حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
آقای خاتمی برخورد را از شما شروع کنیم؟
20 جولای 2023 - 17:28
شناسه : 5097
بازدید 140
10
درخواست خاتمی برای برخورد با رویکرد جدید پلیس درباره حجاب؛

سیدمحمد خاتمی که نام او با براندازی گره خورده و هنوز حرکت‌های افراطی‌اش در وزارت ارشاد از یاد نرفته، رویکرد جدید پلیس در مواجهه با هنجارشکنی‌ها را خودبراندازی معرفی کرده و خواستار برخورد با آن شده است! نیروی انتظامی در جدیدترین اقدام خود، موضوع پیگیری جرم کشف حجاب یا بدحجابی را به تمام نیروهای خود […]

ارسال توسط : منبع : خبرگزاری رسا
پ
پ

سیدمحمد خاتمی که نام او با براندازی گره خورده و هنوز حرکت‌های افراطی‌اش در وزارت ارشاد از یاد نرفته، رویکرد جدید پلیس در مواجهه با هنجارشکنی‌ها را خودبراندازی معرفی کرده و خواستار برخورد با آن شده است!

نیروی انتظامی در جدیدترین اقدام خود، موضوع پیگیری جرم کشف حجاب یا بدحجابی را به تمام نیروهای خود ابلاغ کرده است. از این به بعد تمام نیروهای انتظامی موظفند نسبت به جرم کشف حجاب تذکر بدهند و در رفع آن بکوشند. صرفاً دیگر ماشین‌های ون گشت ارشاد برای تذکر دادن به هنجارشکنان در خیابان‌ها نخواهند بود. از این به بعد تمام بدنه نیروی انتظامی وظیفه دارد که فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کند.

همین موضوع خوبی‌های بسیاری دارد و آن این است که دیگر تنها ظرفیت‌های یک رسته مشخص از نیروی انتظامی، امر به معروف و نهی از منکر نخواهد بود. البته که هنوز رسته امنیت عمومی فراجا وظیفه تعقیب و برخورد قاطعانه با هنجارشکنان را در قالب طرح‌های ناظر در دستور کار دارد؛ اما وقتی که تمام بدنه پلیس خود را موظف بداند که کشف حجاب یا بدحجابی را مورد پیگرد قرار بدهد، این پیام مهم القا خواهد شد که اقدام آن‌ها واقعاً یک جرم است که بایستی تمام بدنه پلیس در رفع و برخورد با آن بکوشند.

حال با این وجود سیدمحمد خاتمی فریاد بر آورده است که فعالیت مجدد گشت ارشاد خطر خودبراندازی و فروپاشی اجتماعی را بیش از پیش نمایان می‌کند! اولاً که گشت ارشاد راه اندازی نشده است و صرفاً پلیس مطابق وظیفه قانونی خود، بابت جرم مشهود کشف حجاب اقدام به تذکر و پیگیری خواهد کرد. این سخن برای مثال شاید از زبان یک فرد دیگر بیان شود که بگوید برای مثال برخورد پلیس با قاچاقچیان، خطر تخریب اقتصادی را افزایش خواهد داد. قطعاً برخورد قاطعانه پلیس با کسانی که عمداً مرتکب جرم کشف حجاب شده‌اند و ارائه تذکر لسانی نسبت به کسانی که سهواً مرتکب این جرم می‌شوند، می‌تواند آن‌ها را نسبت به اشتباهی که مرتکب شده‌اند، متوجه سازد.

البته نکته جالب ماجرا اینجاست که کسی درباره خطر خودبراندازی نسبت به انقلاب تذکر می‌دهد که خود یکی از مهم‌ترین عوامل تفرقه‌اندازی میان جریان‌های سیاسی بوده است. خاتمی در فتنه ۸۸ یکی از آتش بیاران معرکه بود و می‌رفت که براندازی نظام را تحقق بخشد؛ اما چطور شده است خاتمی که مهر براندازی بر پیشانی او خورده است، دلسوز خودبراندازی شده؟

خاتمی در ادامه صحبت‌های خود حتی پا را فراتر می‌گذارد و مدعی برخورد با این رفتارها، رویکردها و مواضع می‌شود! شما چه کسی هستید که بخواهید برای برخورد با این تصمیم، مدعی شوید؟ اگر کسی بخواهد ادعایی در حق کسی بکند، این نظام است که می‌بایست بابت فتنه ۸۸ شما را مؤاخذه کند. همچنین شما بابت تَکراری که در سال ۱۳۹۶ انجام دادید، در ترک فعل‌ها و تخلف‌های دولت دوازدهم شریکید.

اگر کسی قرار است بابت برخورد با افرادی که مرتکب ناهنجاری می‌شود، مؤاخذه شود، شما هستید. پرونده و کارنامه عملکرد افراطی شما در وزارت ارشاد هنوز مفتوح است و از یاد کسی نرفته است دورانی را که رفقایتان چطور دیکتاتوری را در وزارت ارشاد راه انداخته بودند که امثال شهید آوینی بابت انتشار عکس یک جوان انقلابی بوسنیایی توبیخ شد یا طرح کشیدن دیوار در پیاده روها مطرح می‌شد و یا طرح کشیدن پرده در اتوبوس‌ها برای جدا سازی زنان و مردان، همگی از جمله طرح‌های افراطی هستند که نیازمند توبیخند؛ نه طرحی که مطابق شرع و قانون تمام بدنه پلیس را مکلف کرده است تا دربرابر جرم مشهود کشف حجاب، امر به معروف و نهی از منکر کنند.

این نکته را نباید فراموش کرد که جامعه زمانی دچار التهاب می‌شود که امثال شما، به‌جای اینکه در زمان آشوب، پیگیر راه حل درست آن شوید، به نظریه پردازان آشوب تبدیل می‌شوید. به جای اینکه پیگیری‌ها و سخنان خود را از طریق مراتب و مقامات مربوطه پیگیری کنید، برای کسب وجهه نداشته بیشتر، بلندگو دست گرفتید و اعلام کردید مهسا هم دختر ماست و توسط پلیس به قتل رسیده است و کشته شدن او را پیگیری خواهیم کرد و …، درحالی که یقین داشتید که پلیس هیچگاه چنین برخوردی نداشته است. اگر شما دلسوز واقعی نظام بودید، چرا در ایام اغتشاشات بنزین به آتش آشوب می‌ریختید؟ آن کسی که واقعاً دلسوز این نظام است، خون خود را در کف خیابان تقدیم ملت و نظام می‌کند؛ نه اینکه پشت تریبون‌ها در لایه‌های حفاظتی شدید خود آروغ حمایت و دلسوزی از نظام بزند. اندکی کلاه خود را بالاتر بگذارید تا شاید حقایق را آنچنان که هست ببینید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.