حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۷ فروردین , ۱۴۰۳ 17 رمضان 1445 Tuesday, 26 March , 2024 ساعت ×
خلیج گرگان باید به سرعت احیا شود/ ثروت ملی آشوراده نباید معطل مسائل پیچیده نابجای اداری شود
05 مارس 2022 - 9:19
شناسه : 3520
بازدید 474
9
رئیسی در نشست خبری با خبرنگاران گلستان؛

وضعیت بغرنج خلیج گرگان نباید ادامه پیدا کند و به سرعت باید لایروبی و احیا شود، عملیات لایروبی و رسوب زدایی باید به سرعت انجام بگیرد. آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه امروز در پایان سفر استانی خود به استان گلستان و جمع بندی مصوبات سفر اظهار کرد: قبل از آمدن به استان گلستان افرادی […]

ارسال توسط : منبع : گلستان ما
پ
پ

وضعیت بغرنج خلیج گرگان نباید ادامه پیدا کند و به سرعت باید لایروبی و احیا شود، عملیات لایروبی و رسوب زدایی باید به سرعت انجام بگیرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه امروز در پایان سفر استانی خود به استان گلستان و جمع بندی مصوبات سفر اظهار کرد: قبل از آمدن به استان گلستان افرادی را به استان اعزام کردیم و مسئولان در این استان مهمترین مسائل را شناسایی کردند و برای هر کدام راهکارهایی را بررسی و در جلسات کارشناسی مورد سنجش و در نهایت با حضور معاون رئیس جمهور مواردی تصویب شد.

رئیس جمهور؛ نخستین مسئله استان گلستان را توجه به بخش کشاورزی برشمرد و ادامه داد: بیشترین اعتبار در بخش کشاورزی است و کارخانه تولیدی ارزشمندی به نان روستا وجود دارد که باید به آن توجه شود.

رئیسی بیان کرد: مسئله صنایع استان مورد توجه است و شهرک های صنعتی در استان داریم ولی آنچنانی که باید صنعت در استان رونق داشته باشد ندارد به ویژه صنایع نیمه تعطیل باید مورد توجه قرار بگیرد و کارگروهی در این راستا تشکیل شود تا صنایعی که می شود را سریعا به چرخه کار برگرداند.

وی مسئله مهم دیگر استان را آب برشمرد و افزود: سدهای نیمه تمامی در استان وجود دارد و توجه به سدها و طرح های نیمه تمام آبی مورد توجه قرار گرفت تا با سرعت مشکل تنش آبی برطرف شود.

* توجه اضطراری به روستاهای بی‌آب

این مقام مسئول بیان کرد: بنا شد روستاهایی که دچار بی آبی هستند به صورت اضطراری به آن توجه شود.

رئیسی به بازدید خلیج گرگان اشاره کرد و بیان کرد: وضع خلیج گرگان نمی تواند ادامه پیدا کند و باید خلیج گرگان احیا شود و نباید بگذاریم خلیج گرگان دچار مشکل شود و راه آن این است که به سرعت کار لایروبی کانال های منتهی به خلیج انجام شود.

وی افزود: لایروبی نباید زمان بر باشد و باید سریع انجام شود و کار قطعی شده و از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام می شود.

رئیس جمهور به بازدید جزیره آشوراده نیز اشاره و تاکید کرد: جای تاسف بود که این سرمایه عظیم اینگونه بلاتکلیف باقی مانده بود و توضیحات مسئولان توجیهی برای آن بود و باید سریعتر پیگیری شود و مسائل پیچیده و نابجای اداری باعث شده این ثروت عظیم معطل بماند.

رئیسی با بیان اینکه باید کارهایی برای جزیره آشوراده در مدت ۱۰ روز تعیین تکلیف شود، افزود: منطقه اینچه برون باید مورد توجه قرار گیرد و می تواند مرکزیت خوبی پیدا  کند و برای صادرات و واردات نهاده دامی می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی به موضوع سوارکاری اشاره کرد و افزود: بنا شد که پیست سوارکاری به هیئت سوارکاری واگذار شود و با نظارت مسئولان انجام شود.

*هلدینگ های بزرگ کشور از پتروشیمی گلستان حمایت کنند

این مقام مسئول به موضوع پتروشیمی گلستان پرداخت و خاطرنشان کرد: کارهای حقوقی انجام شده و ۸۰ درصد کار پتروشیمی باقی مانده و از دوستان حقوقی تشکر می کنیم و باید هلدینگ های بزرگ در سطح کشور حمایت کنند و باید در این زمینه تلاش کنیم.

رئیسی به مسئله تعاونی ها اشاره کرد و گفت: بنا شد که تعاونی ها بازنگری شود و این تعاونی ها در مسائل استان استفاده شود.

وی در خصوص حل مشکلات حوزه رسانه و خبرنگاران افزود: اصحاب رسانه به عنوان یک قشر پرتلاش که در جهت انتقال رویدادها پل بین مردم و مسئولان هستند باید مورد توجه قرار بگیرد، نقش رسانه ها را هیچ کسی نمی‌تواند منکر باشد و نکته‌ای که وجود دارد این است که در دولت نمی توان صرفا به قشر خاصی توجه کنیم طبیعتا مورد سوال است دیگر اقشار چه می شود.

* نظام پرداخت باید عادلانه و به دور از تبعیض باشد

این مقام مسئول افزود:  هر قشری را به صورت خاص ببنیم یا باید سازوکاری ببنیم که عدالت بین تمامی اقشار باشد، در مسیر برخی از ادارات بیان می کردند دریافتی آنها ناچیز است و اقشار مختلف متقاضی این بودند متناسب سازی صورت بگیرد.

رئیسی بیان کرد: سازمان اداری و استخدامی را مامور کردیم که اقشار مختلف را ببینند تا بتوانیم با یک تصمیم‌سازی و تصمیم گیری درستی کارکنان دستگاه های اجرایی احساس کنند که تبعیضی نیست و باید کاری کنیم نظام عادلانه پرداختی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید مورد توجه قرار بگیرند و با کار کارشناسی دقیق این اتفاق بیفتد، افزود: در همه دنیا اینطور است با اولویت همسایگان باید ارتباط داشته باشیم، ظرفیت همسایگان ما بسیار بالا است و باید از آن استفاده کنیم.

*دنبال معجزه وین نیستیم

این مقام مسئول به معاهده شانگهای اشاره کرد و گفت: به دنبال برقراری ارتباط هستیم و با کشور ترکمنستان که در همسایگی این استان قرار دارد با مسئولان این کشور رایزنی داشتیم تا بازار در این استان داشته باشیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: برخی می خواهند تفسیر داشته باشند نگاه به شرق است ولی بیان ما این است که نگاه متوازنی  داشته باشیم نمی توانیم اراده کشور را به تصمیمات چند کشور اختصاص دهیم.

وی افزود: به دنبال رفع تحریم ها خواهیم بود و دنبال معجزه وین نیستیم ولی دنبال آن هستیم که مشکلات تحریمها را کمتر کنیم.
این مقام مسئول افزود: جلسه فنی در خصوص راه آهن برگزار می شود تا پیشنهاد استان بررسی شود کوتاه شدن مسیر و صرفه جویی مهم است و بنا شد ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.