حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ 15 رمضان 1445 Sunday, 24 March , 2024 ساعت ×
دست‌های خالی بانیان وضع موجود/ هزینه‌ تراشی اصلاح طلبان برای دولت رئیسی با یک تاکتیک خاص
17 آگوست 2022 - 7:57
شناسه : 4348
بازدید 333
6
راهکاری برای تخریب؛

اگرچه دولت رئیسی وعده‌های مشخصی را همچون ساخت سالی یک میلیون مسکن را ارایه داده و روی آن متمرکز است اما اصلاح طلبان سعی دارد با وعده‌سازی‌های دروغین انتظارات جامعه را از دولت بیشتر کرده و برای دولت هزینه‌تراشی کنند. یک سال از روند کار دولت سیزدهم گذشت. دولتی که آیت الله رئیسی سکاندار آن […]

ارسال توسط : منبع : جهان نيوز
پ
پ

اگرچه دولت رئیسی وعده‌های مشخصی را همچون ساخت سالی یک میلیون مسکن را ارایه داده و روی آن متمرکز است اما اصلاح طلبان سعی دارد با وعده‌سازی‌های دروغین انتظارات جامعه را از دولت بیشتر کرده و برای دولت هزینه‌تراشی کنند.

یک سال از روند کار دولت سیزدهم گذشت. دولتی که آیت الله رئیسی سکاندار آن است اقدامات قابل توجهی در حوزه اصلاح نظام بانکی، ساخت مسکن، مقابله با بیماری کرونا، حذف ارز ترجیحی و … انجام داده است. هر چند دولت تنها یک سالگی خود را رد کرده است و هنوز برای به ثمر رسیدن بسیاری از اقدامات زود است اما جریان اصلاحات که ۸ سال مدیریت کشور را در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در دست داشت و مسبب وضعیت کنونی کشور است سعی دارد در یک اقدام فرار به جلو با وعده‌سازی دولت را به ورطه انتظارات مختلف بکشاند.

این درحالی است که دولت در چند عرصه مشخص وعده داده و در این زمینه نیز خود با تکرار و پیگیری این موارد اقدامات ویژه ای نیز برای برآورده شدن این وعده‌ها انجام داده است. موضوع جهش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن از جمله مواردی است که دولت رئیسی وعده آنرا داده بود و حالا به طور مشخص به دنبال آن است. موضوع ساخت و تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال یک وعده بسیار مشخص است اما باید گفت که این وعده بسیار بزرگ است و در جبران ترک فعل وزارت راه و شهرسازی دولت‌های یازدهم و دوازدهم مطرح شده است و به باور بسیاری از کارشناسان انجام این وعده بسیار سخت اما شدنی است و اگر انجام شود بسیار مساله بزرگی در کشور رخ داده است.

بنابراین وعده‌های دولت در عرصه های مختلف بسیار مشخص است اما اینکه اصلاح طلبان بخواهند وعده های جدید در این حوزه بسازند یک تاکتیک سیاسی برای ایجاد نارضایتی در مردم است. اصلاح طلبان که در دو دولت گذشته وعده هایی که داده بودند را عملی نکردند و در قبال هر مشکلی که بوجود می آمد روزه سکوت گرفته بودند، حالا چنان مدعی و طرفدار مردم شده اند که گویی چندان در وضعیت بوجود آمده مقصر نیستند.

روزنامه آرمان ملی در این حوزه می نویسد: «با اين حال نگاهي به وضع مردم در حوزه‌هاي مختلف و شنيدن نظراتشان به وضوح نشان مي‌دهد که هنوز تغييري حداقل به نفع مردم رخ نداده است. در حوزه اقتصادي که دولت به گفته خود با برنامه وارد شده بود شاهديم که از مرداد ماه گذشته به رغم تلاش‌هاي دولت تاکنون شرايط اگر بدتر نشده باشد تغييري نکرده است. بحث افزايش قيمت‌ها در بازارهاي مختلف به ويژه مايحتاج عمومي مردم و عدم نظارت درست دولت موجبات نارضايتي و کاهش اعتماد مردم را فراهم آورده و حتي بعضا حاميان و پايگاه رأي رئيس‌جمهور نيز از اين وضع ناراضي‌اند.»

جالب اینجاست که در ۸ سال دولت روحانی اصلاح طلبان نه تنها در موضوع گرانی سخنی نمی گفتند بلکه به توجیه گرانی ها پرداخته و با حرف‌های عجیب و غریب مردم را نیز عصبانی می کردند. مثلا دولتمردان دولت روحانی می گفتند که اگر گوشت گران شده است مردم باید خدا را شکر کنند که این ماده غذایی در بازار وجود دارد. همچنین رسانه های اصلاح طلب مردم را به خوردن حبوبات و قارچ و تامین پروتئین بدن با مصرف این موادغذایی و جایگزین کردن این مواد با گوشت دعوت می کردند.

مهدی آیتی یکی از چهره های اصلاح طلب که این روزها بیشتر از گذشته با رسانه ها گفت و گو می کند با هزینه تراشی برای دولت سیزدهم حتی برخورد نامناسب کارکنان پیشخوان دولت را نیز به گردن دولت رئیسی می اندازد.

در همین رابطه وی در جملاتی قابل توجه بیان می‌کند: «شما به ادارات، پیشخوان‌های دولت و میز خدمت بروید با این که می‌گویند اکرام ارباب رجوع باید صورت گیرد و یا دولت الکترونیک است، اما کو اکرام و دولت الکترونیک؟ کاغذ بازی، دیوان سالاری، پارتی بازی و صف‌های طولانی بیشتر شده است و دولت نمی‌تواند آنطور که شایسته است، به مردم خدمات دهد.»

آیتی حتی در ادامه گفته بود: «چرا در دولت رئیسی طلاق، تصادفات جاده‌ای، سرقت، قتل و فساد کمتر نشد»؟!

جالب اینجاست که دست اصلاح طلبان در این حوزه آنقدر تنگ است که به موارد مضحک جهت وعده سازی روی می آورند. اما هر چه این جماعت سیاسی کوشش می کنند که وعده و مطالبه برای دولت بسازند بیشتر در حوزه تنگناهای مدیریتی و کم و کاستی‌های اجرایی که در ۸ سال سکانداری دولت متبوع آنان رخ داده، موارد جلوه می کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.