حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
گاردین: ایران در حال جنگ ‌ترکیبی علیه اسرائیل است
04 آوریل 2022 - 7:33
شناسه : 3722
بازدید 439
9

ایران علیه اسرائیل یک جنگ ‌ترکیبی راه انداخته و اگر بخواهد می‌تواند از محورهای گوناگون ضربه بزند. روزنامه گاردین با تأکید بر مطلب فوق نوشت: در یک کلیپ ویدئویی مربوط به ماه‌های پس از خروج دونالد ‌ترامپ از برجام که به تازگی منتشر شده، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل بر خود می‌بالد که در مخالفت […]

ارسال توسط : منبع : راه شلمچه
پ
پ

ایران علیه اسرائیل یک جنگ ‌ترکیبی راه انداخته و اگر بخواهد می‌تواند از محورهای گوناگون ضربه بزند.

روزنامه گاردین با تأکید بر مطلب فوق نوشت: در یک کلیپ ویدئویی مربوط به ماه‌های پس از خروج دونالد ‌ترامپ از برجام که به تازگی منتشر شده، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل بر خود می‌بالد که در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران، در برابر همه جهان ایستاده، کوتاه نیامده و شخصا ‌ترامپ را متقاعد کرده که از آن خارج شود.

اکنون چهار سال پس از آن، هم نتانیاهو از دفتر نخست‌وزیری بیرون انداخته شده و هم ‌ترامپ از کاخ سفید و در ایران هم یک رئیس‌جمهوری میانه‌رو، رفته و یک تندرو به جای او نشسته است. پیروزی ژئوپولیتیک نتانیاهو هم، اکنون به سرچشمه نگرانی فزاینده ساختارهای امنیتی و سیاسی اسرائیل تبدیل شده است.

دانی سیترینوویچ که از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ رئیس بخش پژوهشی اطلاعات ارتش اسرائیل بود، می‌گوید: «فشار حداکثری، ‌ترورها و حملات خرابه‌کارانه اسرائیل، هیچ کدام تأثیری نداشتند و تنها کاری که کردند این بود که برنامه هسته‌ای ایران را به پیش راندند.»

توافق احیاشده هسته‌ای، همان چارچوب زمانی برجام را حفظ می‌کند به این معنی که محدودیت‌های وضع شده بر غنی‌سازی اورانیوم ایران، در سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد. برای اسرائیل، این نتیجه بسیار بدتر از توافق ۲۰۱۵ است. تهران، نه تنها به پیشرفت فنی چشمگیری دست یافته که تنها برای سه سال آینده تحت نظارت قرار خواهد داشت بلکه به‌زودی حدود هفت میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده‌اش را نیز به دست خواهد آورد ضمن آنکه تحریم‌های این کشور از جمله در زمینه صادرات نفت هم برداشته می‌شود.

یک مقام رسمی ارتش اسرائیل می‌گوید: «ایران اکنون در بخش‌های زیادی از منطقه، جای پای خود را محکم کرده آن هم نه فقط در جنبه نظامی بلکه همچنین با پیوندهای اقتصادی و فرهنگی. اگر تکثیر پهپادها را هم به این وضعیت اضافه کنیم، به یک جنگ‌ترکیبی می‌رسیم. اگر آنها بخواهند به اسرائیل صدمه بزنند، محورهای پرشماری برای این کار دارند.»

سیترینوویچ می‌گوید: «این مسائل، دیگر از هم جدا نیستد. برای مثال، در جنگ ماه مه گذشته میان اسرائیل و حماس، شاهد بودیم که نمی‌توانیم تنها به حماس حمله کنیم. حزب‌الله هم درگیر بود و دیدیم که راکت‌هایی از لبنان شلیک شد. ما درگیر یک جنگ سایه هستیم اما باید قواعد بازی را رعایت کنیم. اگر در برخورد با ایران زیاده روی کنیم، مثلا به تاسیسات هسته‌ای‌اش حمله کنیم، با تشدید درگیری در بسیاری از جبهه‌ها روبه‌رو خواهیم بود.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.