حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
پیامبر اسلام ( ص) نماد رحمت و منادی وحدت
21 اکتبر 2021 - 9:09
شناسه : 2709
بازدید 1231
33

منت خداي را عزوجل که طاعتش موجب قربتست و بشکر اندرش مزيد نعمت؛ خدایی که رحمتش سبب اکمال نعمت بر بندگان شده و پردهای ظلمانی جهالت را با ارسال رسل درهم پیچیده و در مسیر حیات آدمیان چراغ راه نهاده ، تا بندگانش به بیراهه کشانده نشوند. پیامبری که خود تفسیر آیات الهی و اسوه […]

ارسال توسط : نویسنده : علی منصوری رضی منبع : گلستان ما
پ
پ

منت خداي را عزوجل که طاعتش موجب قربتست و بشکر اندرش مزيد نعمت؛ خدایی که رحمتش سبب اکمال نعمت بر بندگان شده و پردهای ظلمانی جهالت را با ارسال رسل درهم پیچیده و در مسیر حیات آدمیان چراغ راه نهاده ، تا بندگانش به بیراهه کشانده نشوند. پیامبری که خود تفسیر آیات الهی و اسوه مهربانی ‌و کشتی نجاتِ تمسک یافتگان به ولایتش؛ بلغ العلی بکماله کشف الدجی بجماله حسنت جمیع خصاله صلوا علیه و آله.

پیامبر اسلام (ص) نماد رحمت ومنادی وحدت است که به سبب وجودش افلاک خلق گشت : «وَ أَنْتَ خِيَرَتِي مِنْ خَلْقِي فَوَ عِزَّتِي وَ جَلَالِي لَوْلَاكَ لمَا خَلَقْتُ الْأَفْلَاكِ» و تو بهترین خلق من هستی. به عزت و جلالم قسم اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم». اوبزرگترین نعمت خداوندی برای نجات بشر از چنگال اهریمنان دون صفت است.

آری او پیامبر صلح وصفا ، معیار ایمان و خُلق عظیم و بنیانگذار برادری در بین مسلمین بود.

خاتم انبیاء با الهام از کلام وحی، میان مسلمانان عقد اخوت جاری کرد و آب بر آتش  فرهنگ شرک آلود جاهلیت عرب ریخت و در سایه سار ولایت الهی وسنت نبوی، دشمنی ها به دوستی و دوستی های مؤمنانه به برادری مبدل گشت  و شعار إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا ا…َ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونََ نهادینه گشت. ای سرآمد انبیاء و خاتم رسل ؛ چگونه می توان درباره عظمت و بزرگواریت نوشت، تویی که اشرف خوبان عالمی، و واسطه فیض خدا بر بندگانی،  آری به حق ؛ قلم  را توان نگارش عظمت خُلق و خَلقت را نخواهد داشت. زیرا تو را خدای رحمان ،به عظمت ستوده است: ((وَ اِنَّکَ لَعَلَی خُلُقٍ عَظیم)). وجودت نماد رحمت خدا است (( فَبِما رَحمَةٍ مِنَ ا… لِنتَ لَهُم)).  یا رسول ا..!  در قامت کدامین قیامت می توان نوشت که دَین آن اداء گردد؛ در باب عبودیتِ  رب ودود که در ظاهر وباطن آن نادانیم ، ویا در باب انجام  وظیفه  و تحمل سختی های غیر قابل توصیفت؛  ویا  از سوختن شمع وجودت برای نجات بندگان در راه مانده ازغافله بندگی ؛ که بسیار رنج بردی،وخدای سبحان فرمود: ((لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ )) همانا رسولی از جنس شما برای (هدایت) شما آمد که فقر و پریشانی و جهل و فلاکت شما بر او سخت می‌آید و بر (آسایش و نجات) شما بسیار حریص و به مؤمنان رئوف و مهربان است.

یا رسول ا… یا رحمه للعالمین! ای سراج منیر، ای شاهد ومبشر و منذر! با کدامین کلام باید سخن  گفت که جان آدمی شرمنده عظمت وبزرگیت نگردد زیراکه: (( إِنَّ ا….َ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ  يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا))

ای آقا ومولای ما ! اگر امروز درمانده ایم، درماندگی مان به سبب مهجوریت از قرآن کریم و محرومیت از انوار کلام  شماست. ای پیامبر وحدت! امروز مسلمانان جهان در  فتنه های صهیونیزم بین المللی با همراهی مزدورانشان، دچار تفرقه گردیده اند و گردنکشان مستکبر که عربده مستانه شان از شرابخانه های شیطانی به گوش می رسد، ظالمانه در جهان اسلام یکه تازی می کنند .

یا رسول ا…! امروز جهان اسلام بیش از پیش نیازمند به وحدت است؛ یا نبی ا…. خود شاهدی که امروز ندای وحدت از سرزمین سرخ لاله های پرپرشده عاشقان وشیفتگان نهضت سرخ حسینی  به گوش می رسد و پرچم واعتصموا بحبل ا… در دستان نائب امام زمان بلند است و خفاشان دون صفت با فتنه های اهریمنی دندان به نابودیمان تیز کردند! ای امام رحمت وای آخرین فرستاده حق؛ معترفیم که تنها راه نجات  مان بازگشت به قرآن  و سیره نبوی و جانشینان شماست. که حبل المتین الهی به شما تفسیر میگردد: (( انّی تارکٌ فیکُمُ الثّقلَیْنِ کتابَ ا… و عترتی اهلَ بیتی؛ فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی‌ یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ (همانا من در ميان شما دو چيز سنگين و گران ميگذارم، كه اگر بدانها چنگ زنيد هرگز پس از من گمراه نشويد: كتاب خدا و عترت من أهل بيتم، و اين دو از يك ديگر جدا نشوند تا در كنار حوض كوثر بر من درآيند،)). ای رسول رحمت واسوه خوبی ها ، وای موصوف به وصف الهی: (( ولَقَدْ کانَ لَکُمْ في‏ رَسُولِ ا….ِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کانَ يَرْجُوا ا…. وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ ا…َ کَثيراً ))قطعا برای شما در رفتار رسول خدا مایه اقتدا و سرمشق زندگی است برای کسی که به خدا و روز واپسین امید ( قلبی و عملی ) دارد و خدا را بسیار یاد می کند. از خدا بخواه که لیاقت پیروی بر گرد شمع وجودت را داشته باشیم.

ای محور توحید و ای منادی وحدت! خود فرمودی: ((ای مردم! بر شما باد به جماعت و بپرهیزید از جدایی و پراکندگی، وحدت مایه رحمت، و تفرقه موجب عذاب است. ودست خدا بر سر جماعت است و شیطان با کسی همراه است که با جماعت ناسازگاری کند)).و در باب تقرب به وجود مقدست نیز بیان داشتی: (( اَقرَبُکُم غَداً مِنّی فِی المَوقِفِ اَصدَقُکُم‌ لِلحَدِیثِ وَ آداکُم لِلاَمانَةِ وَ اَوفاکُم بِالعَهدِ وَ اَحسَنُکُم خُلُقاً وَ اَقرَبُکُم مِنَ النّاسِ ))نزدیک ترین شما به من در قیامت، راستگوترین، امانت دارترین، وفادارترین به عهد و خوش اخلاق ترین شما به مردم است.

ای رسول خدا! و ای بهترین برگزیده الهی دعایمان کن تا بر عهد وپیمان با امام شهیدان وشهداء واطاعت ازولی امر مسلمین وفادار بمانیم .

امین یا رب العالمین

به قلم:

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.