حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۶ فروردین , ۱۴۰۳ 16 رمضان 1445 Monday, 25 March , 2024 ساعت ×
آمار صفر و یک روزانه کرونا/ سلبریتی‌های «واکسن بخرید» و «هلپ ایران» کجا هستند؟
18 ژوئن 2022 - 10:23
شناسه : 4053
بازدید 420
7
کاسبان روزهای تلخ مردم سکوت کرده‌اند

برخی سلبریتی‌های ایرانی در دوران کرونا متاسفانه نمره منفی گرفتند، از واکنش درباره فیک‌نیوز‌ها گرفته تا سیاه نمایی، ریاکاری و متهم‌سازی دیگران در این حوزه رفتاری قابل تامل از خود نشان دادند. خوشبختانه آمار و ارقام مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در کشورمان کاهش چشمگیری یافته است و این امیدواری را بوجود آورده که بیماری کرونا […]

ارسال توسط : منبع : جهان نيوز
پ
پ

برخی سلبریتی‌های ایرانی در دوران کرونا متاسفانه نمره منفی گرفتند، از واکنش درباره فیک‌نیوز‌ها گرفته تا سیاه نمایی، ریاکاری و متهم‌سازی دیگران در این حوزه رفتاری قابل تامل از خود نشان دادند.

خوشبختانه آمار و ارقام مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در کشورمان کاهش چشمگیری یافته است و این امیدواری را بوجود آورده که بیماری کرونا در حال زدوده شدن است. اما باید گفت که همین بیماری نیز آزمایشی برای رفتار اجتماعی بسیاری در کشور بود؛ از مردم عادی گرفته تا افراد مشهور و سرشناس.

در این راستا نهادهای مختلف در کشور به طور جهادی پای کار آمدند. ایثار کادر درمان در این حوزه با توجه به نتیجه ای که حاصل شده است، بسیاری جای تقدیر دارد. از سوی دیگر نیروهای جهادی و نظامی نیز پای کار مقابله با این بیماری آمدند و هر جا که نیاز بود خصوصا در مواقع طغیان و بحران این بیماری از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند. مردم نیز با فرهنگ بسیار بالایی که از خود نشان دادند توصیه‌های بهداشتی را رعایت کردند و از کمک به همنوع دریغ نکردند. اما در این میان برخی از افراد بودند که متاسفانه نمره منفی در این حوزه گرفتند و بیش از پیش باطن خود را به جامعه نشان دادند.

در همین راستا، برخی سلبریتی‌ها واقعا رفتار قابل تاملی از خود نشان دادند که با بررسی این موضوع بیشتر می‌توان به ماهیت آنان پی برد. متاسفانه در زمان اوج بیماری کرونا که بعضا حدود ۵۰۰ نفر از هموطنان عزیز قربانی این ویروس شوم می شدند‌، این جماعت سیاسی سوار بر موج فیک نیوزها با برخی رسانه‌های بیگانه همراهی می کردند. این هنرپیشه ها که متاسفانه خود در مهمانی‌های مختلف بدون رعایت پروتکل‌های لازم شرکت می‌کردند در صفحات مجازی‌شان به طور ریاکارنه‌ای حضور یافته و با سر دادن آه و ناله انگشت اتهام را رو به افراد مختلف می گرفتند و خود را در موضع شاکی نشان می دادند.

از سوی دیگر همین افراد با حضور در کشورهای مختلف اقدام به تزریق واکسن می کردند و بعضا با نمایش‌های رقت آمیز در فضای مجازی خود را حامی مردم ایران نشان داده و با سیاه نمایی هر چه تمام اوضاع کشور را بغرنج توصیف می کردند. این درحالی بود که مسئولان در حال تلاش برای تدارک واکسن و تجهیز مراکز پزشکی بودند و با نگاهی به نوع خدمات درمانی در کشورمان در مقایسه با بسیاری از کشورها، با وجود همه فشارها و تحریم ها به خوبی مشاهده می شود که خدمات درمانی کرونا در ایران بسیار بالتر از سایر کشورها بوده است. جالب اینجاست که سلبریتی‌ها از کشورهایی که ایران را تحریم کرده بودند گدایی واکسن می کردند اما با خودکفایی و اقدامات به موقع مسئولان کشورمان طی چند مرحله و با سرعت خیره کننده مردم واکسینه شدند و اغلب از مدیریت واکسیناسیون در کشورمان راضی بودند.

جالب اینجاست که همین سلبریتی‌ها که هلپ ایران (HELP IRAN) را در صفحات خود منتشر می کردند در مهمانی های‌شان بدون رعایت هیچ پروتکلی شرکت می کردند و بدون هیچ غم و قصه ای زندگی می کردند خود را به عنوان حامی و دلسوز مردم نشان می دادند.

به عنوان نمونه زمانی که سفیر کره جنوبی در تهران در اقدامی توهین آمیز با حضور در یکی از بیمارستان‌ها یک جعبه ماسک را به مردم ایران اهدا کرد، با واکنش شدید مردم در فضای مجازی مواجه شد، سلبریتی‌ها ترجیح دادند که سکوت کنند و درباره مسائلی که مربوط به خارجی هاست چیزی نگویند و ننویسند اما همواره سعی می کردند که با سیاه نمایی تمام به کشورمان فشار وارد کرده و در زمین بازی دشمن حرکت کنند.

این موضوع از دید افکارعمومی پنهان نماد و بسیاری با مقایسه رفتار سلبریتی‌های خارجی با ایرانی نسبت به بحران زایی این افراد در ایران و همچنین اقدامات انسان دوستانه و الگو محور سلبریتی‌های خارجی انتقاد کردند.

در یکی از همین موارد کاربران فضای مجازی به مقایسه واکنش سینماگران مشهور در شرق آسیا با رفتار سینماگران ایرانی در برابر کرونا پرداختند. در همین زمینه بسیاری از کاربرها به خدمات و کمک‌های مادی و معنوی هنرمندان شرق آسیا به مردم‌شاند و در مقابل، القای ناامیدی برخی از سلبریتی‌های ایرانی اشاره کرده و نوشتند: کارگردان و بازیگر فیلم اسکاریِ انگل حدود ۸۲ هزار دلار برای مبارزه و مقابله با کرونا در کره‌جنوبی کمک کردند… میلیاردی‌ها و شوالیه‌ها و اسکاری‌های سینمای ایران کجا هستن؟» با این حال باید یک موضوع مهم را در این حوزه یادآور شد که متاسفانه سلبریتی‌های ایرانی نمره بسیار پایینی در مواقع سخت می گیرند و بیشتر از اینکه مثمر ثمر واقع شوند در جهت بحرانی شدن فضا تلاش می کنند. اغلب سلبریتی‌ها به خوبی نشان داده‌اند که با همه نمایش دلسوزی بیشتر به فکر خودشان هستند و در این راستا برای کسب وجهه میان افکارعمومی دست به این نمایش‌های ریاکارانه می زنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.