حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
فساد و بی‌حجابی در شهر گرگان، چرا؟!
30 می 2022 - 10:33
شناسه : 4000
بازدید 686
17

تاریخ نگار انقلاب اسلامی گفت: مردم اکنون می‌پرسند نهادهای مذهبی، نظارتی، فرهنگی، انتظامی و قضایی کجا هستند؟ چرا در این زمینه اقدامی نمی کنند. حتما باید چند نفر از نیروهای انقلابی بخاطر امر به معروف در مواجه با بی‌حجابی کتک بخورند و یا بدست مروجان فساد شهید شوند تا مسئولین بخود آیند؟! شهر گرگان از […]

ارسال توسط : نویسنده : غلامرضا خارکوهی منبع : گلستان ما
پ
پ

تاریخ نگار انقلاب اسلامی گفت: مردم اکنون می‌پرسند نهادهای مذهبی، نظارتی، فرهنگی، انتظامی و قضایی کجا هستند؟ چرا در این زمینه اقدامی نمی کنند. حتما باید چند نفر از نیروهای انقلابی بخاطر امر به معروف در مواجه با بی‌حجابی کتک بخورند و یا بدست مروجان فساد شهید شوند تا مسئولین بخود آیند؟! شهر گرگان از مناطق تُوریستی و معروف و پُر مسافر و پُر تردد در ایران است، اگر با ناهنجارشکنان برخورد نشود اینجا تبدیل به لُوس‌آنجِلس می شود.

ناهنجاریها  ضد اخلاقی مثل مشروبخواری ، سگ بازی ، سرقت ، دعوا ، چاقوکِشی و تبرکِشی، همراه با فقر و گرانی و بیکاری چهره کَریهی به جامعه ما تحمیل کرده است، علاوه بر این در سالهای اخیر شهر گرگان پاتوق اَمنی برای مفسدان اخلاقی و مُروجان بی‌حجابی و بی‌عفتی شده است. بطوری که اگر به همین منوال پیش برود چندی بعد این پدیده تبدیل به یک امر عادی و فراگیر می شود و کنترل آن از دست همه خارج می‌گردد. این در حالی است که قانون عفاف و حجاب ۲۴ سازمان و نهاد را مسئول برخورد با این پدیده نموده و در قانون مجازات اسلامی نیز مجازات سختی برای مفسدان و بی‌حجابان تعیین شده است. اما عجیب است که چرا هیچ سازمانی برای اجرای این قانون اقدام موثری نمی‌کند؟!

این ناهنجاری از دولت آقای احمدی نژاد شروع شد و در دولت آقای روحانی اوج گرفت و در دولت آقای رئیسی رو به فزونی است. دولتهای قبل در این زمینه بسیار کوتاهی کردند، اما مردم از دولت آقای رئیسی که با گفتمان انقلاب و ارزشها روی کار آمده، انتظار بیشتری دارند و می خواهند در رفع این مشکل و سایر ناهنجاریها جدّی تر عمل نماید. زیرا بی‌حجابی مقدمه فساد اخلاقی، و موجب اضمحلال کانون خانواده و جامعه اسلامی، و باعث ایجاد ناامنی برای زنان و دختران می‌شود.

پدیده بی‌حجابی با آرمانهای انقلاب و اصول قانون اساسی ایران کاملا مغایرت دارد. یادمان باشد که وصیت شهدا این بود: “خواهرم! حجاب تو کوبنده‌تر از خون من است”. مگر برخورد زیبای آن نوجوان رزمنده ایرانی را در اسارتگاههاس عراق در دوران دفاع مقدس فراموش کرده ایم که در مواجه با خبرنگار زن هندی که بی‌حجاب به اردوگاه آمده بود و می خواست با او مصاحبه کند، آن نوجوان ایرانی ضمن رد مصاحبه این شعر را برایش خواند: “ای زن! به تو از فاطمه اینگونه خطاب است، ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است”. در آن زمان هیچ زن و دختری جرأت نمی‌کرد کشف حجاب نماید. اما متاسفانه امروزه در شهر گرگان که مرکز استان گلستان است و باید الگوی سایر شهرهای منطقه باشد، برخی در روز روشن در خیابانها و میادین عمومی بی‌محابا کشف حجاب می کنند! این هنجارشکنان آنقدر وقیح هستند که وقتی مردم به آنها تذکر می‌دهند به تذکر دهندگان اهانت می کنند!

 مردم اکنون می‌پرسند نهادهای مذهبی، نظارتی، فرهنگی، انتظامی و قضایی کجا هستند؟ چرا در این زمینه اقدامی نمی کنند. حتما باید چند نفر از نیروهای انقلابی بخاطر امر به معروف در مواجه با بی‌حجابی کتک بخورند و یا بدست مروجان فساد شهید شوند تا مسئولین بخود آیند؟! شهر گرگان از مناطق تُوریستی و معروف و پُر مسافر و پُر تردد در ایران است، اگر با ناهنجارشکنان برخورد نشود اینجا تبدیل به لُوس‌آنجِلس می شود.

حتی برخی از زنان و دختران در ادارات دولتی و مدارس و دانشگاهها و مجامع عمومی، حجاب را درست رعایت نمی کنند. در صورتی که این اماکن کاملا در حیطه مدیران دولتی است و مسئولان با یک تذکر قانونی می توانند به سادگی جلوی این ناهنجاری را بگیرند.

علاوه بر این امروزه در جنگلها و تفرجگاهها و پارکها، و حتی در برخی خیابانهای مرکزی شهر گرگان نیز شاهد کشف حجاب برخی از زنان هستیم. عجبا، نظام اسلامی و کشف حجاب! مگر چه اتفاقی در سالهای اخیر افتاده که عِرق و غِیرت بزرگان نسبت به این موضوع کم شده و مثل گذشته حساسیت نشان نمی‌دهند! روحانیت و ائمه جمعه که همیشه در منابر خود به مسائل سیاسی و مذهبی می پردازند چرا از بی‌حجابی و فساد کمتر سخن می‌گویند؟ مسئولان اداری و فرهنگی استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی چرا سکوت کرده‌اند؟ در گذشته بی‌حجابان فقط در برخی محافل کوچک فامیلی و یا در جنگلها و جاده ناهارخوران و خیابانهای بالای شهر گرگان دیده می‌شدند، اما امروزه به فلکه شهرداری و اطراف مسجد جامع گرگان هم رسیده اند، وا اَسفا از این همه سکوت و بی‌همتی!

امام خمینی می فرمایند: «حجاب از نامحرم واجب است». «أصل حُكم حِجاب از ضَروريّات [دین] است و منكر آن حُكم مُنكر ضَرورى را دارد، و منكر ضرورى محكوم به كُفر است، مگر اينكه معلوم باشد كه منكر خدا يا رسول نيست.»

لذا مردم مؤمن گرگان از این وضع ناهنجار و کوتاهی مسئولان مربوطه ناراحتند. چون نگرانند اینجا که روزگاری به “دارالمؤمنین” شُهرت داشت تبدیل به “دارالمُفسدین” شود. نگرانند که فساد و بی‌عفتی دامنگیر خانواده‌های مُتدین و فرزندان معصومشان شود. نگرانند که این لکه ننگ برخلاف آرمانها و شعارهای انقلاب اسلامی و برخلاف قانون اساسی توسعه یابد و غیرقابل کنترل شود؛ که در این صورت فاجعه‌بار خواهد بود، چون هم کانون خانواده‌ها متزلزل می شود و هم کل ارزشها و مقدساتی که ملت ایران سالها برای تحقق آن مبارزه کرد و میلیونها نفر در این راه شهید و مجروح شدند، تحتُ الشعاعِ این پدیدة شوم قرار می گیرد. [اخذ از ماهنامه انقلاب- شماره ۲۲۵و۲۲۶]

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.