت دینی و سیاسی قابل قیاس نیست و ایرانیان بار دیگر ثابت کردند که فراتر از مردم عصر پیامبر اسلام و ائمه طاهرین عمل می‌کند.

تشخیص به موقع حق و باطل و ایستادن در کنار ولی جامعه از عالی‌ترین شاخص‌های دینداری است که در چهل سال گذشته سیر صعودی همیشگی داشته است. در انقلاب اسلامی بارها حوادث مختلف بدون نیاز به فتوای ولی فقیه و صرفا با یک اشاره منتهی به حضور مردم در صحنه و نابود شدن فتنه‌ها شده است. این همان تکامل و عمق دینداری است که انقلاب اسلامی در جامعه ایران ایجاد کرده و با هیچ دینداری در هیچ دوره ای قابل قیاس نیست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.