حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ 15 رمضان 1445 Sunday, 24 March , 2024 ساعت ×
مُهر قبولی رهبرانقلاب بر ابرپروژه رئیسی +جزئیات
31 آگوست 2022 - 8:50
شناسه : 4419
بازدید 322
9

فارغ از تحسین های بی نظیر رهبرانقلاب از عملکرد یک ساله دولت که ۱۲ مورد را احصا کردند، تمجید صریح ایشان درباره مهم ترین توفیق دولت، اشاره غیرمستقیم به ضربه به امید و اعتماد مردم در سال های گذشته و مهر تائیدی بر موفقیت ابرپروژه مدنظر آیت الله رئیسی در سال اول بود. روزگار تلخ […]

ارسال توسط : نویسنده : حسین خان بابازاده منبع : جهان نيوز
پ
پ

فارغ از تحسین های بی نظیر رهبرانقلاب از عملکرد یک ساله دولت که ۱۲ مورد را احصا کردند، تمجید صریح ایشان درباره مهم ترین توفیق دولت، اشاره غیرمستقیم به ضربه به امید و اعتماد مردم در سال های گذشته و مهر تائیدی بر موفقیت ابرپروژه مدنظر آیت الله رئیسی در سال اول بود.

روزگار تلخ سپری شده در دولت روحانی و وقایعی که بر زندگی مردم گذشت، جزو مواردی نیست که از خاطر ملت ایران پاک شود؛ علاوه بر این هنوز زمان زیادی هم از پایان دولت مدعی تدبیر و امید نگذشته است .

اگر بخواهیم مجموعه دولت روحانی اعم از قول و فعل های دولتمردان به ویژه رئیس جمهور را در یک محور خلاصه نمود، آن ضربه جدی به امید و اعتماد مردم بود. از ادعای «خرانه خالی» و «همه تحریم ها در روز اجرای توافق لغو می شوند» تا «من هم صبح جمعه از گرانی بنزین خبردار شدم» برجسته ترین نمونه های رفتاری رئیس جمهور سابق بود. اشرافی گری، حقوق‌های نجومی، یکجانشینی، کم کاری، خاموشی ها و قطعی برق، بهانه گیری برای حل مشکلات، شوخی با سلامت جامعه، بازی با سرمایه مردم در بورس و مواردی از این دست که می توان تا ده‌ها و صدها مورد هم بر آن اضافه کرد همه و همه ضمن ناامید ساختن مردم، اعتماد مردم به مسئولان دولت به عنوان قوه مجریه کشور را تا مرز نابودی پیش برد.

همین رویکرد غلط حاکم باعث شد تا آیت الله رئیسی از همان لحظه شروع کار تا امروز که حدود ۱۳ ماه سپری شده است، به بهانه های مختلف بر این موضوع تاکید کند که «دولت به وعده هایش عمل خواهد کرد»، «دولت صادق الوعد است» و  «هرسخن و تصمیمی که به اعتماد دولت ضربه بزند خط قرمز دولت است». ادعای رئیسی در حرف خلاصه نشد و رئیس جمهور سعی کرد تا در همه صحبت‌ها، رفتارها، تصمیمات، عملکرد خود و مجموعه دولت به طور جدی بر ترمیم اعتماد آسیب دیده مردم همت داشته باشد.

نگارنده در تیرماه سال گذشته یعنی یک ماه مانده به آغاز به کار دولت سیزدهم در مطلبی با عنوان «اولین نبرد رئیسی با کدام فاجعه دولت روحانی خواهد بود؟» تاکید کرد که اولویت رئیسی برگرداندن اعتماد مردم است.

اما روز گذشته رئیس جمهور خبر خوشی دریافت کرد.

رئیس جمهور در دیدار اعضای دولت با رهبری انقلاب، همراهی و اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه دولت برشمرد و گفت: ابرپروژه دولت «احیای اعتماد عمومی به دولت» است و کلیه اقدامات در این چارچوب دنبال می‌شود.

رهبر انقلاب در میان بیاناتشان، زنده کردن امید و اعتماد مردم را مهمترین توفیق دولت دانستند و فرمودند : مردم می‌بینند که دولت در وسط میدان و مشغول کار و تلاش برای حل مشکلات و خدمت‌رسانی به آنها است و این واقعیت، امید و اعتماد عمومی را تا حد زیادی احیا کرده است.

فارغ از تحسین های بی نظیر رهبرانقلاب از عملکرد یک ساله دولت که ۱۲ مورد را احصا کردند، این تمجید صریح ایشان درباره مهم ترین توفیق دولت، اشاره غیرمستقیم به ضربه به امید و اعتماد مردم در سال های گذشته و مهر تائیدی بر موفقیت ابرپروژه مدنظر آیت الله رئیسی و نمره قبولی بالای دولت سیزدهم در سال اول بود.

اهمیت این ماجرا در اینجاست که بحث امید و اعتماد یک امر موردی نیست و برآیند یک مجموعه رفتاری و عملکردی است. البته که رهبرانقلاب این هشدار هم دادند که به وعده ها عمل کنید تا این دستاورد مهم آسیب نبیند؛ چرا که بحث اعتماد و امید یک امر مستمر و مداوم است که حفظ و تقویت آن با افزایش میزان امید و اعتماد رابطه مستقیم دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.