حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۲ فروردین , ۱۴۰۳ 2 شوال 1445 Wednesday, 10 April , 2024 ساعت ×
جریان شناسی رفتار سلبریتی‌ها که شاید برای خودشان هم جالب باشد + یازده نکته
29 آگوست 2021 - 8:37
شناسه : 2421
بازدید 651
25
از بین رفتارهای پرتکرار

سلبریتی و سلبریتی‌ها عباراتی هستند که در چندسال گذشته عموم مردم با مفهوم آن آشنا شده اند. تاکنون هم بیشترین مطالبی که درباره این افراد مطرح شده به اظهارنظرهای سیاسی، حس طلبکاری و… آنها بوده است. اما مجموعه رفتار سلبریتی های ایران اعم از هنرمند یا ورزشکار و… را اگر در بوته ارزیابی  گذاشته و […]

ارسال توسط : نویسنده : حسین خان بابازاده منبع : پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی
پ
پ

سلبریتی و سلبریتی‌ها عباراتی هستند که در چندسال گذشته عموم مردم با مفهوم آن آشنا شده اند. تاکنون هم بیشترین مطالبی که درباره این افراد مطرح شده به اظهارنظرهای سیاسی، حس طلبکاری و… آنها بوده است. اما مجموعه رفتار سلبریتی های ایران اعم از هنرمند یا ورزشکار و… را اگر در بوته ارزیابی  گذاشته و از پرتکرار ترین رفتارهای آنها بخواهیم نوعی جریان شناسی و محوریابی انجام دهیم، حداقل یازده مورد استخراج خواهد شد که به شرح ذیل خواهد بود:

یک: نمایش تجملات بخش پررنگ زندگی این افراد است. انتشار مداوم تصاویر از منازل لاکچری یا خودروهای گران قیمت و یا سفرهای خاص داخلی و به خصوص خارجی در کنار پوشش های گران قیمت و یا استفاده از آرایشگاه های اشرافی به خوبی موید این موضوع است.

دو: حیوان بازی قسمت دوم زندگی سلبریتی هاست که قابل انکار نیست. اندک جستجویی در فضای مجازی نشان می دهد که بسیاری از سلبریتی ها حداقل یک عکس با سگ، گربه و… دارند که بیشترین فراوانی آن هم در بحث سگ بازی است. حتی برخی دیگر، ورای انتشار اینگونه تصاویر، آنها را جایگزین مناسبی برای عدم ازدواج و تشکیل خانواده معرفی می کنند.

سه: ظاهر زننده تقریبا درد مشترک بسیاری از این افراد است. لباس های زننده و بعضا خجالت آور اعم از مرد و زن در کنار کم حجابی و آرایش غلیظ بانوان مطالبی است که به وفور در صفحات این افراد یافت می شود.

چهار: رفیق بازی نماد دیگری از زندگی سلبریتی هاست. موج صدور پیام برای بیماری، تولد یا فوت یکی از دوستان یا همکاران‌شان که شاید حتی او را نشناسند در کنار سکوت درباره بسیاری از وقایع مهم جامعه و مقاومت درباره واکنش نشان دادن، این شاخص را تائید می کند.

پنج: زیست دوگانه؛ زندگی شخصی سلبریتی ها با آنکه مقابل دوربین ظاهر می شوند شباهت کمی دارد؛ خصوصا آنکه اگر این دوربین متعلق به صداوسیما و برنامه های تلویزیونی باشد. در واقع سلبریتی ها شهرت را از جای دیگری کسب می کنند اما به دلیل آن شهرت واقعیت غیرقابل تائید خود را به نمایش می گذارند.

شش: تمرکز روی نقاظ ضعف وجه دیگری از فعالیت سلبریتی هاست. کوچکترین مشکل در کشور یا حادثه یا تلخی پیش آمده به یکباره سوژه این افراد برای راه اندازی موج انتقاد، تخریب و اعتراض می‌شود.

هفت: روگردانی از پیشرفت‌ها بُعد پنهان فعالیت این گروه است. تقریبا واکنش سلبریتی ها به پیشرفت‌های غرور آمیز و بعضا خیره کننده کشور یک مطلب نایاب و یا به صورت خوش بینانه کمیاب است.

هشت: بی اعتنایی به وطن به تکرار از سوی چهره های مشهور شده به سلبریتی قابل مشاهده است. از تلاش برای زایمان در خارج از کشور تا دوتابعیتی بودن نمونه های بارز غیرقابل انکاری است.

نه: ادعای دلسوزی برای مردم موضوعی است که ظاهر بسیاری از حرف و پست های مجازی سلبریتی هاست که در بزنگاه هایی این دروغ دلسوزی نمایان شده و پرده از حقیقت برداشته می‌شود. تا جایی که برخی از آنها علنا از مردم به عنوان رعیت نام می برند و یا ارزش فرزندشان را از همه مردم ایران بالاتر می دانند. حتی برخی اعتراضات اقتصادی‌ آنها که در پوشش سختی زندگی مردم بیان می کنند، به دلیل به خطر افتادن منافع شخصی خودشان است.

ده: سیاسی بازی شاید یکی از واضح ترین نوع رفتار این جماعت باشد. همنوا شدن با دشمنان کشور در برخی بزنگاه های سیاسی داخی و خارجی، حمایت از کاندیداهای خاص در انتخابات ها، کم توجهی یا بی توجهی به اعتقادات مردم یا آرمان های سیاسی یک ملت همه به نوعی موید این شاخص رفتاری است.

یازده: طلبکاری همیشگی موضوع مشترک تعدادی از ۱۰ شاخصه مطرح شده فوق است. از مسائل سیاسی تا پررنگ کردن منافع صنفی و تمرکز روی مشکلات کشور برای سیاه نمایی همه را می توان در این بند جا داد. افرادی که علی رغم زحمت کمتر نسبت به خیلی از افراد جامعه و صرفا به خاطر شهرت، سعی می کنند خود را همواره در جایگاه طلبکار نگه دارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.