حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
واکنش فعال سیاسی گلستان به خطبه‌های امام جمعه گرگان درباره «حجاب»
17 جولای 2022 - 7:33
شناسه : 4177
بازدید 420
11

علی منصوری‌رضی از فعالان سیاسی نسبت به سخنان امام جمعه گرگان که گفته است: «با اجبار و زور نمی توان مردم را با حجاب کرد»، واکنش نشان داد. وی افزود: حضرت آیت الله نورمفیدی؛ حضرتعالی در خطبه های نماز  جمعه این هفته بیست چهارم تیرماه  ۱۴۰۱ فرمودید: مسئله حجاب از ضروریات دین است، با اجبار […]

ارسال توسط : نویسنده : علی منصوری رضی منبع : گلستان ما
پ
پ

علی منصوری‌رضی از فعالان سیاسی نسبت به سخنان امام جمعه گرگان که گفته است: «با اجبار و زور نمی توان مردم را با حجاب کرد»، واکنش نشان داد.

وی افزود: حضرت آیت الله نورمفیدی؛ حضرتعالی در خطبه های نماز  جمعه این هفته بیست چهارم تیرماه  ۱۴۰۱ فرمودید: مسئله حجاب از ضروریات دین است، با اجبار و زور نمی توان مردم را با حجاب کرد (سلمنا) و در بخشی فرمودید که کسانی که گاهی حجاب را رعایت نمی کنند، آنها هم اهل دین و ایمان هستند، اینها هم مسلمان و مومن هستند و فرمودید که رضاخان و فرزند ناخلفش تلاش کردند که  مسئله حجاب را در کشور نادیده بگیرند، ما هم نباید همچون آنها عمل کرده و به زور وارد شویم. و اشاره ای به کار فرهنگی فرمودید که این مسئله بسیار مهم در مجلس، مراکز فرهنگی و حوزه های علمیه و مجالس مذهبی باید حساب شده کار شود.

وی خطاب به سخنان امام جمعه گرگان تصریح کرد: سرور گرامی بدون شک بخش اعظمی از خواهران بد حجاب و مردانی که پوشش را به اصطلاح امروزی بی خیال  هستند بنده هم قطعا آنها را عاشق اسلام و ولایت میدانم اما سخن بنده با حضرتعالی است برخوردبا افرادی که تلاش در تخریب ارزشهای انسانی دارندوشب وروزسعی در شکستن سد مستحکم حجاب وعفاف دارند باید چگونه باشد؟ اگر فردی بخواهدحریم اجتماعی را رعایت نکند وبا برداشت غلط از آزادی، محیط اجتماعی را با محیط درون خانه  مساوی بداند چه توجیهی دارید؟

لذا با توجه به دستورات دینی نسبت به حجاب وعفاف وسخنان صریح امام راحل و تذکرات دلسوزانه بنیانگذار انقلاب اسلامی وتاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به تهاجم فرهنگی ،شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی وهمچنین به اذعان بسیاری از اندیشمندان حوزوی ودانشگاهی نسبت به تغییر سبک زندگی؛ حوادث ضد حجاب وعفاف در شیراز  و موضعگیری فائزه هاشمی در خصوص حجاب وحملات بی امان بیش از  ۲۴۰  رادیو وشبکه های ضد اخلاقی وماهواره ها بر علیه ارزش ها در تغییر ذائقه فرهنگی و سبک زندگی وترویج فرهنگ اسلام سکولار در داخل کشوروفعال بودن گروه های بهایی وده ها گروه …….؛ چند سئوال از محضر مبارکتان دارم.

۱-  آیا در کشور اسلامی کسانی هستند که مانند رضا شاه برای حفظ حجاب مردم را به گلوله بسته باشند؟

۲- آیا آمرین به معروف وناهین از منکر مثل ومانند رضا شاه ومحمدرضا شاه هستند که چنین مقایسه ای را فرمودید؟.

۳- چرا حضرتعالی نسبت سلبریتی هایی که در تغییر فرهنگ انقلاب اسلامی در فضای مجازی فعال هستند در خطبه های ارزشمند نماز جمعه شفاف موضعگیری نمی فرمایید؟

۴- چرا هنگامی که سخن از اقدامات پیشگیرانه از بدحجابی می شود ؛ شاهد مواضع ضد ونقیض حضرتعالی می باشیم! اگر بدحجاب ها جزء مومنین هستند چه لزومی برای نهی از منکر وجود دارد؟

۵- مسیح علینژاد با پشتیبانی بنگاه های رسانه ای غرب ؛خنجر برعفت زنان ایران اسلامی می کشد وشما به فرزندان با ایمانی که خالصانه وخاضعانه با افرادی که بی حجابی را ترویج می کنند تذکر ارشادی دارندمثال رضا خانی می دهید! تقاضا دارم اگر چنین افرادی وجود دارندکه  بارویه رضا خانی باعث تکدر خاطر حضرتعالی شدند را  به قوه قضائیه معرفی کنید؟

۶- درخاتمه  نظر جنابعالی رابه فرمایشات امام راحل ومقام معظم رهبری  جلب می نمایم: (((از جوانان، دختران و پسران، می خواهم که استقلال و آزادی و ارزش های انسانی را، ولو با تحمل زحمت و رنج، فدای تجملات و عشرت ها و بی بند و باری ها و حضور در مراکز فحشا که از طرف غرب و عمال بی وطن به شما عرضه می شود، نکنند. (صحیفه امام؛ ج ۲۱، ص ۴۱۷)

باید توجه داشته باشید که حجابی که اسلام قرار داده است، برای حفظ آن ارزش های شماست. هر چه را که خدا دستور فرموده است – چه برای زن و چه برای مرد – برای این است که، آن ارزشهای واقعی که این ها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه های شیطانی با دستهای فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال می شدند. این ها ، این ارزش ها زنده بشود. (صحیفه امام؛ ج ۱۹، ص ۱۸۵)امام خمینی رحمه ا…علیه)))
ومقام معظم رهبری میفرمایند:(((این مساله‌ی حجاب و محرم و نامحرم و نگاه كردن و نگاه نكردن، همه به خاطر این است كه قضیه‌ی عفاف در این بین سالم نگه داشته شود.۳۰/۰۷/۱۳۷۶

با حجاب زن، هم خود زن مسلمان امنیت پیدا می‌كند و هم مردان مسلمان امنیت پیدا می‌كنند.۲۰/۱۲/۱۳۷۵

ما هیچ وقت نگفتیم كه «حتما چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم كه «چادر بهتر از حجابهای دیگر است.»۲۰/۰۷/۱۳۷۳

ما زن را به عفت، به عصمت، به حجاب، به عدم اختلاط و آمیزش بی‌حد و مرز میان زن و مرد، به حفظ كرامت انسانی، به آرایش نكردن در مقابل مرد بیگانه دعوت می‌كنیم.۲۵/۰۹/۱۳۷۱))).

۶- جناب  حضرت آیت ا… نورمفیدی؛ شناخت توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی در به زمین زدند انقلاب  کار دشواری نیست؛ با توجه به آمارهای داده شده در کشور؛ که بیش از ۴۰۰ هزار سقط جنین  خواسته وناخواسته درد آور است و از مجموع  ۱۳۴ هزارو ۲۰۸ موردازدواج درسال ۱۴۰۰ بیش از ۴۴هزارمنجر به طلاق گردیده است! آیا وقت آن نرسیده با تدبیرجنابعالی وسایر دلسوزان ضمن حمایت از آمر ان به معروف طرحی نو در اندازیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.