حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
حماسه امام سجاد(علیه السلام)
09 مارس 2022 - 8:28
شناسه : 3564
بازدید 724
20

همین الان چشمتان را ببندید و به این فکر کنید که در افکار عمومی چه تصویری از حضرت امام سجاد(ع) شکل گرفته است! متاسفانه بخش اعظم این تصویر، ایشان را یک شخصیت منزوی و منفعل تصور می‌کنند که پس از حادثه عظیم عاشورا در مدینه و گوشه‌ای از جهان اسلام از وقایع و حوادث منتزع […]

ارسال توسط : نویسنده : مشتمل بر گفتارهایی از حضرت آیت الله العظمی خامنه ‌ای (مدظله ‌العالی) درباره‌ مبارزات سیاسی - فرهنگی امام سجاد (علیه‌ السلام) منبع : انقلاب اسلامی
پ
پ

همین الان چشمتان را ببندید و به این فکر کنید که در افکار عمومی چه تصویری از حضرت امام سجاد(ع) شکل گرفته است! متاسفانه بخش اعظم این تصویر، ایشان را یک شخصیت منزوی و منفعل تصور می‌کنند که پس از حادثه عظیم عاشورا در مدینه و گوشه‌ای از جهان اسلام از وقایع و حوادث منتزع شده و صرفا به عبادت و نیایش مشغول بوده‌اند.

کتاب «حماسه امام سجاد(ع)» به عنوان یک اثر در تشریح سیره امام سجاد(ع) دقیقا در نقطه مقابل این تصور نادرست است.

این کتاب در سه بخش تنظیم گردیده است، بخش نخست که در کتاب با عنوان “به جای مقدمه” آورده شده، مشتمل بر سخنرانی رهبر معظم انقلاب در کنگره‌ جهانی امام رضا (علیه ‌السلام) میباشد. ایشان در این سخنرانی که در سال ۱۳۶۵ ایراد گردیده به تبیین نظریه‌‌ انسان ۲۵۰ ساله پرداخته اند.
بخش اصلی کتاب نیز به چهار گفتار از ایشان پیرامون مبارزات سیاسی و فرهنگی حضرت زین العابدین (علیه ‌السلام) اختصاص یافته که این گفتارها در سال ۱۳۵۲ در جمع پرشور جوانان و نمازگزاران “مسجد کرامت” شهر مشهد مقدس پس از اقامه‌ نماز مغرب و عشا بیان شده است.
همچنین با هدف غنای مطالب و تکمیل مباحث و نظرات معظم له در موضوع زندگی امام سجاد (علیه ‌السلام)، مجموعه مصاحبه ‌های مجله‌ پاسدار اسلام با ایشان که در سال ۱۳۶۱ صورت گرفته و در شماره‌ های ۶ تا ۱۲ آن نشریه منتشر گردیده بود نیز به همراه برخی اضافات و ارجاعات در بخش سوم کتاب آورده شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.