حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی مرکزی برای نجات «نفس» در گرگان/ گروه‌های جهادی وارد میدان شدند
29 سپتامبر 2022 - 8:13
شناسه : 4533
بازدید 373
20
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان مطرح کرد؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از راه‌اندازی مرکز تخصصی مردمی نفس در گرگان خبر داد و فعالیت این مرکز را در راستای احیای فرزندآوری و افزایش جمعیت مهم ارزیابی کرد. سعید گلفیروزی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح مرکز تخصصی مردمی نفس که در مرکز خدمات سلامت گرگان برگزار شد، اظهار کرد: با […]

ارسال توسط : منبع : گلستان ما
پ
پ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از راه‌اندازی مرکز تخصصی مردمی نفس در گرگان خبر داد و فعالیت این مرکز را در راستای احیای فرزندآوری و افزایش جمعیت مهم ارزیابی کرد.

سعید گلفیروزی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح مرکز تخصصی مردمی نفس که در مرکز خدمات سلامت گرگان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به کاهش جمعیت و ضرورت تمرکز فعالیتها مرکزی با عنوان مرکز جهادی نفس با رویکرد کار همه جانبه به منظور جلوگیری از سقط فرزندان سالم راه‌اندازی شده است.

وی همکاری دستگاه‌های اجرایی را در تحقق اهداف این طرح مهم خواند و افزود: بحران کاهش جمعیت از دهه ۷۸ آغاز شد و در دهه ۹۰ با کاهش شدید رشد جمعیت همراه بود در این راستا مرکز تخصصی مردمی نفس در استان شکل گرفت تا دغدغه‌های ناشی از کاهش جمعیت را با سیاست‌های اقناعی برطرف کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه مشاوره، حمایت‌های معیشتی، ارائه خدمات پزشکی و اطلاع‌رسانی از رویکردهای فعالیت این مرکز تخصصی مردمی است، گفت: هرم سنی جامعه به سمت پیری هدایت شده و این زنگ خطر جدی را نشان می‎دهد.

گلفیروزی توجه به مولفه فرزندآوری و افزایش جمعیت را یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: همه باید در کنار هم نسبت به بحران جمعیت پیری احساس وظیفه کنیم.

وی از محورهای فعالیت مرکز نفس را حمایت‌های همه جانبه در زمینه مشاوره مامایی، مذهبی، رواناسی، حقوقی برشمرد و ابراز کرد: این مرکز در زمینه بهداشتی، درمانی، معیشتی با حمایت نهادهای حمایتی، فرهنگی، خیرین فعالیت‌های را آغاز خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بیان کرد: این مرکز با محوریت تیمی از نیروهای جهادی و دغدغه مند گروه علوم پزشکی با شعار کار همه جانبه ورود میدان شده است تا خانواده هایی که تصمیم به سقط جنین گرفتند برای فرزندآوری از طریق مشاوره متقاعد کنند، مرکز تماس و ارتباط مردمی از طریق ۰۹۱۰۸۰۸۴۴۵۱ فعال است.

گلفیروزی با تاکید بر اینکه مرکز نفس باید بر مبنای کارهای عملیاتی فعالیت کند، گفت: شاخص‌های استان در این زمینه باید احصاء شود تا بر اساس برنامه هدفمند اینکه در چه نقطه‌ای هستیم و باید به کجا برسیم حرکت کنیم.

وی بر لزوم گزارش عملکرد در این زمینه هر سه ماه یکبار تاکید کرد و گفت: جلسات باید نتیجه گرا باشد و مشخص باشد کدام شهرستان بیشترین میزان سقط را دارند، تا برنامه‌ها و اولویت‌ها در این زمینه مشخص باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.