حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ 6 شوال 1445 Sunday, 14 April , 2024 ساعت ×
افزایش مقالات مشترک بین المللی نمایه شده از محققان ایرانی در وب آو ساینس
27 مارس 2023 - 16:00
شناسه : 5026
بازدید 330
14
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: تعداد مقالات مشترک بین المللی نمایه شده در پایگاه وب آو ساینس کشور از رشد ۶۶ درصدی برخوردار است. پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در حال حاضر ۳۵ نشریه جدید توانسته‌اند در پایگاه معتبر بین المللی اسکوپوس نمایه شوند. به گفته وی تعداد همکاری‌های محققان و اعضای هیات […]

ارسال توسط : منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
پ
پ

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: تعداد مقالات مشترک بین المللی نمایه شده در پایگاه وب آو ساینس کشور از رشد ۶۶ درصدی برخوردار است.

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در حال حاضر ۳۵ نشریه جدید توانسته‌اند در پایگاه معتبر بین المللی اسکوپوس نمایه شوند.

به گفته وی تعداد همکاری‌های محققان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در قالب اجرای طرح ارتباط با جامعه و صنعت و فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت، رشد ۵۰۵ درصد داشته است. میزان درآمد حاصل از قرارداد‌های ارتباط با جامعه نیز رشد نزدیک به ۱۷۵ درصدی را در طول این مدت نشان داده است.

او اضافه کرد: از نظر ارتباط محققان با جامعه و صنعت، تعداد قرارداد‌ها و ارزش قرارداد‌های منعقد شده در این حوزه شاهد رشد بسیار چشم گیری بوده‌ایم.

او بیان کرد: در حال حاضر تعداد مقالات مشترک بین المللی نمایه شده در پایگاه وب آو ساینس از رشد ۶۶ درصدی برخوردار است و ۲۵۱۳۸ مقالات دیپلماسی علمی نوشته شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر ایران از رشد خوبی در زمینه انتشار مقالات یک درصد برتر دنیا برخوردار است. تعداد دانشگاه‌های کشور در نظام رتبه بندی تایمز ورود پیدا کرده و از رشد قابل توجهی برخوردار شده‌اند.

او گفت: کشور شاهد ۶۶.۱  درصد رشد در تعداد مقالات مشترک بین المللی نمایه شده در پایگاه وب آو ساینس بوده که این میزان در پایگاه اسکوپوس ۲۵.۷۲ درصد بوده است.  میزان سهم مقالات مشترک بین المللی محققان کشور نسبت به کل مقالات نمایه شده در پایگاه وب آو ساینس در این مدت رشد قابل توجهی داشته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.