حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
حقیقت یوگا چیست؟
14 جولای 2021 - 10:48
شناسه : 2246
بازدید 1747
42

تعالیم #یوگا، تعالیمی شیطانی است و افراد عمل کننده به آن، خواسته یا ناخواسته به پرستش #تجسم_شیطان در آیین #هندو (یعنی #شیوا ) می پردازند. *رهبران و چهره های مشهور این تعالیم، یا #شیطان_پرست بودند (همانند #راماکریشنا پیرو #کالی )، یا #فراماسون بودند (همانند #سوامی_ویواکاناندا) یا افرادی مفسد و فاسد. (همانند #اوشو ). * به رغم […]

ارسال توسط :
پ
پ

تعالیم #یوگا، تعالیمی شیطانی است و افراد عمل کننده به آن، خواسته یا ناخواسته به پرستش #تجسم_شیطان در آیین #هندو (یعنی #شیوا ) می پردازند.

*رهبران و چهره های مشهور این تعالیم، یا #شیطان_پرست بودند (همانند #راماکریشنا پیرو #کالی )، یا #فراماسون بودند (همانند #سوامی_ویواکاناندا) یا افرادی مفسد و فاسد. (همانند #اوشو ).

* به رغم تمامی این مسایل، متاسفانه در دهه های اخیر، دامنه طرفداران یوگا گسترش یافته و این تعالیم در سراسر جهان و از جمله در #ایران، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

* متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولان فرهنگی و دسایس دشمن، تعالیم یوگا در ایران منتشر شده است و توجه افراد فراوانی را به خود جلب نموده است. این امر تنها به برگزاری کلاس های یوگا محدود نمانده است و تا جایی پیش رفته است که حتی یک مجله با عنوان دانش یوگا به صورت ماهانه در کشور منتشر می گردد.(۱)

* امّا تأسف بیشتر اینکه مجله مذکور، تنها به تعلیم حرکات ورزشی، وضعیت های بدنی و اوراد مربوط به یوگا نمی پردازد، بلکه به اساطیر یوگا همچون شیوا که همان تجسم شیطان در آیین هندو است، نیز به صورت مبسوط اشاره می نماید و تعالیم افراد فاسد و منحرفی همچون اوشو به عنوان تعالیمی عرفانی، به خورد خوانندگان داده می شود.(۲)

* برای مثال، برخی از تیترهای مقالات مجله مذکور ( #دانش_یوگا) عبارتند از: رقص شیوا تجلی عرفان!، سیری در زندگی راماکریشنا!، تنفس و آگاهی اوشو درباره یوگا! و درس هایی از اوشو.(۳)

* پی‌نوشت‌ها:
۱. http://www.danesheyoga.com/Default.aspx
۲. http://www.danesheyoga.com/no-04.aspx#top
۳. http://www.danesheyoga.com/no-02.aspx

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.