حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ 15 رمضان 1445 Sunday, 24 March , 2024 ساعت ×
هنرمندان نمک نشناس باید پاسخگوی رفتارشان باشند/ فرش قرمزی که به قیمت وطن‌فروشی پهن می‌شود
30 می 2022 - 10:25
شناسه : 3997
بازدید 441
10
انتقاد نویسنده گلستانی از حواشی جشنواره کن:

حسین پایین محلی با انتقاد از اظهارات سینماگران ایرانی در پی حواشی جشنواره کن گفت: در این جشنواره‌ها به شخصیت‌های ایرانی که بر علیه ایران صحبت کنند، جایزه داده می‌شود، هنرمندان نمک نشناس باید پاسخگوی رفتارشان باشند. حسین پایین محلی یکی از نویسندگان گلستانی در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما پیرامون حواشی جشنواره کن اظهار […]

ارسال توسط : منبع : گلستان ما
پ
پ

حسین پایین محلی با انتقاد از اظهارات سینماگران ایرانی در پی حواشی جشنواره کن گفت: در این جشنواره‌ها به شخصیت‌های ایرانی که بر علیه ایران صحبت کنند، جایزه داده می‌شود، هنرمندان نمک نشناس باید پاسخگوی رفتارشان باشند.

حسین پایین محلی یکی از نویسندگان گلستانی در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما پیرامون حواشی جشنواره کن اظهار کرد: ماهیت چنین جشنواره‌هایی غربی بوده و در حقیقت در راستای هژمونی کردن فرهنگ غرب است.

وی شاکله جشنواره‌هایی نظیر کن را سکس، خشونت، ارزش‌های غربی و فردگرایی بر شمرد و افزود: گردانندگان جشنواره کن می‌خواهند فرهنگ برهنگی را نهادینه و هنجارها و فرهنگ‌های دیگر را تضعیف کنند.

این نویسنده گلستانی توضیح داد: هدف جشنواره‌ کن خشکاندن ریشه خانواده، عفاف، حجاب و نجابت است، توضیح داد: با این جشنواره ها درصدد تبلیغ و ترویج برهنگی و عریانی در جامعه هستند، گرچه از چنین افرادی انتظاری غیر از این نباید داشته‌باشیم.

پایین محلی با تاکید بر اینکه ماهیت جشنواره های غربی کاملا سیاسی و ایدئولوژیک است، گفت: در این جشنواره‌ها به شخصیت‌های ایرانی که بر علیه ایران صحبت کنند، جایزه داده می‌شود، هنرمندان نمک نشناس باید پاسخگوی رفتارشان باشند.

وی با بیان اینکه فرش قرمز به قیمت وطن‌فروشی زیرپای هنرمندان ایرانی زیر پهن می‌شود، ادامه داد: سلبریتی‌هایی دو تابعیتی  معمولا  اصول و فرهنگشان غربی است در حالی که اغلب سلبریتی های جهان غرب اینگونه نیستند و مواضع وطن پرستی نسبت به کشورشان دارند و مدافع آزادگان جهان  هستند و  با آنکه در غرب زندگی میکنند  روح آزادگی خود را حفظ کرده  اند  و در بسیاری مواقع از رزمندگان فلسطین و مظلومان یمن و.. دفاع کرده اند.

این نویسنده گلستانی ادامه داد: هنرمندانی همچون ترانه علیدوستی، گلشیفته فراهانی و امیر ابراهیمی و نظیر آنها با وجودیکه در دامن انقلاب رشد کرده اند و به جایگاهی رسیده اند اما به تمام خدمات و هویتی که آنها را به اینجا رساند پشت پا می‌زنند.

پایین محلی با مقایسه کرامت و نقش زنان در سینمای قبل و بعد از انقلاب گفت: نوش افرین یکی  ازهنرمندان  در قبل از انقلاب اعتراف میکند زنان را درسینما مجبور میکردند تا برهنه جلوی دوربین حاضر شوند اما در سینمای بعد از انقلاب کسی زنان را وادار به این رفتارها نمیکند و برای زنان کرامت قائل است.

وی توضیح داد: هنرمندانی که اظهارات سخیف در جشنواره های غربی علیه کشورشان مطرح می کنند، نمک خورده و نمکدان می‌شکنند باید پاسخگوی دروغ های خود باشند و دستگاه های متولی و اهالی هنر با آنها برخورد کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.