حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۴ فروردین , ۱۴۰۳ 14 رمضان 1445 Saturday, 23 March , 2024 ساعت ×
ابوالحسن علی جرجانی
15 جولای 2021 - 8:15
شناسه : 2291
بازدید 1190
43

تاریخ دقیق تولد او مشخص نیست، امام بنا بر نقل یاقوت حموی از حاکم نیشابوری، وی در ۳۳۷ که همراه برادرش ابوبکر به نیشابور رفت، در حدود سن بلوغ بوده است، بنابراین می توان سال ولادت او را حدود ۳۲۲ در نظر گرفت. جرجانی از کودکی به مناطق متعددی، از جمله عراق و شام، سفر […]

ارسال توسط :
پ
پ

تاریخ دقیق تولد او مشخص نیست، امام بنا بر نقل یاقوت حموی از حاکم نیشابوری، وی در ۳۳۷ که همراه برادرش ابوبکر به نیشابور رفت، در حدود سن بلوغ بوده است، بنابراین می توان سال ولادت او را حدود ۳۲۲ در نظر گرفت.

جرجانی از کودکی به مناطق متعددی، از جمله عراق و شام، سفر کرد و به کسب علم – و ادب پرداخت تا اینکه به شهرت رسید. ثعالبی نظم و نثر و خوشنویسی او را ستوده است. وی را جامع فقه شافعی و کلام متزلی دانسته اند. نام او در طبقه پنجم فقیهان شافعی ذکر شده است. جرجانی پس از کسب شهرت در علم و ادب، از خواص و نزدیکان صاحب بن عباد (متوفی ۳۸۵)، ادیب و وزیر مشهور آل بویه، شد. او به صاحب بن عباد، ارادت و علاقه بسیار داشت و در اشعاری او را مدح کرده صاحب نیز در اشعاری، مقام علمی و ادبی و اخلاقی وی را ستوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.