حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۶ فروردین , ۱۴۰۳ 16 رمضان 1445 Monday, 25 March , 2024 ساعت ×
گزارش روزنامه اصلاح طلب: تیم رسانه‌ای روحانی می‌خواهد او را در صدر اخبار نگه دارد/ بازگشت روحانی به عرصه سیاست شبیه قمار است/ حامیان سابق و حتی معترضان امروز هم انتقادهای تندی به روحانی دارند/ اما او بازیگر خوبی است که می‌تواند در یک لحظه صحنه را به نفع خود بچرخاند!
31 دسامبر 2022 - 8:26
شناسه : 4849
بازدید 180
19
گزارش روزنامه اصلاح طلب: تیم رسانه‌ای روحانی می‌خواهد او را در صدر اخبار نگه دارد/ بازگشت روحانی به عرصه سیاست شبیه قمار است/ حامیان سابق و حتی معترضان امروز هم انتقادهای تندی به روحانی دارند/ اما او بازیگر خوبی است که می‌تواند در یک لحظه صحنه را به نفع خود بچرخاند!

سابقه عملکرد روحانی نشان داده که او این توانایی را دارد که در یک لحظه صحنه را به نفع خود بچرخاند؛ او بازی را خوب بلد است و مناظره‌های دو انتخابات ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ شاهدی بر این مدعاست. تازه ترین ابراز وجود رئیس جمهور سابق با تکرار کلیدواژه های پرحاشیه او در سال های حضورش در راس […]

ارسال توسط : منبع : جهان نيوز
پ
پ

سابقه عملکرد روحانی نشان داده که او این توانایی را دارد که در یک لحظه صحنه را به نفع خود بچرخاند؛ او بازی را خوب بلد است و مناظره‌های دو انتخابات ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ شاهدی بر این مدعاست.

تازه ترین ابراز وجود رئیس جمهور سابق با تکرار کلیدواژه های پرحاشیه او در سال های حضورش در راس قوه مجریه نظیر «اسلام رحمانی»، «احیای برجام»، «بهبود روابط با دنیا» و همچنین کنایه هایی به ماجرای میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری اخیر و ناآرامی های چند ماه گذشته همراه بوده است.

فارغ از بحث پاسخگویی به روحانی که عملا ریشه بسیاری از چالش ها و مشکلات کشور به خود او و دولت ناکارآمدش بر می‌گردد. روزنامه اصلاح طلب اعتماد در واکنش به تحرک اخیر روحانی معتقد است که تیم رسانه ای روحانی قصد دارد او را در صدر اخبار نگه دارد. اعتماد همچنین نوشته است که روحانی نه تنها از سوی منتقدان خود بلکه از سوی حامیان سابقش هم مورد اعتراض قرار دارد اما اعتماد به نقس خوبی دارد و می تواند بازی را به نفع خود برگرداند. احتمالا منظور اعتماد از این موضوع بحث تردید افکنی، شبهه اندازی و تکرار مواضع دشمن و همچنین مواردی برای فریب افکار عمومی است که در سال های ۹۲ و ۹۶ دیده شد.

در هر حال امر مشخص آن است که روحانی و همراهان او با نگاه به انتخابات مجلس آینده و بعد از آن ریاست جمهوری، ماهیگیری از فتنه فعلی و ناآرامی‌های اقتصادی را را بهترین فرصت برای شروع کار خود قلمداد کرده اند.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از گزارش اعتماد را در ادامه خواهید خواند:

* ۱۸-۱۷ ماه است که دولت را تحویل داده است و بعد از آن، کمتر پیش می‌آید که سخنرانی و اظهارنظر داشته باشد؛ حسن روحانی رییس‌جمهوری پیشین در این ۱۸-۱۷ ماه برخلاف دوران ریاست‌جمهوری‌اش کم‌حرف شده است؛ کمتر پیش می‌آید که در ارتباط با ابرچالش‌های فعلی سخن بگوید. در این مدت کمتر در رسانه‌ها دیده شده مگر به بهانه پیام تسلیت یا تبریک.

*گرچه در این مدت روحانی کمتر از انگشتان یک دست به بهانه اظهاراتش در رسانه‌ها آمده، اما از سخنان این هفته او در جمع وزرا و استانداران دو دولت یازدهم و دوازدهم، اینطور برداشت می‌شود که گویا قصد مخابره پیام خاصی داشته است. خصوصا آنکه در چند هفته گذشته برخی رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران، مدعی شده بودند روحانی قصد دارد برای انتخابات مجلس ۱۴۰۲ نامزد شود. برخی ناظران سخنان اخیر روحانی را در جهت بازگشت به عرصه سیاسی کشور پس از یک استراحت ۱۷ ماهه تعبیر می‌کنند. اما وقتی تحرکات رسانه‌ای محافظه‌کاران را کنار هم بگذاریم، می‌توان نتیجه گرفت که حدس و گمان‌های این دست رسانه‌ها پیرامون بازگشت روحانی به عرصه سیاست دور از ذهن نیست؛ خصوصا با توجه به برخی رسانه‌ها که دسترسی‌های خاصی به برخی اخبار خاص دارند.

*نحوه انتشار سخنان روحانی در آخرین جلسه‌اش با وزرا و استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم، نشانه دیگری ‌است از قصد احتمالی بازگشت روحانی به میدان سیاست. از میان این سخنان که روز دوشنبه ایراد شده، بخشی از آنکه در مورد زن و اسلام بود، روز سه‌شنبه و در سالروز شهادت حضرت فاطمه‌(س) منتشر شد. بخش دوم صحبت‌های رییس‌جمهوری پیشین عصر دیروز روی خط خبرگزاری‌ها رفت که در ارتباط با برجام بود و اشاراتی هم به اعتراضات اخیر داشت. در خبر اول اعلام شده بود که سخنان روحانی به تدریج منتشر می‌شود؛ سیاستی که نشان می‌دهد تیم رسانه‌ای او قصد دارند روحانی را در صدر اخبار نگه دارند.

*می‌توان پیش‌بینی کرد که حملات رسانه‌های محافظه‌کاران به روحانی در روزهای آینده ادامه‌دار خواهد بود. از سوی دیگر روحانی از طرف حامیان سابق و معترضان امروز هم مورد نقدهای تندی قرار می‌گیرد. جناح اصلاح‌طلب و میانه‌روها هنوز واکنشی نشان نداده‌اند اما رای‌دهندگان سابق او در شبکه‌های اجتماعی بیشتر با لحنی انتقادی از او یاد می‌کنند.  به ‌هر حال روحانی اگر قصد بازگشت به صحنه سیاست را داشته باشد، باید هر دو طیف را متقاعد کند؛ هرچند همواره گفته می‌شود روحانی نهایتا یک محافظه‌کار میانه‌رو است، اما در طول ۸ سال ریاست‌جمهوری‌اش، محافظه‌کاران به‌شدت از عملکرد او ناراضی شدند؛ نه بابت نتایج اقتصادی اقدامات او پس از فشار حداکثری، بلکه بابت رفتن راه و روشی در دیپلماسی که منطبق با میل آنها نبود.

*با این اوصاف سابقه عملکرد روحانی نشان داده که او این توانایی را دارد که در یک لحظه صحنه را به نفع خود بچرخاند؛ او بازی را خوب بلد است و مناظره‌های دو انتخابات ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ شاهدی بر این مدعاست. گرچه ورود به صحنه سیاست از سوی روحانی در شرایط کنونی بیشتر شبیه قمار است اما روحانی نشان داده که اگر دستش پر هم نباشد، اعتماد به نفسی دارد که می‌تواند بازی را به نفع خود کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.