حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ 15 رمضان 1445 Sunday, 24 March , 2024 ساعت ×
بیانیه‌ی مهم حجت الاسلام و المسلمین سید محسن طاهری در خصوص انتخابات شورای شهر گرگان
15 جولای 2021 - 8:28
شناسه : 2306
بازدید 604
32

بسم الله الرحمن الرحیم ◀️ انتخابات شوراهای اسلامی را جدی بگیریم ◀️ هدف واحد، لیست واحدی را می‌طلبد ◀️ معرفی لیست انقلابی و توانمند ✳️ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا (نساء/۵۸) ۱) با آغاز زمان رسمی تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، شور و نشاط تازه‌ای در فضای انتخاباتی دمیده می‌شود […]

ارسال توسط :
پ
پ

بسم الله الرحمن الرحیم

◀️ انتخابات شوراهای اسلامی را جدی بگیریم

◀️ هدف واحد، لیست واحدی را می‌طلبد

◀️ معرفی لیست انقلابی و توانمند

✳️ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا (نساء/۵۸)

۱) با آغاز زمان رسمی تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، شور و نشاط تازه‌ای در فضای انتخاباتی دمیده می‌شود و از این جهت می‌تواند یکی از پایه‌های اصلی تقویت حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی به‌شمار آید.

گاهی اهمیت فوق‌العاده‌ی انتخابات ریاست جمهوری باعث غفلت از انتخابات شوراهای اسلامی می‌شود، در حالی که این دو انتخابات هم در تقویت مردم‌سالاری مکمل یکدیگرند و هم در نتیجه‌ی انتخابات:

انگیزه‌های مردم برای حضور در هر یک از این دو انتخابات تا حدودی متفاوت است و از این جهت، این دو انتخابات، در جهت حضور حداکثری مردم هم‌افزایی خواهند داشت.

ضمن اینکه اگر قرار است به دنبال حل مشکلات فراوان جامعه باشیم و اگر قرار است دولت اسلامی به عنوان یکی از مقدمات تحقق تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد، باید همه‌ی مجموعه‌های مدیریتی اعم از دولت و شهرداری‌ها و … در اختیار تفکر انقلابی و معتقد به “ما می‌توانیم” قرار گیرد.

۲) شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی در انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان از ماه‌ها پیش تحت اشراف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گلستان کار خود را آغاز و پس از بررسی‌های فراوان و بر اساس جدول امتیازات “تخصص، تعهد و پایگاه رای” لیست ۹نفره‌ای را به مردم شریف دارالمومنین گرگان معرفی کرد.

اعضای این لیست، همان‌طور که پیش از این اعلام شد، به ترتیب حروف الفبا همراه با کد انتخاباتی نامزد از این قرار است:

– محمد مهدی ایرجی ۱۴۶

– مهدی باقری ۱۴۹

– علی‌اکبر بصیرنیا ۱۶۲

– صفرعلی پایین‌محلی ۱۷۱

– مختار زرگرانی ۲۹۷

– محمدرضا عجم ۴۷۲

– حجت مقسم ۵۷۶

– سید غلامرضا موسوی ۵۹۶

– عیسی مهری ۵۹۱

۳) ضمن احترام به سایر نامزدهای انقلابی که در فرایند شورای سیاستگذاری قرار نگرفتند، و نیز ضمن اذعان به وجود سلایق گوناگون در جریان انقلابی، به نظر می‌رسد با توجه به شرایط خاص شهر گرگان، موضوع انسجام این جریان، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

شورای سیاستگذاری در طول چند ماه گذشته با بسیاری از افراد شاخص و مجموعه‌های انقلابی جلسات هم‌اندیشی برگزار کرد و با استفاده از نظرات کارشناسان، فرایندی منطقی و عقلانی را پشت سر گذاشت.

در عین حال با عنایت به اینکه فرایند مزبور برای نخستین بار بود که در جریان انقلابی تجربه شد، نمی‌توان ادعا کرد که خالی از نقاط ضعف است. ولی می‌توان این روش نوین را سرآغازی برای جلوگیری از اعمال سلایق و سهم‌خواهی‌ها دانست که در انتخابات‌های آینده با رفع نواقص آن، می‌تواند برای همیشه کارآیی داشته باشد.

۴) لیست شورای سیاستگذاری، یک لیست جناحی نیست؛ از همان ابتدا اعلام کردیم که این شورا آغوش خود را برای همه‌ی دلبستگان به انقلاب اسلامی و شیفتگان خدمت به مردم باز می‌کند.

این لیست حاصل بررسی‌هایی است که بین نامزدهایی که به فرایند این شورا پیوستند، صورت گرفته است.

کسانی که از ابتدا حاضر به همکاری با این شورا نشدند، نمی‌توانند به این لیست، خُرده بگیرند.

ما هم نمی‌گوییم افرادی که حاضر به همکاری با ما نشدند، انقلابی یا توانمند نیستند؛ بلکه ما بر اساس سازوکار این شورا موظف بودیم در بین نامزدهایی که به این فرایند پیوستند، بهترین‌ها و توانمندترین‌ها را برگزینیم.

انقلابی بودن در وابستگی به یک جناح خاص خلاصه نمی‌شود. انقلابی یعنی کسی که معتقد به اسلام ناب و پایبند به قانون اساسی و ولایت مطلقه‌ی فقیه باشد و با معاندان و فتنه‌گران همراهی نداشته باشد.

۵) نگاهی به تخصص‌ها و سوابق اجرایی و مدیریتی‌ نامزدهای محترم شورای سیاستگذاری، بیان‌گر تنوع بسیار خوب و متناسب با وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر است.

سابقه‌ی مدیریت در شهرداری، عضویت در شورای اسلامی شهر گرگان، برخورداری از تخصص و تجربه در مباحث عمرانی، شهرسازی، کارآفرینی، حقوق، میراث فرهنگی و گردشگری و نیز توجه به مسائل تاریخی و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی بخشی از توانمندی‌های اعضای لیست شورای سیاستگذاری است.

با توجه به شرایط خاص شهر دارالمومنین گرگان، توانمندی‌های مذکور می‌تواند این لیست را در سطح توانمندترین لیست‌های‌ موجود قرار دهد.

***

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از نامزدهای محترمی که با پایبندی به تعهد اخلاقی و تشکیلاتی به نفع لیست نهایی شورای سیاستگذاری، از حضور در انتخابات انصراف دادند و روحیه‌ی انقلابی و ازخودگذشتگی خود را عملاً به اثبات رساندند، از خداوند متعال موفقیت روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی و رفاه و سربلندی همراه با گسترش اخلاق و معنویت را برای مردم شریف ایران اسلامی خصوصاً همشهریان عزیز و شهروندان دارالمومنین گرگان خواستارم.

‌۱۴۰۰/۳/۲۱

سید محسن طاهری

مسئول شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی در انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.