حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ 15 رمضان 1445 Sunday, 24 March , 2024 ساعت ×
جمهوری اسلامی، میدان و دیپلماسی «از نرمش قهرمانانه تا ضربه آهنین»
10 ژوئن 2022 - 20:12
شناسه : 4038
بازدید 463
22
نویسنده و پژوهشگر اجتماعی در گفتگو با گلستان ما مطرح کرد؛

حسین پایین‌محلی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تهدیدات دشمنان را در هر سطحی که باشد تبدیل به فرصت می‌کند، گفت: و در سطحی بالاتر برای دشمنان هزینه ایجاد می‌کنیم و به تعبیر مقام معظم رهبری «دوران بزن در رو گذشته است.اگر بزنید می‌خورید» حسین پایین محلی نویسنده و پژوهشگر اجتماعی در گفتگو با […]

ارسال توسط : نویسنده : حسین پایین محلی نویسنده و پژوهشگر اجتماعی منبع : گلستان ما
پ
پ

حسین پایین‌محلی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تهدیدات دشمنان را در هر سطحی که باشد تبدیل به فرصت می‌کند، گفت: و در سطحی بالاتر برای دشمنان هزینه ایجاد می‌کنیم و به تعبیر مقام معظم رهبری «دوران بزن در رو گذشته است.اگر بزنید می‌خورید»

حسین پایین محلی نویسنده و پژوهشگر اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: همه می‌دانیم که ادیان ابراهیمی به زمان موعود قائل اند و در این بین شیعه با تشکیل حکومت اسلامی در صدد تحقق دکترینال شیعه مبنی بر زمینه سازی ظهور منجی آخرالزمان حضرت بقیه ا… است.

وی با اشاره به اینکه صهیونیسم جهانی نیز برای تسلط بر عالم و رژیم تمامیت خواه نیز استراتژی خود را دارد، افزود: در جنگ تمدنی بین ما و غرب به عنوان دو جبهه حق و باطل شاهد صف آرایی هستیم. در این سو جبهه مقاومت اسلامی با تعامل با آزادگان عالم و همراهی چین و روسیه یک جبهه جهانی تشکیل داده. است

پایین محلی ادامه داد: در سوی دیگر صهیونیسم جهانی با تشکیل جبهه عبری، غربی و عربی (برخی کشورهای مرتجع عربی) درصدد تداوم نظم غربی هستند.

وی بیان کرد: در این بین غرب در عرصه بین الملل و رژیم صهیونیستی در منطقه دست به برخی اقدامات ماجراجویانه می‌زنند تا جمهوری اسلامی یا تسلیم شود (واپس گرایی ایدئولوژیک) و در اصطلاح دچار استحاله گردد، یا دست از آرمان‌های مقدس در سیاست خارجی و منطقه ای بردارد و مشغول داخل باشد (در اصطلاح فریز شود).

این نویسنده گلستانی گفت: پیشتر در نوشتارهای متعدد در باب سیاست خارجی و عرصه میدان و نسبت این دو و سیاست‌های آخرالزمانی جمهوری اسلامی در منطقه و در عرصه روابط بین الملل و نحوه مواجهه با تهدیدها اشاراتی داشتیم که از تکرار آنها امتناع میکنیم. اما در یکماه اخیر سرعت و تعداد اتفاقات به گونه ای بوده که شائبه جنگ مستقیم و یا عقب نشینی جمهوری اسلامی طرح گردیده که چند سطری جهت تنویر افکار عمومی به دوستان تقدیم می‌شود.

پایین محلی بیان کرد: شهادت پاسدار رشید اسلام شهید خدایی در خیابان‌های تهران، توقیف کشتی نفتی ایران توسط یونان، تلاش جهت هک سامانه شهرداری تهران، ارائه قطعنامه بر علیه ایران در شورای حکام آژانس توسط المان، بریتانیا، فرانسه و آمریکا و همراهی برخی کشورهای اروپایی ممکن است این شائبه را انجام کند که ایران تسلیم می‌شود و یا وادار به عقب نشینی می‌گردد درحالیکه سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه و درع رصه بین الملل ریشه در باورهای آخرالزمانی و منشا دینی دارد، درثانی این رویکردها با تدبیر اتخاذ شده و دارای پشتوانه عقیدتی ،فکری و مردمی است.

وی تصریح کرد: لذا جمهوری اسلامی در راستای اقداماتی که توسط دشمنان، نفوذیها، دولت‌های متخاصم برعلیه منافع ملی و ایدئولوژیک‌اش می‌شود بی‌تفاوت نخواهد بود. اما از سویی شرایط تاریخی اقتضاعاتی دارد و از آنجا که جمهوری اسلامی در دکترینال سیاست خارجی خود به زمان موعود برای ضربه نهایی قائل است دارای صبر استراتژیک است و پاسخ‌های درخور در حوزه های مختلف نرم، نیمه سخت و سخت در عرصه های گوناگون برای جبهه باطل دارد.

این نویسنده و فعال رسانه معتقد است؛ به عبارتی جمهوری اسلامی با نگرش واقع‌گرایانه-ایده آلیستی دستان پری برای مقابله با تنش‌ها و بحرانها دارد به نحوی که می‌تواند بحران را تبدیل به فرصت کند و از سویی در حالت پدافندی هزینه زیادی برای جبهه استکبار در عرصه جهانی و رژیم صهیونیستی در داخل ایجاد کند.

پایین محلی ابراز کرد: طبیعتا به دلایل امنیتی و شرایط حقوقی و رسانه ای نظام بین الملل ذکر برخی موارد به آینده موکول می‌شود اما آنچه گفتنی است این است که توقیف دو کشتی نفتی متعلق به یونان (و تذکر این نکته که یونان ۱۷کشتی دیگر هم در خلیج فارس دارد و جمهوری اسلامی پیشتر کشتی انگلیسی را نیز توقیف کرده بود)، هک سامانه بورس رژیم صهیونیستی، به درک واصل شدن فرمانده جوخه ترور این رژیم تمامیت خواه توسط نیروهای نیابتی و شبکه مقاومت، از کار انداختن تعدادی از دوربین های آژانس و رایزنی جهت خروج ایران از ان پی تی، همراهی چین و روسیه در حوزه های مختلف اقتصادی، نظامی و امنیتی و…، همراهی جبهه مقاومت و آمادگی نیروهای نیابتی و… تنها چند اقدامی است که امکان طرح رسانه ای آن در این مقطع وجود دارد و به آن اشاره می‌شود و ذکر برخی موارد به برهه های زمانی دیگری موکول می‌شود.

وی توضیح داد: تنها به این نکته بسنده می‌گردد که این آتش سوزی‌های گسترده و متعدد در رژیم صهیونیستی را هم باید در مشیت الهی تعریف کرد چنانکه امام راحل در باب حادثه طبس فرمودند آن ریگ‌ها ماموران الهی بودند.

پایین محلی بیان کرد: برای عدم آگاهی دشمنان و غافلگیری آنان باید از ذکر برخی مقولات خودداری کرد تا فرصت طرح تاریخ آن میسر شود لذا قصد تطویل این نوشتار راندارد و تنها به این نکته پایانی بسنده می‌کند که ما تهدیدات دشمنان را در هر سطحی که باشد تبدیل به فرصت میکنیم و در سطحی بالاتر برای آنان هزینه ایجاد میکنیم و به تعبیر مقام معظم رهبری”دوران بزن در رو گذشته است.اگر بزنید میخورید”!.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.