حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۴ فروردین , ۱۴۰۳ 14 رمضان 1445 Saturday, 23 March , 2024 ساعت ×
۳ دستاورد برجسته دولت و یک رخداد بسیار مهم/ مواردی که به دلیل اغتشاشات کمتر به آن پرداخته شد
18 اکتبر 2022 - 8:49
شناسه : 4607
بازدید 263
13
نگاهی دیگر به پشت پرده آشوب‌ها؛

بدون شک یکی از اهداف هیاهو و اغتشاش آفرینی ها آن است تا دستاوردهای دولت سیزدهم از دید مردم پنهان بماند اما همانطور که آیت الله رئیسی اخیرا به کشور قزاقستان رفت و در اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا) شرکت کرد، دولت بدون توجه به این ناآرام سازی‌ها […]

ارسال توسط : منبع : جهان نيوز
پ
پ
بدون شک یکی از اهداف هیاهو و اغتشاش آفرینی ها آن است تا دستاوردهای دولت سیزدهم از دید مردم پنهان بماند اما همانطور که آیت الله رئیسی اخیرا به کشور قزاقستان رفت و در اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا) شرکت کرد، دولت بدون توجه به این ناآرام سازی‌ها به کار خود ادامه می دهد؛ چراکه ماموریت پیشرفت در عین امیدآفرینی در کشور را بر عهده دارد. فعل و انفعالات دولت و تلاش در مسیر پیشرفت و عدالت نیز موید همین موضوع است.

دولت همه ابزارهای لازم را به کار بسته تا وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور سامان یافته و اگر به طور منصفانه به وضعیت موجود بعد از ۸ سال دولت روحانی بنگریم که در اواخر آن برخی کالاهای اساسی کشور رو به مضیقه و تنگنا می رفت، قطعا امیدواری های به مرور زمان و مرحله به مرحله در کشور در حال ایجاد است و دولتی که یکسالگی و درواقع زمان جایگیری و استقرار خود را پشت سر نهاده، در این راستا در حرکت است.

نکته جالب در حول انتقادات از دولت اغلب خصوصا از سوی جناح اصلاح طلب این است که مطرح می کنند دولت برای گام‌های بزرگ برنامه ریزی و کار می کند و پاسخ دولت هم این است که برای برطرف کردن عقب ماندگی های گذشته مجبور است و توانایی کشور بیش از این هاست. این درحالی است که در دولت قبل انتقاد از قصور و اهمال مدیریتی و ترک فعل و بست نشستن برای برجامی بود که دولت رییسی در جای خود آنرا در کنار سایر موارد دیپلماتیک دنبال می کند.

با این اوصاف هیاهو و غوغاهای اخیر پرده بر برخی رخدادهای مهم و همچنین کارهای دولت سیزدهم نهاد که به مواردی از آنها اشاره خواهد شد:

بزرگترین همایش راهپیمایی اربعین حسینی: راهپیمایی اربعین حسینی بزرگترین همایش نوع خود در جهان است اما امسال بیش از پیش خیل عاشقان حسینی قدم در این راه نهادند و بیش از ۳ و نیم میلیون ایرانی با همه محدودیت های مرزی و … زائر کربلای معلی شدند. بیش از ۲۱ میلیون زائر از اقصی نقاط جهان در کربلا جمع شدند تا اربعین سید و سالار شهیدان را هرچه پرشورتر برگزار کنند. دولت در این راستا در زمانی که بیماری کرونا کم و بیش وجود دارد این راهپیمایی از ایران را مدیریت کرد و دستاوردی بزرگ در این حیطه رقم خورد با همه جنگ روانی هایی که علیه نظام جمهوری اسلامی و راهپیمایی برای کم رونق تر شدن آن صورت گرفت اما زائران ایرانی اغلب با رضایت از امکانات و تسهیلات این سفر معنوی یاد می کنند که نشان دهنده تفاوت روایت دشمن و واقعیت ماجراست.

خبری از خاموشی نبود: درحالی که در سال گذشته خاموشی های مکرر در دولت دوم روحانی باعث آزار مردم و تولیدکنندگان و مانع تولید شده بود، دولت امسال توانست به خوبی این موضوع را مدیریت کند و با فعال کردن واحدهای تولید برق و همچنین مدیریت مصرف در ادارات دولتی و … کمترین نارضایتی در حوزه شکل گرفت‌. اگر خاموشی در واحدهای صنعتی اتفاق می افتاد نیز دولت آنرا با برنامه گزارش می کرد و عملا مساله خاموشی ها توسط دولت سیزدهم مدیریت شد و مدیریت صحیح در این راستا مشهود بود. وزیر نیرو در آخرین ماه بهار سال ۱۴۰۱ به مردم قول داده بود که با مساعدت آنان خاموشی برای مشترکان خانگی نداشته باشیم و این موضوع انجام شد و خاموشی ها بسیار کم شد.

کرونا و مدیریت بهداشت عمومی: وقتی دولت سیزدهم سکان هدایت قوه مجریه را در دست گرفت، کشور در زمینه بهداشت دچار چالش های فراوانی من جمله اوج گیری بیماری کرونا بود.در همین حین کشور در حوزه اقلام دارویی هم مشکلاتی داشت. اما با هدایت دولت یک کار ملی میهنی و جهادی از سوی شبکه بهداشت کشور و با همکاری مردم صورت گرفت که واکسیناسیون عمومی در چند مرحله انجام شد و مردم توانستند نسبت به این بیماری ایمن شوند تا جایی که با وجود توصیه های بهداشتی با اطمینانی که ایجاد شده بسیاری از ماسک در معابر عمومی کمتر استفاده می کنند.

در حوزه دارو نیز کشور نگرانی خاصی ندارد و رییس جمهور خود در این حوزه آنقدر حساس است که به طور سرزده برای رسیدگی به مشکلات مردم به مراکز بهداشتی و داروخانه ها سر زده است. این درحالی است که دولت قبلی موضوع ایمنی گله ای را در دستور کار خود قرار داده و بی عملی در این زمینه بسیار آشکار بود.

دیپلماسی فعال چندجانبه به جای دیپلماسی التماسی: دیپلماسی در این دوران در سطح ریاست جمهوری و مخصوصا اجلاسیه های مهم و گروه های اقتصادی منطقه ای حائز اهمیت صورت می گیرد. بالا رفتن سطح دیپلماسی منطقه ای و جهانی تا حد ریاست جمهوری موید اهتمام دولت برای استفاده از ظرفیت های مختلف جهانی برای رونق کسب و کار و تجارت بین المللی است. سفر آیت الله رئیسی به قزاقستان  چهارمین سفر منطقه ای ریاست جمهوری کشورمان در زمینه موضوعات اقتصادی بود. آیت‌الله رئیسی پیش‌تر با حضور در اجلاس‌های شانگهای، بریکس و اکو موضوعات مهم منطقه ای و توسعه مناسبات تجاری با کشورهای همسایه را پیگیری و اکنون این مهم را با حضور در اجلاس سیکا دنبال کرد.
موضوعی که ضمن از کار انداختن ابزار تحریم ها علیه کشورمان باعث می شود جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای دست بالا را داشته باشد. در حوزه اقتصاد داخلی نیز درحالی که در دولت روحانی کارخانه‌های قدیمی و ریشه ای کشور مانند ارج تعطیل می‌شدند، در این دوره بازگشایی و فعال تر کردن کارخانه ها و مراکز تولیدی کشور در دستور کار قرار گرفته و هر روز گشایش و رونق تولید در کشور هستیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.