حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
سردار شهید حجت الاسلام سیدمحمد طاهر طاهری نماد عینی وحدت حوزه و دانشگاه
15 جولای 2021 - 8:44
شناسه : 2315
بازدید 571
22

شهید روحانی سید محمد طاهر طاهری گرگانی نام پدر : سید حبیب الله محل شهادت : جزیره مجنون تاریخ تولد : ۱۳۳۸ تاریخ شهادت : ۵/۱۲/۱۳۶۳   شهید طاهری بعد از مدتی وارد دانشگاه شد و سعی می‌کرد با تلفیق حوزه و دانشگاه، معرفت و شناخت خویش را گسترش دهد. پس از مدتی، وی موفق […]

ارسال توسط :
پ
پ

شهید روحانی سید محمد طاهر طاهری گرگانی

نام پدر : سید حبیب الله
محل شهادت : جزیره مجنون
تاریخ تولد : ۱۳۳۸
تاریخ شهادت : ۵/۱۲/۱۳۶۳
  شهید طاهری بعد از مدتی وارد دانشگاه شد و سعی می‌کرد با تلفیق حوزه و دانشگاه، معرفت و شناخت خویش را گسترش دهد. پس از مدتی، وی موفق به اخذ مدرک لیسانس شد و در حوزه نیز تا مرحله‌ی «رسائل» پیش رفت و پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان دبیر در یکی از آموزشگاه‌های شهرستان بجنورد مشغول تدریس شد و اوقات فراغت خود را صرف آموزش احکام دین و نیز اقامه‌ی نماز جماعت سپری می‌کرد.
زندگینامه شهید:
شهید سید محمد طاهر طاهری سال ۱۳۳۸ در نجف اشرف و در یک خانواده‌ی متدین و روحانی بدنیا آمد. پدرش به لحاظ علاقه به جدّ بزرگوار خود و ادای دین به فرزند، نام نیک محمد را بر او نهاد. چون خون سادات در رگهایش جاری بود. دوران کودکی‌ش را در خانواده‌ای متشرع و در جوار بارگاه ملکوتی، اول مظلوم عالم حضرت علی‌ابن‌ابیطالب(ع) گذراند.
او تمامی مراحل تحصیل را یکی پس از دیگری، با موفقیت پشت سر گذاشت. پس از اخذ مدرک دیپلم، همراه خانواده به گرگان مهاجرت نمود و در حوزه‌ی علمیه‌ی امام صادق(ع) مشغول تحصیل شد خط زیبایی داشت و سعی می‌کرد روایات و جملات زیبای امام(ره) را با خطی خوش تحریر و تکثیر نماید و در «مسجدالرضای» گرگان در اختیار عموم قرار دهد.
شهید طاهری بعد از مدتی وارد دانشگاه شد و سعی می‌کرد با تلفیق حوزه و دانشگاه، معرفت و شناخت خویش را گسترش دهد. پس از مدتی، وی موفق به اخذ مدرک لیسانس شد و در حوزه نیز تا مرحله‌ی «رسائل» پیش رفت و پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان دبیر در یکی از آموزشگاه‌های شهرستان بجنورد مشغول تدریس شد و اوقات فراغت خود را صرف آموزش احکام دین و نیز اقامه‌ی نماز جماعت سپری می‌کرد.
با شروع جنگ تحمیلی، بنا به فرمان امام امت(ره)، حضور در جبهه را بر امر تدریس ترجیح داد به‌همین دلیل به عضویت سپاه پاسداران استان خراسان درآمد و همراه لشکر «نصر» به میدان نبرد اعزام شد و در آنجا مسئولیت برنامه‌ریزی کلاس‌های لشکر را برعهده گرفت.
او جوانی محجوب، متواضع، با اعتقاداتی راسخ و اخلاق پسندیده بود و از هنرمندان متعهد جامعه محسوب می‌شد.
سرانجام شهید طاهری در اسفندماه سال ۱۳۶۳ در «جزیره مجنون» با مزدوران بعثی به نبرد می‌پردازد و به هنگام بازگشت از یکی از روستاهای آزاد شده به دست رزمندگان، مورد حمله‌ی دشمن بعثی قرار می‌گیرد و مجروح می‌شود. پس از این واقعه جهت مداوا به همان روستا منتقل می‌شود و بعد از آن ماجرا مفقود می‌گردد . پیکر مطهرش بعد از سالها در سال ۱۳۸۷ طی مراسمی با شکوه در گرگان به خاک آرامید.
فرازی از وصیت نامه شهید:
امروز روز بزرگی است، آنچه به نظرم می‌رسد آن است که انقلاب اسلامی نیاز به روحانی خوب دارد. لذا حوزه‌ها خیلی کمبود دارند باید به همه جوانان مستعد و علاقه‌مند بگویم اینکه معدن جوشش و سرزمین مقدس دنیا حوزه‌هاست. حوزه‌ها را گرم‌تر و پرجوش‌تر کنند با این حوزه‌ها می‌توان جهانی را نجات داد.
خدایا حیاتمان را سعادت و مرگمان را شهادت قرار ده.
همیشه بر نفستان غلبه داشته باشید. حالا دوستان و برادران مقداری روی خودتان فکر کنید و ببینید در کجا نقص دارید، همانجا را ترمیم کنید.
از نظر اعتقادی خودتان را بسازید. خودسازی کنید؛ روزه بگیرید؛ امام را تنها نگذارید و همیشه امام را دعا کنید و یاور امام باشید. سنگر خودتان را خالی نکنید؛ در هر لباس که هستید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.