حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ 15 رمضان 1445 Sunday, 24 March , 2024 ساعت ×
آیت الله سبحانی: ضیافت رمضان به خاطر نزول قرآن است/ نزول دیگر کتب آسمانی در رمضان
04 آوریل 2022 - 8:03
شناسه : 3725
بازدید 385
16

آیت الله سبحانی در پیامی به هم اندیشی پیشکسوتان قرآنی گفت: ضیافت رمضان به واسطه نزول این کتاب الهی بوده است و آنچه از روایات مستفاد می‌شود نزول دیگر کتب آسمانی نیز در همین ماه مبارک رمضان بوده است. حضرت آیت‌الله سبحانی، پیامی به همایش هم‌اندیشی نخبگان، فرهیختگان و پیشکسوتان قرآن و عترت صادر کرد […]

ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

آیت الله سبحانی در پیامی به هم اندیشی پیشکسوتان قرآنی گفت: ضیافت رمضان به واسطه نزول این کتاب الهی بوده است و آنچه از روایات مستفاد می‌شود نزول دیگر کتب آسمانی نیز در همین ماه مبارک رمضان بوده است.

حضرت آیت‌الله سبحانی، پیامی به همایش هم‌اندیشی نخبگان، فرهیختگان و پیشکسوتان قرآن و عترت صادر کرد که متن آن توسط مرتضی قدسی‌نجفی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع) صبح امروز در این همایش که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد، قرائت شد.

متن این پیام بدین شرح است:

«شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِیَ أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ»

فرا رسیدن ماه رمضان ماه ضیافت الهی و ماه نزول قرآن فرصت مناسبی است تا با حضور در ضیافت الهی بر سر سفره قرآن کریم نشسته، چرا که در حقیقت این ضیافت به واسطه نزول این کتاب الهی بوده است، البته آنچه از روایات مستفاد می‌شود نزول دیگر کتب آسمانی نیز در همین ماه مبارک رمضان بوده است و این ماه از برکات عظیمی برخوردار است.

به هر حال این ماه در شرافت بی‌ نظیر است و برای مؤمنان و روزه‌ داران این ماه فرموده‌اند که «انفاسکم فیه تسبیح و نومکم فیه عباده» در هیچ ماهی نفس کشیدن انسان ثواب ندارد و تسبیح محسوب نمی‌شود الا ماه مبارک رمضان. در هیچ ماهی خواب ایشان عبادت محسوب نشده است الا ماه شریف رمضان. فرا رسیدن این ماه عزیز و بهار قرآن برای مفسران قرآن، اساتید عالی‌مقام، قاریان و حافظان قرآن کریم و همه مؤمنان و دلدادگان آیات الهی مبارک است و اولیای الهی در آرزوی درک این ماه باعظمت بوده‌اند و در پایان نیز وداعشان با ماه مبارک رمضان بسیار اندوه‌بار و سخت بوده است.

شیخ صدوق در کتاب ثواب‌ الاعمال به سندش از حضرت امام صادق(ع) نقل کرده است که حضرت فرمودند: جوان مؤمنی که قرآن بخواند قرآن با گوشت و خون او عجین می‌شود و خداوند جایگاه او را با سفیران باکرامت و نیکان قرار می‌ دهد و قرآن کریم در روز قیامت مدافع او خواهد بود و برای او و به نفع او دلالت می‌ کند. از این حدیث شریف مستفاد می‌شود که در آموزش قرآن باید وجهه همت به سمت جوانان و نوجوانان باشد تا ان‌ شاء الله از هجوم فرهنگی دشمنان در پناه قرآن مصون باشند و در آخرت نیز در زمره پاکان و خاصان مقرب پروردگار قرار گیرند.

اهتمام شما اساتید محترم قرآن کریم نسبت به آموزش‌های قرآن و عترت به جوانان را ارج نهاده و برگزاری همایش هم‌اندیشی شما نخبگان، فرهیختگان و پیشکسوتان قرآن و عترت در آستانه ماه مبارک رمضان که اقبال عمومی نسبت به کسب معارف قرآن و عترت را بیشتر می‌کند، ان‌ شاء الله سبب گسترش هر چه بیشتر فرهنگ قرآن و تلاش برای دریافت علوم قرآنی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شود».

و‌السلام و علیکم و رحمةالله و برکاته

با تقدیم احترام حوزه علمیه قم، جعفر سبحانی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.