حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
خدمات سپاه فراموش شدنی نیست/ سپاه رکن اصلی حافظ انقلاب است
24 فوریه 2023 - 13:52
شناسه : 4977
بازدید 323
13
پژوهشگر تاریخ معاصر ایران:

پژوهشگر تاریخ معاصر ایران، کارنامه سپاه پاسداران در خدمت رسانی به مردم را درخشان توصیف کرد و افزود: نقش سپاه پاسداران در خدمت به مردم و دفاع از کشور فراموش شدنی نیست. غلامرضا خارکوهی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حافظ نظام و اعضای آن فرزندان ملت هستند، این نهاد انقلابی […]

ارسال توسط : نویسنده : غلامرضا خارکوهی تاریخنگار انقلاب اسلامی منبع : خبرگزاری ایسنا-گلستان
پ
پ

پژوهشگر تاریخ معاصر ایران، کارنامه سپاه پاسداران در خدمت رسانی به مردم را درخشان توصیف کرد و افزود: نقش سپاه پاسداران در خدمت به مردم و دفاع از کشور فراموش شدنی نیست.

غلامرضا خارکوهی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حافظ نظام و اعضای آن فرزندان ملت هستند، این نهاد انقلابی در اواخر فروردین سال ۵۸ به فرمان رهبر کبیر انقلاب و زیر نظر شورای انقلاب تاسیس شد.

وی با بیان اینکه همه انقلاب های دنیا دو محافظ داشتند که شامل مردمی انقلابی و نهادهای انقلابی بود، گفت: همین شیوه در انقلاب اسلامی ایران هم دنبال شد و مردم انقلاب ما با حضور در صحنه به صورت خودجوش از انقلاب دفاع کردند و وظیفه پاسداری از انقلاب را با نثار جان و مال و خون خود انجام می دادند.

تاریخ نگار برجسته گلستانی نهادهای انقلابی نظیر سپاه پاسداران را محافظ دوم انقلاب شکوهمند ایران معرفی کرد و افزود: سپاه پاسداران حفاظت از دستاوردهای انقلاب، برقراری امنیت، مقابله با توطئه های ضدانقلاب و محافظت از مردم را برعهده داشت.

خارکوهی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایطی در اوایل انقلاب تاسیس شد که ژاندارمری، شهربانی و  ارتشی که از رژیم پهلوی برجای مانده بود هنوز تصفیه نشده بودند و انقلاب اسلامی در معرض خطر جدی توطئه و حتی کودتا قرار داشت.

وی وجود سپاه را یک نعمت بزرگ برای ملت ایران دانست و افزود: در شرایطی که خطرات داخلی و خارجی امنیت کشور را تهدید می کرد، سپاه انقلاب اسلامی با شجاعت از امنیت کشور دفاع کرد.

خدمات سپاه فراموش شدنی نیست/ سپاه رکن اصلی حافظ انقلاب است

پژوهشگر تاریخ معاصر کشور اضافه کرد: اگر سپاه نبود کشور هم نبود زیرا اوایل انقلاب در اکثر مناطق مرزی شاهد جنگهای مسلحانه ضد انقلاب بودیم که با حمایت استکبار جهانی و عوامل داخلی آنها انجام می شد و این سپاه بود که جانانه از کشور دفاع کرد.

خارکوهی ادامه داد: در کردستان وقتی بحران گروهک ها و جدایی طلب ها ایجاد شد، ضد انقلاب بچه های سپاه را جلوی عروس و دامادها قربانی می کرد.

وی با تاکید این مطلب که همواره گروه های ضد انقلاب و منافقین بدترین برخوردها و شکنجه ها را در مورد نیروهای سپاه داشتند؛ گفت: این وقایع جز لاینفک تاریخ است که هرگز فراموش نمی شود.

تاریخ نگار گلستانی گفت: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی سپاه بیشترین نقش را در دفاع از کشور داشت زیرا یک نهاد مردمی بود، بسیج را هم که نهادی مردمی بود زیر مجموعه خودش قرارداده بود و مردم با کمک های مالی و مادی آن را حمایت می کردند.

بیشترین شهدای جنگ تحمیلی از پاسداران و بسیجیان هستند

خارکوهی با بیان اینکه بیشترین شهدای جنگ تحمیلی پاسداران و بسیجیان هستند گفت: دفاع جانانه سپاه در دفاع از مردم و مرزهای کشور جزء افتخارات ملت ایران است.

پژوهشگر تاریخ معاصر کشور ادامه داد: عناصر  ضد انقلاب در سال های ۶۰ تا ۶۳ در جنگل های شمال ایران توطئه می کردند و این نیروهای بسیج و سپاه بودند که با رشادت های خود پایگاه ضد انقلاب را در جنگل ها شناسایی و نابود کردند.

وی نقش سپاه را در سرکوبی عوامل ضد انقلاب، گروهک ها و منافقین بسیار پررنگ اعلام کرد و افزود: سپاه پاسداران با کمک مردم به مقابله با منافقین (سازمان مجاهدین خلق) و سایر تروریست ها  پرداخت.

خدمات سپاه فراموش شدنی نیست/ سپاه رکن اصلی حافظ انقلاب است

خارکوهی ادامه داد: نیروهای متخصص سپاه پس از پایان جنگ در کارهای سازندگی، آبرسانی و پروژه های بزرگ عمرانی، بحران های طبیعی مثل سیل و زلزله وارد شدند و همواره حامی مردم بودند.

تاریخ نگار گلستانی کارنامه سپاه پاسداران در خدمت رسانی به مردم را درخشان توصیف کرد و افزود: نقش سپاه پاسداران  در خدمت به مردم و دفاع از کشور فراموش شدنی نیست.

بیشترین شکنجه ها در دوران اسارت را بر روی پاسداران اعمال شد

وی بیان کرد: نیروهای بعثی عراق بیشترین شکنجه ها در دوران اسارت را بر روی پاسداران اعمال می کردند زیرا پاسداران را دوستداران واقعی امام و انقلاب می دانستند.

پژوهشگر تاریخ معاصر خاطرنشان کرد: یکی از زحمات سپاه پاسداران فعالیت های اطلاعاتی آن، مخصوصا از سال ۵۷ تا ۶۳ که هنوز وزارت اطلاعات تاسیس نشده بود، است که سپاه در کنار فعالیت های ذاتی خود نقش نهاد اطلاعاتی کشور را هم بر عهده داشت.

خارکوهی افزود: یکی  دیگر از افتخارات بزرگ سپاه پاسداران، تشکیل سپاه قدس است که با فرماندهی شهید سردار سلیمانی امنیت را در منظقه ایجاد کرد و قدرت تکفیری ها را در هم شکست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.