حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ 15 رمضان 1445 Sunday, 24 March , 2024 ساعت ×
یادداشت ۱۸ سال قبل شریعتمداری درباره امروز/ این شبکه «هویت آمریکایی» و «شناسنامه ایرانی» دارد
01 نوامبر 2022 - 8:39
شناسه : 4646
بازدید 279
14
خانه عنکبوت؛

دغدغه ۱۸ سال قبل شریعتمداری مشکل این روزهاست که اگر به آن توجهی شده بود شاهد پدیده ناهنجاری نبودیم که امروزه در عرصه رسانه‌ای کشور با آن روبرو هستیم. پدیده تاسف‌آوری که فقط بخشی از آن در بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه آمده است. یادداشت پیش روی، ۱۸ سال قبل (دقیقاً ۱۸ […]

ارسال توسط : منبع : جهان نيوز
پ
پ
دغدغه ۱۸ سال قبل شریعتمداری مشکل این روزهاست که اگر به آن توجهی شده بود شاهد پدیده ناهنجاری نبودیم که امروزه در عرصه رسانه‌ای کشور با آن روبرو هستیم. پدیده تاسف‌آوری که فقط بخشی از آن در بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه آمده است.
یادداشت پیش روی، ۱۸ سال قبل (دقیقاً ۱۸ سال قبل و در تاریخ ۸ آبان ۱۳۸۳) به قلم حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در این روزنامه نوشته شده است . دغدغه ۱۸ سال قبل  شریعتمداری مشکل این روزهاست که اگر به آن توجهی شده بود و خطری که وی گوشزد کرده بود، جدی گرفته می‌شد شاهد پدیده ناهنجاری نبودیم که امروزه در عرصه رسانه‌ای کشور با آن روبرو هستیم. پدیده تاسف‌آوری که فقط بخشی از آن در بیانیه اخیر و مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه آمده است.

توضیح آن که زمان انتشار این یادداشت ۱۸ سال قبل است و بدیهی است که امروزه در چیدمان مراکز بیرونی دشمن و هویت برخی از بازیگران آن روزهای عرصه رسانه تغییراتی رخ داده است. اگرچه ماهیت ماجرا بدون تغییر باقی مانده است از این روی باز نشر آن را برای امروز ضروری و روشنگرانه می‌دانیم.

در عرف روزنامه نگاری، ستون یادداشت روز یا سرمقاله به تفسیر و تحلیل درباره یکی از اصلی‌ترین مسائل روز اختصاص دارد که با استناد به یک یا چند «خبر» نوشته می‌شود، اما، یادداشت امروز ما مجموعه‌ای از چند خبر است بی‌آنکه با تحلیل و تفسیر چندانی همراه باشد. در این یادداشت، نشانه‌ها و مشخصات مستندی از یک شبکه فعال در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور فهرست شده است. این فهرست، اگرچه طولانی است و در نوشته پیش روی فقط به چند نمونه از آن اشاره شده ولی همین مختصر به اندازه کافی گویاست و… در خانه اگر کس است، یک حرف بس است.

۱- این شبکه «هویت آمریکایی» و «شناسنامه ایرانی» دارد. مرکز اصلی کنترل و هدایت آن در آمریکاست و چند مرکز میانی در کشورهای اروپایی، وظیفه برقراری ارتباط میان مرکز اصلی با اعضای شبکه در داخل کشور را برعهده دارند. مراکز میانی در شهرهای لندن، برلین، لاهه، بروکسل و پراگ مستقر است. هماهنگی میان مراکز اروپایی با مرکز اصلی از طریق مرکز پراگ صورت می‌پذیرد که در محل ساختمان «رادیو فردا» در شهر پراگ مستقر است. توضیح آنکه رادیو فردا نه فقط وابستگی خود به سازمان CIA را انکار نمی‌کند، بلکه بر تعلق این رادیو به سازمان اطلاعاتی آمریکا CIA تأکید هم می‌ورزد و این تأکید را برای اطمینان خاطر افرادی که به همکاری دعوت شده‌اند، ضروری می‌داند.

۲- بیشترین فعالیت تخریبی این شبکه از طریق سایت‌های اینترنتی، روزنامه‌های زنجیره‌ای، محفل‌های چند گروه افراطی مدعی اصلاحات و عواملی که در دولت دارند صورت می‌پذیرد. سایت «امروز» با مرکزیت به ظاهر داخلی و سایت گویانیوز GOOYA NEWS که ابتدا در بانک اطلاعاتی مؤسسه NIKE در آمریکا ثبت شده و بعد از واقعه ۱۱ سپتامبر، محل آن به بروکسل منتقل گردیده است، دو سایت اصلی متعلق به این شبکه هستند. علاوه بر دو سایت اصلی مورد اشاره، چند سایت اینترنتی دیگر نیز در این شبکه فعالیت دارند و سایت فارسی زبان بی‌بی‌سی نیوز (که چند سال است  شبکه تلویزیونی نیز به آن افزوده شده است )  این شبکه را زیر چتر حمایتی و تبلیغاتی خود گرفته است.

۳- شماری از همکاران ایرانی سایت‌های یاد شده  در خارج از کشور حضور دارند که اسامی برخی از آنها به شرح زیر است.

عباس احمدی (مقیم آمریکا)، فرشاد بیان (مقیم بروکسل)، جمشید اسدی (مقیم پاریس)، احمد سلامتیان (مقیم پاریس)، نیما راشدان (مقیم سوئد) ، علیرضا نوری زاده (مقیم لندن)، مجید محمدی (مقیم نیویورک)، سینا مطلبی (مقیم لاهه و بروکسل)، جمشید برزگر (مقیم لندن)، ابراهیم نبوی (مقیم پاریس، برلین و…) مسعود بهنود (مقیم لندن) و…

برخی از افراد فوق‌الذکر پیش از این در داخل کشور با روزنامه‌های زنجیره‌ای همکاری نزدیک و مستمر داشته‌اند و شماری از آنان هم در حالی که مقیم خارج از کشور بودند، برای روزنامه‌های زنجیره‌ای، مقاله می‌فرستادند که با نام و مشخصات خود آنها و یا نام‌های مستعار به چاپ می ‌سید.

۴- نام اختصاری تعدادی از اعضای این شبکه که هم‌اکنون به طور همزمان در روزنامه‌‌های زنجیره‌ ای و سایت‌های این شبکه عنکبوتی فعالیت می‌کنند عبارت است از:
«بابک- غ»، «فرهاد- ر»، «نیما- ر»، «بهمن- الف»، «ژیلا- ب»، «شادی- ص»، «امید- م»، «شهرام- ر»، «جعفر- گ»، «روزبه- م»، «جلال- خ»، «حنیف- م»، «مهدی- د» و… اکثر این افراد، جوانان جویای نامی بوده و هستند که ابتدا از طریق عوامل این شبکه- مخصوصاً عوامل شبکه مزبور در دو گروه افراطی مدعی اصلاحات- به عنوان خبرنگار جذب روزنامه‌های زنجیره‌ای شده و سپس با ترفندهای ناجوانمردانه‌ای نظیر آلودگی به فساد اخلاقی و تهیه فیلم از این صحنه‌ها و یا، وعده فروپاشی قریب‌الوقوع نظام و قول پست و مقام و یا تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی و آمریکا و… وادار به همکاری با این شبکه شده‌اند.

۵- برخی از افراد شاخص این شبکه که در مراکز نظام دارای مسئولیت بوده و یا هستند عبارتند از «محمدعلی- الف»، «عیسی- س»، «مصطفی- ت»، «بهزاد- ن»، «محسن- م»، «مصطفی- د»، «مسعود- ح» و…. این افراد، بعد از جذب اعضای جدید که عمدتاً از طریق روزنامه‌های زنجیره‌ای صورت می‌پذیرد با برپایی جلسات توجیهی، آنها را به شبکه وصل می‌کنند.

۶- اعضای جذب شده بعد از مدتی فعالیت در روزنامه‌‌های زنجیره‌ای، با کمک عوامل این شبکه در وزارت ارشاد، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، کانون نویسندگان و حمایت برخی از نفوذی‌های شبکه در سیستم اجرایی و… از جشنواره مطبوعات و جشنواره‌های هنری دیگر جایزه دریافت می‌کنند و یا به روش‌های دیگری به عنوان روزنامه‌نگار برجسته! معرفی می‌شوند، سپس با کمک مراکز یاد شده به خارج از کشور اعزام گردیده و در آنجا با مشمئزکننده‌ترین لحن و قلم به لجن‌پراکنی علیه نظام، مسئولان عالیرتبه و ارزش‌ها و مقدسات اسلامی و انقلابی مشغول می‌شوند که افراد زیر از جمله این نمونه‌ها هستند: علی باستانی، جمشید برزگر، کاملیا انتخابی فر، سعید رضوی فقیه، نوشابه امیری، مهدی خلجی، نیما تمدن، کیوان حسینی، فرین عاصمی، مجید محمدی و…

۷- افرادی از این شبکه که در مدیریت‌های نظام نفوذ کرده‌اند و یا مسئولیت‌هایی نظیر نمایندگی مجلس، معاونت وزیر و… داشته و دارند، اعضای جدید شبکه را به عنوان خبرنگار،گزارشگر، محقق و… همراه با هیئت‌های رسمی به مسافرت های خارج از کشور می‌فرستند. اعزام به خارج با دو هدف صورت می‌پذیرد. جاذبه‌های سفر خارجی به منظور تشویق و ترغیب افراد جذب شده، زمینه‌سازی برای نفوذ و حضور بعدی آن‌ها به عنوان خبرنگار و گزارشگر در مراکز رسمی نظام و…

۸- شرکت‌هایی که به سایت‌ها و وبلاگ‌های این شبکه سرویس می‌دهند و سِروِرهای مورد نیاز این سایت‌ها و وبلاگ‌ها را تأمین می‌کنند، اگرچه شناسنامه ایرانی دارند و در مراکز رسمی کشور ثبت شده‌اند ولی سایت‌ها و وبلاگ‌های این شبکه عنکبوتی قابل‌کنترل و یا فیلترینگ نبوده و نیست، چرا؟! برای آنکه، سرویس‌دهی آنها بیرون از حوزه رسمی کشور (شرکت مخابرات) بوده است و این شرکت‌ها به طور غیرقانونی و پنهانی با برخی از مراکز ماهواره‌ای در اروپا و آمریکا رابطه داشته و از سایت‌های ماهواره‌ای و خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین خطوط ارتباطی سایت‌ها و وبلاگ‌های این شبکه از دیتا «DATA»ی رسمی کشور عبور نمی‌کند که قابل کنترل و فیلترینگ باشد. به بیان دیگر، این شبکه، برخلاف قوانین جاری کشور، یک دایره مخابراتی خصوصی و جداگانه دارد که از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای و مخابراتی آمریکا و اروپا در اختیار آن قرار گرفته است.

نام اختصاری برخی از شرکت ها که به طور غیرقانونی و پنهانی از شبکه‌های خارجی برای تغذیه سایت‌های این شبکه عنکبوتی سرویس می‌گرفته‌اند به شرح زیر است:
شرکت «ن»، شرکت «ب»، شرکت «الف»، شرکت «پ» و… آقای «مصطفی- د»، عضو شورای انفورماتیک و عضو مشارکتی دستگاه اجرایی، با تأسیس یکی از شرکت‌های فوق‌الذکر، نیاز مخابراتی سایت‌ها و وبلاگ‌های این شبکه عنکبوتی را تأمین می‌کرده است و «ح-ن» فرزند یکی از اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به اتفاق «رضا- و» رابط یکی از گروه‌های افراطی جبهه موسوم به اصلاحات از افراد فعال در این شرکت‌ها بوده‌اند.

۹- مرکز کنترل و هدایت این شبکه در آمریکا، بعد از دریافت گزارش اعضای داخلی شبکه از ایران، خط تبلیغاتی مورد نیاز خود را به صورت خبر، گزارش، تحلیل، مقاله و… به سرپل‌های اروپایی و از آنجا به رابطین اصلی شبکه در ایران منتقل می‌کند. این خط تبلیغاتی (مثلا فلان یادداشت یا گزارش) با امضای یکی از اعضای دست چندم شبکه روی سایت های «امروز»، «گویانیوز»، «پیک نت» و… می‌رود و یا در یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای چاپ می‌شود و سپس خبرگزاری‌های خارجی و مقامات آمریکایی، اروپایی و اسرائیلی با استناد به این اخبار و گزارش‌ها که ساخته و پرداخته خود آنها بوده است، تبلیغات گسترده‌ای را علیه نظام، اسلام و مسئولان عالی‌رتبه کشور تدارک می‌بینند.

۱۰- شبکه یاد شده از طریق وبلاگ‌ها و چت‌های اینترنتی، ابتدا تمایلات جنسی جوانان را تحریک می‌کند و سپس برخی از اعضای داخلی شبکه، با افرادی که از این طریق آمادگی جذب شدن دارند، تماس گرفته و آنها را به مراکز فساد و فحشاء معرفی می‌کنند و…

۱۱- چند سال قبل جناب آقای یونسی وزیر محترم (وقت) اطلاعات اعلام کرد که این وزارتخانه عوامل نفوذی در برخی از مطبوعات را شناسایی کرده است! و معلوم نیست که اگر آن اظهارات صحت داشته است (که نمی‌تواند صحت نداشته باشد) چرا کمترین برخوردی با این شبکه صورت نپذیرفته و با چه توجیهی جوانان مظلوم این مرز و بوم در چنگال این گرگ های درنده رها شده‌اند؟!

۱۲- درباره این شبکه و اهداف و چگونگی فعالیت آن گفتنی‌های دیگری نیز هست که در آینده‌ای نزدیک با جزئیات بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

۱۳- «خانه عنکبوت» را باتوجه به آیه چهل و یکم از سوره مبارکه عنکبوت به عنوان نام این شبکه انتخاب کرده ایم ، آنجا که می فرماید «داستان آنانی که خدا را فراموش کرده و غیر او را به دوستی گرفته‌اند، شبیه  خانه‌ای است که عنکبوت می‌سازد و حال آنکه سست‌ترین خانه‌ها، خانه عنکبوت است.

۱۴- و بالاخره… این روزها با سالروز میلاد مراد غایبمان حضرت بقیه‌الله‌الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه‌الفداء همزمان است و شاید شایسته‌تر آن بود که یادداشت امروز را در عرض ادب به ساحت مقدس حضرتش می‌نوشتیم ولی از آنجا که مقابله با آنچه آن مراد غایب نمی‌پسندد، نشانه‌‌ای از انتظار است، امیدواریم بر ما خرده نگیرند و عذرمان را بپذیرند که به امید «پسند» او قلم بر کاغذ رانده‌ایم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.