حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
گلستانی‌ها نقش زیادی در پاکسازی جنگل‌ها از وجود گروه‌های ضدانقلاب داشتند
27 ژانویه 2023 - 13:14
شناسه : 4906
بازدید 254
10

 بعد از برکناری بنی صدر از ریاست جمهوری، سازمان منافقین و اتحادیه کمونیست‌های ایران وابسته به روسیه و حزب رنجبران که مائوئیست چینی بودند به تدریج وارد جنگل‌های شمال ایران شدند و از گیلان و مازندران تا استان گلستان را جولانگاه عملیات نظامی خود کردند. تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی گفت: مردم استان گلستان در سال‌های ۱۳۶۰ […]

ارسال توسط : نویسنده : غلامرضا خارکوهی تاریخنگار انقلاب اسلامی منبع : ایرنا
پ
پ

 بعد از برکناری بنی صدر از ریاست جمهوری، سازمان منافقین و اتحادیه کمونیست‌های ایران وابسته به روسیه و حزب رنجبران که مائوئیست چینی بودند به تدریج وارد جنگل‌های شمال ایران شدند و از گیلان و مازندران تا استان گلستان را جولانگاه عملیات نظامی خود کردند.

تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی گفت: مردم استان گلستان در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ نقش زیادی در پاکسازی جنگل‌ها از وجود گروه‌های ضدانقلاب داشتند.

غلامرضا خارکوهی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بعد از برکناری بنی صدر از ریاست جمهوری، سازمان منافقین و اتحادیه کمونیست‌های ایران وابسته به روسیه و حزب رنجبران که مائوئیست چینی بودند به تدریج وارد جنگل‌های شمال ایران شدند و از گیلان و مازندران تا استان گلستان را جولانگاه عملیات نظامی خود کردند.

وی افزود: این گروه‌های ضد انقلاب می‌خواستند با استقرار در جنگل‌های شمال کشور اقدام به تاسیس پایگاه چریکی کنند و با حمله به شهرها و روستاهای نزدیک، و سلطه بر خطه شمال به زعم خود یک جمهوری مستقل لائیک و کمونیستی تشکیل دهند.

این تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی گفت: با این هدف در آبان سال ۶۰ اتحادیه کمونیست‌ها در جنگل آمل اقدام به مسدود کردن جاده تهران شمال کرد و عده‌ای از مردم بی‌گناه را به شهادت رساند.

خارکوهی خاطرنشان کرد: آنها چندی بعد در شب ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ اقدام به تهاجم نظامی به شهر آمل کردند ولی با مقاومت محکم مردم و سپاه و بسیج روبرو شدند و متواری شدند.

وی ادامه داد: ضدانقلاب تصور می‌کرد نیروهای نظامی ایران در جبهه‌های جنگ درگیر مبارزه با ارتش بعث عراق هستند و قادر به مبارزه در جنگل نیستند در حالی که این خیال واهی بود زیرا در همه جای کشور اعم از جبهه و پشت جبهه این مردم کوچه و بازار بودند که از انقلابشان دفاع می‌کردند و نهادهای نظامی متکی به پشتیبانی مردم بودند.

تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی گفت: علاوه بر اتحادیه کمونیست‌ها، سازمان منافقین نیز در بخش‌هایی از جنگل‌های شمال مخفیانه مستقر شدند و اقدام به مزاحمت و توطئه کردند که آنها نیز چند ماه بعد متلاشی و متواری شدند.

خارکوهی اضافه کرد: همچنین در جنگل توسکستان گرگان نیز شاخه نظامی حزب رنجبران که مائوئیست پیرو حزب کمونیست چین بودند نیز در آبان سال ۶۰ اقدام به تاسیس پایگاه نظامی و سازماندهی و فراخوان نیرو از مناطق مختلف کشور کردند که با تهاجم غافلگیرانه سپاه و بسیج متلاشی شدند.

وی یادآور شد: حضور گسترده و به موقع مردم و پاسداران و بسیجیان مناطق شمال، خواب آشفته ضد انقلاب را باطل کرد و همه گروه‌های تجزیه‌طلب جنگلی سرکوب شدند.

این تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی گفت: واقعا مردم ایران بهترین مردم دنیا هستند هم صبورند و هم شجاع و باهوش و مقاوم. از اول انقلاب تاکنون در همه صحنه‌ها مردم فعالانه و خالصانه حضور داشته‌اند مسئولان باید قدرشناس این مردم و دستبوس آنها باشند و گرفتاری‌ها و مشکلات آنها خصوصا مشکلات اقتصادی و تورم و بیکاری جامعه را مرتفع کنند. زیرا باز همین مردم هستند که در آینده مدافع ایران در مقابل دشمنان خواهند بود.

خارکوهی تاکید کرد: چنان که همین مردم همزمان با هشت سال جنگ با عراق، به جنگ با گروه‌های ضدانقلاب در جنگل‌های شمال پرداختند و امنیت را به این خطه برگرداندند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.