حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ 15 رمضان 1445 Sunday, 24 March , 2024 ساعت ×
روزنامه اسرائیلی: اسرائیل نفس‌های آخرش را می‌کشد/ اینجا دیگر جای ماندن نیست
14 آوریل 2022 - 8:30
شناسه : 3805
بازدید 363
5

«ظاهرا ما با سرسخت‌ترین ملت تاریخ مواجهیم و تنها راه‌حل موجود، به رسمیت شناختن حقوقشان و پایان اشغالگری است…اسرائیل نفس‌های آخرش را می‌کشد…دیگر زندگی در این سرزمین هیچ ارزشی ندارد…» این بخشی از گزارش‌ هاآرتص در تشریح شرایط حاکم بر «اسرائیل» است. رژیم صهیونیستی بر خلاف نمایش‌هایی که مدتی بود علیه ایران و هم پیمانانش […]

ارسال توسط : منبع : جهان نيوز
پ
پ

«ظاهرا ما با سرسخت‌ترین ملت تاریخ مواجهیم و تنها راه‌حل موجود، به رسمیت شناختن حقوقشان و پایان اشغالگری است…اسرائیل نفس‌های آخرش را می‌کشد…دیگر زندگی در این سرزمین هیچ ارزشی ندارد…» این بخشی از گزارش‌ هاآرتص در تشریح شرایط حاکم بر «اسرائیل» است.

رژیم صهیونیستی بر خلاف نمایش‌هایی که مدتی بود علیه ایران و هم پیمانانش می‌داد و مثلا در صحرای «نقب» برخی کشورها را علیه ایران دور هم جمع می‌کرد، وضعیت بدی را تجربه می‌کند. اکنون که در حال مطالعه این گزارش هستید، این سرزمین اشغال شده به شدت ناآرام است و جوانان فلسطینی چندین عملیات استشهادی کم سابقه با تلفات بالا از آنها گرفته‌اند. خلاصه اینکه، بحران‌های مختلف و نآرامی‌های گسترده و کم سابقه باعث شده تا مقامات و کارشناسان این رژیم بارها نسبت به فرار از سرزمین‌های اشغالی (مهاجرت معکوس) هشدار دهند، چرا که به خوبی می‌دانند، مهاجرت معکوس یعنی، «پایان اسرائیل.»

حالا روزنامه عبری زبان «هاآرتص» مقاله‌ای را تحت عنوان «اسرائیل نفس‌های آخر را می‌کشد» به قلم «آری شبیت» نویسنده سرشناس اسرائیلی منتشر کرده که در آن آمده: «ظاهرا ما با سرسخت‌ترین ملت تاریخ مواجه هستیم و تنها راه‌حل موجود با آن‌ها، به رسمیت شناختن حقوقشان و پایان اشغالگری است… گویا ما از نقطه غیرقابل بازگشت عبور کرده‌ایم و اسرائیل دیگر قادر به پایان اشغالگری، توقف شهرک‌‌سازی و تحقق صلح نیست و دیگر امکان اصلاح صهیونیسم و نجات دموکراسی و تقسیم انسان‌ها در این سرزمین وجود ندارد.»

وی در ادامه نوشته: «اگر اوضاع اینچنین باشد، دیگر زندگی در این سرزمین هیچ ارزشی ندارد و نوشتن در روزنامه‌هاآرتص و یا خواندن آن هم دیگر لذتی ندارد، باید همان کاری را بکنیم که «روگل الفر» دو سال پیش پیشنهاد داد، یعنی ترک این سرزمین.

وقتی اسرائیلی بودن و یهودیت عاملی اساسی در هویت نباشند و وقتی هر شهروند اسرائیلی گذرنامه کشوری دیگر را هم دارد، دیگر کار تمام است، باید با دوستان خداحافظی کرد و راهی سان فرانسیسکو، برلین یا پاریس شد….از آنجا، از سرزمین ملی‌گرای تندرو آلمان جدید یا از سرزمین ملی‌گرای تندرو آمریکای جدید باید به آرامی نظاره‌گر «اسرائیل» باشیم که دارد نفس‌های آخر را می‌کشد، باید ۳ گام به عقب برگردیم تا شاهد غرق شدن دولت دمکراتیک یهودی باشیم…البته شاید هنوز از نقطه غیرقابل بازگشت عبور نکرده باشیم و همچنان امکان پایان اشغالگری، توقف شهرک‌‌سازی، اصلاح و باز‌سازی صهیونیسم و تقسیم این سرزمین وجود داشته باشد…»

ما فریب خوردیم
اسرائیلی‌ها از زمانی که به فلسطین آمدند، دانستند که فریب دروغ‌های جنبش صهیونیسم را خورده‌اند که از لابلای آن هر خدعه و نیرنگی را در مورد یهودیان در گذر تاریخ بکار گرفته است…نفرین دروغ‌ها دامن اسرائیلی‌ها را گرفته و روز به روز به شکل چاقویی در دست ساکنان قدس، الخلیل و نابلس یا به شکل سنگی در دست فلسطینیان و راننده اتوبوسی از یافا، حیفا و عکا (اشاره به عملیات‌های فلسطینیان) بر پیکر آنان ضربه وارد می‌کند…اسرائیلی‌ها دریافته‌اند که در سرزمین فلسطین جایی ندارند و آنگونه که گمان می‌کردند، اینجا سرزمینی بدون ملت نیست.»

ما اشغالگریم
در بخش دیگری از این مقاله می‌خوانیم: «به نظر می‌رسد که ذات و سرشت فلسطینیان با دیگر ملت‌ها متفاوت است. ما سرزمین آنان را اشغال کردیم، هرنوع فساد و فحشایی را در بین جوانانشان پخش کردیم، گفتیم خانه‌هایشان را تخریب و آنان را برای سال‌ها محاصره می‌کنیم اما آنان از هیچ و به رغم محاصره و ویرانی‌ها، موشک‌هایی ساخته و با آنها ما را مورد حمله قرار‌دادند و پس از آن ما آنان را با دیوارها و سیم‌های خاردار تحت محاصره قرار‌دادیم، اما باز هم از زیرزمین و تونل‌ها به سراغمان آمدند و در جنگ اخیر ضربات سختی به ما وارد کردند. خلاصه کلام اینکه ما با سرسخت‌ترین مردمان تاریخ مواجه هستیم و هیچ راه‌حلی با آنان جز پایان اشغالگری و به رسمیت شناختن حقوقشان وجود ندارد.»

ادامه درگیری‌های شدید در جنین
اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد. نظامیان و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی دیروز بار دیگر به منطقه جنین یورش بردند. یورش وحشیانه و مجدد نظامیان و شهرک نشینان به جنین با مقاومت ساکنان این منطقه مواجه شد. آخرین اخبار حاکی از آن است که مبارزان مقاومت اقدام به تیراندازی به سمت اشغالگران مهاجم کرده‌اند. از سوی دیگر، نظامیان صهیونیست به صورت همزمان، شهر نابلس در کرانه باختری را مورد هجوم قرار‌دادند. وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال وقوع درگیری‌های شدید در نابلس شماری از فلسطینیان زخمی شده‌اند. در درگیری‌های کرانه باختری ۱۱ نفر دستگیر شدند.

از سوی دیگر، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه یهودیان درصدد قربانی در داخل مسجدالاقصی هستند، صحت ندارد! این در حالی است که تا قبل از این منابع اسرائیلی بارها اعلام کرده بودند که صهیونیست‌ها روز جمعه درصدد تعرض دسته‌جمعی به مسجدالاقصی و قربانی در داخل آن به مناسبت عید یهودی پسح هستند. اما اکنون پس از تهدیدات گروه‌های مقاومت فلسطین، این رژیم اعلام کرده که اصلا همچنین تصمیمی اتخاذ نشده است! مقاومت فلسطین به اشغالگران صهیونیست هشدار داده که چنین حماقتی موجب انفجار اوضاع شده و تبعات بسیار خطرناک و ناگواری برای اشغالگران در پی خواهد داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.