حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ 15 رمضان 1445 Sunday, 24 March , 2024 ساعت ×
ناراحتی همراه با تهدید اصلاح طلبان از پایان اغتشاشات
28 سپتامبر 2022 - 8:27
شناسه : 4529
بازدید 328
14
ناکامی دیگر برای مدعیان اصلاحات

فعال فتنه ۸۸ نوشته است: «اگر این فرصت تمام شود دیگر راهی برای کنترل جامعه وجود نخواهد داشت. پس چه بهتر که قدر این آخرین فرصت‌ها را بدانیم و در سیستم حکمرانی و رفتار حکمرانی تجدید نظر کنیم». با اینکه اغتشاشات خیابانی صورت گرفته به بهانه فوت مهسا امینی با افت ویژه ای در تهران […]

ارسال توسط : منبع : پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی
پ
پ

فعال فتنه ۸۸ نوشته است: «اگر این فرصت تمام شود دیگر راهی برای کنترل جامعه وجود نخواهد داشت. پس چه بهتر که قدر این آخرین فرصت‌ها را بدانیم و در سیستم حکمرانی و رفتار حکمرانی تجدید نظر کنیم».

با اینکه اغتشاشات خیابانی صورت گرفته به بهانه فوت مهسا امینی با افت ویژه ای در تهران و شهرستان ها مواجه شده است اما برخی اصلاح طلبان از این موضوع ناراحتی خود را ابراز کرده اند.

حضور گسترده و میلیونی مردم در اقصی نقطا کشور به فاصله چند روز در محکومیت آشوبگران و برخورد قاطع نیروهای انتظامی و امنیتی با اغتشاشگران و دستگیری لیدرهای این تجمعات ضد امنیتی باعث کاهش جدی حضور تخریبگران امنیت شده است.

اما در این میان برخی چهره های اصلاح طلب از پایان چند روز اغتشاش آفرینی ناراحت هستند و البته که این ناراحتی خود را صریحا و با چاشنی تهدید به ادامه اعتراضات خاموش نشدنی در فرصت دیگر مطرح می کنند.

عباس عبدی، چهره اصلاح طلب و ستون نویس ثابت رسانه های اصلاح طلب در آخرین یادداشت خود نوشته است: «در هر حال یک احتمال دارد که دیر یا زود این آتش نیز خاموش شود و زیر خاکستر برود و در زمانی دیگر و مکانی مناسب دوباره سربرآورد و قطعا زمانی خواهد رسید که خاموش نشود، ولی در هر صورت هزینه‌های آن گریبان همه را خواهد گرفت».

صادق زیباکلام، دیگر چهره اصلاح طلب ضمن اذعان به بهانه بودن ماجرای فوت مهسا امینی و عبور قطعی نظام اسلامی از این موضوع همچون موضوعات گذشته، گفته است: «ای کاش برخی مسئولین می‌دیدند و این پیام را می‌گرفتند که نارضایتی در جامعه ایران رخنه کرده و با چشم بستن به روی این نارضایتی و با انداختن همه تقصیرها بر گردن دیگران در حقیقت ما از دیدن واقعیت‌ها داریم فرار می‌کنیم».

در مورد دیگر، فواد صادقی از فعالان رسانه ای فتنه ۸۸ درباره آینده اعتراضات (اغتشاشات) نوشته است: «در شبهای آینده هم این اعتراضات خواهد بود اما ممکن است بر حسب میزان حمایت افکار عمومی یا حمایت بین‌المللی و میزان و شدت سرکوب‌ها در تعداد آن رشد یا کاهش به وجود بیاورد. ممکن است شرایط به سمتی برود که فرض کنیم اگر مثلا شب گذشته در پنجاه یا صد نقطه کشور اتفاق افتاده  سه روز بعد بیست نقطه باشد، ممکن هم است دویست نقطه بشود. همه‌ی اینها بستگی به عواملی دارد که در اختیار  مدیریت کشور است که چگونه با اعتراضات مواجهه کند».

این چهره اصلاح طلب با تاکید تهدیدگونه بر اینکه اگر این فرصت تمام شود دیگر راهی برای کنترل جامعه وجود نخواهد داشت(!) گفته است: «این اعتراضات به صورت حداقلی وجود خواهد داشت تا زمانی که معترضین خسته شوند یا اگر در مقابل نیروهای کنترلی خسته و فرسوده شوند معترضین افزایش پیدا می‌کنند. بنابراین ما با یک چالش فرسایشی که در دو طرف ایجاد فرسایش می‌کند مواجه هستیم و حتی اگر مثلا ده یا بیست روز دیگر شرایط کشور کاملا آرام شد این به معنای این نیست که اعتراضات پایان یافته بلکه اعتراضات تبدیل شده به زخم کهنه‌ای روی زخم‌ها و نارضایتی‌های گذشته و باید به آن توجه و درمان شده و پاسخ داده شود. این آخرین فرصت‌های ما است که به مطالبات جامعه توجه کنیم و اگر این فرصت تمام شود دیگر راهی برای کنترل جامعه وجود نخواهد داشت. پس چه بهتر که قدر این آخرین فرصت‌ها را بدانیم و در سیستم حکمرانی و رفتار حکمرانی تجدید نظر کنیم».

صادقی پا را فراتر گذاشته و ضمن نادیده گرفتن توحش اغتشاشگران نظیر آدم سوزی و حمله به مساجد نوشته است: «به رغم همه‌ی تبلیغ‌ها و تخریب‌هایی که توسط رسانه‌های رسمی می‌شود ما با معترضان نجیبی حتی در این اغتشاشات و اعتراضات اخیر مواجه هستیم».

از جنس اظهارات صادقی را چند روز گذشته علی محمد نمازی از اعضای حزب کارگزاران زده بود و توحش آشوبگران را نارضایتی‌ انباشته این جوانان نامیده بود که خشم از هر حرکت و شعار و صحبت آنها می بارد.

گفتنی است ورود پررنگ و موج سواری اصلاح طلبان بر فوت مهسا امینی که سریعا به پروژه دستور کار اصلاح طلبان تعریف شد از عوامل جدی بروز  اغتشاشات اخیر و کشته شدن بیش از چهل نفر و آسیب های چند صد میلیاردی به بیت المال و اموال مردم شد که دستگاه قضایی باید به این موارد رسیدگی کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.