حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
پیگیری مطالبات راهکار قانونی دارد
22 ژانویه 2022 - 8:54
شناسه : 3238
بازدید 505
7

از عمر دولت آیت الله رئیسی که کار خود را با هزاران مشکل برجای مانده از دولت حسن روحانی آغاز کرد، کمتر از پنج ماه می گذرد. دولتی که طبق اعلام رسمی رئیس دفتر حسن روحانی ، خزانه خالی تحویل گرفت و  میراث دار هزاران میلیارد تومان بدهی، توقعات ایجاد شده برای برخی از گروهها […]

ارسال توسط : نویسنده : نورالدین قدیمی منبع : جهان نيوز
پ
پ

از عمر دولت آیت الله رئیسی که کار خود را با هزاران مشکل برجای مانده از دولت حسن روحانی آغاز کرد، کمتر از پنج ماه می گذرد.

دولتی که طبق اعلام رسمی رئیس دفتر حسن روحانی ، خزانه خالی تحویل گرفت و  میراث دار هزاران میلیارد تومان بدهی، توقعات ایجاد شده برای برخی از گروهها در اواخرعمردولت، احکام اجرا نشده و عدم پرداخت مطالبات بسیاری از حقوق بگیران دولتی نطیر فرهنگیان، ایثارگران، پرستاران و… نیز می باشد.

عدم اقدام جهت اصلاح حقوقهای نجومی و یکسان سازی پرداخت ها در  سازمان‌های دولتی و حقوق بگیران سایر قوا، برباد رفتن سرمایه های قشر ضعیف جامعه ارطریق بورس، گرانی افسار گسیخته اقلام مصرفی روزانه مردم، گسست اجتماعی و فاصله طبقاتی ناشی از زندگی اشرافی دولت مردان گذشته و کتهش اعتماد مردم به مسئولان دولتی، مشکل دیگری بود که دولت حسن روحانی برای برای دولت دکتر رئیسی به یادگار گذاشت.

دولتی که باید در کنار اداره کشور، مقابله با انواع دشمنی های دشمنان خارجی و اذناب داخلی آنها، پیگیری رفع و مقابله با آثار تحریم های ظالمانه غرب و… نابسامانی های گفته شده را نیز به سامان برساند.

سئوال این است که آیا دولت آیت الله رئیسی با این همه کمبودها، آشفتگی ها، مطالبات برجای مانده ازقبل و دشمنی های آشکار و پنهان خارجی و داخلی، توان اداره امور و کاستن از مشکلات کشور و مردم را دارد؟

بدیهی است پاسخ این سئوال باید با بررسی سیاست ها، برنامه ها، عملکرد و روش کاری شخص رئیس جمهور و سایر اعضای دولت در طی چهار ماه و چند روز گذشته داده شود.

واقعیت این است که مشکلات موجود براثر عملکرد دولتی به وجود آمده است که به دلیل تفکرات لیبرالی و غربگرایی، درحوزه برنامه ریزی امید به لبخند بیگانگان داشت، در حوزه اجرا دولتی پیر و کم توان بود و در حوزه ارتباط بامردم نیز نگاه از بالا به پائین و با مردم فاصله داشت که به همین دلیل، توان درک مشکلات مردم به ویژه اقشارضعیف جامعه را نداشت.

اما درحال حاضر دولتی بر سرکار است که به دلیل تفکرات مردمی و انقلابی، در حوزه برنامه ریزی، به جای تکیه و امید مطلق به بیگانه، به بهره مندی از توانمندی های طرفهای خارجی در کنار اتکاء به توانمندی های داخلی تغییر روش داده. درحوزه اجرا، شخص رئیس جمهور و همه اعضای دولت در حال تلاش شبانه روزی در کف میدان خدمت هستند و در حوزه ارتباط بامردم نیز، همه مسئولان زندگی ساده و در سطح عموم مردم دارند و خودشان را خدمت گذار واقعی مردم و مردم را ولی نعمت حود می دانند و درصد قابل توجهی از مردم نیز به دولت اعتماد و به آینده امیدوار هستند و با صبوری و بزرگواری، مشکلات را تحمل و دولت را در اجرای برنامه هایش همراهی می کنند.

بدیهی است دولت برای خدمت به مردم و کاستن از مشکلات، علاوه بر برنامه ریزی هوشمندانه و تلاش شبانه روزی، نیازمند فرصت مناسب و آرامش در جامعه است.

بررسی چند نمونه از اقدامات دولت از قبیل واکسیناسیون و کنترل بیماری کرونا، ایجاد ثبات نسبی در بازار و برخی از اقلام ضروری مصرفی مردم، مقابله با برخی توطئه های دشمن مانند حمله به سامانه هوشمند سوخت، ایجاد تغییر در سیاست خارجی و رابطه با همسایگان، پیوستن به بعضی کنوانسیونهای بین المللی و… این نوید را می دهد که دولت دکتر رئیسی می تواند کشور را به نحو مطلوب و عزتمندانه اداره کرده و علاوه بر رفع مشکلات موجود، آینده درخشانی را برای عموم مردم رقم بزند.

در هفته های اخیر، شاهد برخی تجمعات خیابانی گروههایی از اقشار مختلف برای پیگیری مطالباتشان بودیم که اصل مطالبه به حق است و دولت محترم هم حتما باید برای رفع آنها برنامه ریزی و تلاش مضاعف نماید که انصافا همین کار را نیز می کند. اما دوستان عزیزی که حق و حقوق معوقه چندین ساله خود را با این روش ها از دولتی که کمتر از پنج ماه از روی کار آمدنش می گذرد مطالبه می کنند، آیا از تبعات اقدامات خود آگاه هستند. آیا این رفتارها جوانمردانه و منصافانه است که رفع مشکلات آوار شده طی هشت سال را از دولتی مطالبه کنیم که نه در بوجود آمدن آنها سهیم بوده و نه فرصت مناسبی برای برنامه ریزی جهت رفع آنها را داشته است.

دوستان فرهیخته باید بدانند و حتما می دانند که دولت آیت الله رئیسی دولت خدمت به مردم است و مسئولان دولتی، مشکلات مردم را با پوست و گوشت و استخوان خود درک می کنند چرا که خود  از همین مردم و در کنار همین مردم هستند.

عزیزانی که مطالبات خود را به کف خیابان می کشانند باید بدانند که این روش ها به غیر از بر هم زدن آرامش جامعه و گرفتن فرصت از مسئولان مربوطه برای برنامه ریزی برای رفع مشکلات، نفع دیگری نخواهد داشت.

انتظار می رود که دوستان گرانقدر کمی صبور باشند و مطالبات خود را از راههای قانونی پیگیری فرمایند و بدانند که دعوت کنندگان آنها به تعطیلی کارها و حضور در خیابانها دوست و خیرخواه آنها نیست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.