حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۲ فروردین , ۱۴۰۳ 2 شوال 1445 Wednesday, 10 April , 2024 ساعت ×
قدمگاه امام حسن عسکری (ع) ثروت معنوی در گرگان/ مظلومیت حقیقت فاخر در قلب نگارستان
08 نوامبر 2021 - 8:17
شناسه : 2806
بازدید 548
21

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در این میزگرد تخصصی ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی گفت: سالیانی است که توجه به موضوع سالروز ورود امام حسن عسکری (ع) به گرگان مورد دغدغه دلسوزان این شهر و استان قرار گرفته ‌است وی با تاکید بر اینکه ورود امام یازدهم به جرجان مسئله افتخارآمیزی است که باید به پیوست‌های علمی، فرهنگی […]

ارسال توسط : منبع : گلستان ما
پ
پ

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در این میزگرد تخصصی ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی گفت: سالیانی است که توجه به موضوع سالروز ورود امام حسن عسکری (ع) به گرگان مورد دغدغه دلسوزان این شهر و استان قرار گرفته ‌است

وی با تاکید بر اینکه ورود امام یازدهم به جرجان مسئله افتخارآمیزی است که باید به پیوست‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی گره زده شود تا بهره لازم را که به واسطه این ظرفیت بزرگ بوجودآمده ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تاکید بر اینکه سالروز ورود امام حسن عسکری (ع) به شهر گرگان به دعوت علمای برجسته و مؤمنان این بلاد ظرفیت مهمی است که برای ما بسیار حائز اهمیت بوده، تصریح کرد: برخی افراد اهل تحقیق و صاحبنظر این سوال را مطرح می‌کنند که آیا طی الارض آن امام همام حقیقتاً افتاده یا خیر، ما معتقدیم بر اساس اسناد، شواهد و قرائن این اتفاق واقعی بوده است.

وی گفت: حقیقتاً آن امام منت گذاشتند و دعوت علمای عزیز ما ابوشریف جرجانی و مؤمنین منطقه را اجابت کردند و از طریق طی الأرض برای ساعاتی در این منطقه حضور یافتند و به سؤالات علما و مؤمنان این منطقه پاسخ دادند.

گرزین ادامه داد: به همین دلیل مسجدی به نام امام حسن عسکری (ع) به‌ عنوان قدمگاه در منطقه مصلی گرگان بنا شده ‌است و با اطمینان بیشتری به همه دل‌باختگان هویت گرگان زمین اعلام می‌کنیم که حقیقت فاخری است که مظلوم واقع ‌شده، باید به همه بباورانیم که گرگان قدمگاه امام حسن عسکری (ع) بوده ‌است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه این اتفاق پیام‌آور محتوای بزرگ تاریخی- هویتی درباره این منطقه است، ابراز کرد: امام معصوم در یک اتفاق نادر عصر روز سوم ربیع‌الثانی مشرف به گرگان شدند که حضورشان اکنون به قدمگاه شهرت یافته‌ است این مهم نشان از عظمت شخصیت ایمانی و اخلاص کسانی است که در این منطقه حضور داشتند.

گرزین با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های اعتقادی، تاریخی و هویتی خودمان بهره ببریم، تاکید کرد: دیگران از نداشته‌های خودشان کوه می‌سازند اما ما با داشته‌های بزرگی که داریم متأسفانه نتوانستیم آن را به‌ خوبی معرفی کنیم.

وی افزود: دست‌خط علمای مرجع تقلید نیز در مورد تأیید قدمگاه امام حسن عسکری به منطقه گرگان وجود دارد، مرحوم قاضی شوشتری نیز در این‌باره می‌فرمایند که جرجان به مشهدالرضا برتری دارد، امام حسن عسکری (ع) در زمان حیات خودشان و با اختیار وارد شهر گرگان شدند اما امام رضا (ع) به ‌اجبار وارد مشهد شدند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.