حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
پشت پرده تخریب قبور بقیع/ عزم جدی دولت برای حل مشکلات خوزستان
29 آوریل 2023 - 8:37
شناسه : 5058
بازدید 329
13
آیت الله کعبی در خطبه های نماز جمعه اهواز مطرح کرد؛

آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به این که نفوذناپذیری یکی از مصادیق مهم تقوا است اظهار داشت: انسان متقی تحت تاثیر فشارهای روانی، اطرافیان و خانواده برای کوتاه آمدن از قوانین شرعی و قانون، قرار نمی گیرد؛ چرا که خط قرمز انسان با […]

ارسال توسط : منبع : رسا
پ
پ

آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به این که نفوذناپذیری یکی از مصادیق مهم تقوا است اظهار داشت: انسان متقی تحت تاثیر فشارهای روانی، اطرافیان و خانواده برای کوتاه آمدن از قوانین شرعی و قانون، قرار نمی گیرد؛ چرا که خط قرمز انسان با تقوا رعایت حدود و احکام الهی است و در این راه ملاحظه هیچ کس غیر از خدا را نمی کند.

پشت پرده تخریب قبور مطهر ائمه بقیع

وی در ادامه خطبه خود به مناسبت هشتم شوال که یکصدمین سال تخریب قبور مطهر بقیع به وسیله وهابیت است، بر لزوم شناخت دست های پشت پرده این اتفاق دردناک و تلخ تاکید کرد و افزود: قبور مطهر ائمه بقیع (علیهم السلام) دوبار تخریب شده است، یک بار قبل از حکومت آل سعود و در زمان دولت عثمانی و بار دیگر بعد از حکومت آل سعود در سال ۱۳۴۴ هجری قمری که در این زمان نیز همانند زمان قبل موج جهانی برای مقابله با تخریب کنندگان قبور بقیع درست شد؛ اما ره به جایی نبرد.

آیت الله کعبی با اشاره به علت عدم نتیجه بخش بودن موج جهانی علیه تخریب کنندگان قبور ائمه(ع) ابراز کرد: ما باید دست های پشت پرده تخریب قبور بقیع را بشناسیم که دست پشت پرده، انگلیس خبیث، آژانس یهود، فراماسونری ها و متاسفانه حکومت کودتایی رضاخان پهلوی بود که پدر و جد هویدا که مقربان به آن دستگاه پهلوی بودند در این جنایت دست داشتند.

وی در ادامه افزود: جد هویدا صاحب السرّ عباس افندی در عکا و از بزرگان بهائیت و پدر هویدا نیز سفیر رضاخان در دربار ملک عبدالعزیز بود که خیلی ارتباط ویژه با عبدالعزیز داشت و پدر هویدا در تحریک ملک عبدالعزیز برای تخریب بقیع و عادی سازی آن نقش بسیار بالایی ایفا کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اضافه کرد: شاهد این گفته آن است که یک سال بعد از تخریب بقیع که مسلمان ها رغبت حج بیت الله الحرام نداشتند، ملک عبدالعزیز از شیخ عبدالکریم صاحب فصول که از علما و بزرگان شیعه بود، دعوت مخصوص کرد و به صاحب فصول وعده داد که قبور ائمه بقیع را بازسازی کند؛ اما هنوز بازسازی نشده است و آنها گفتند که ما به تحریک و خواسته پسر رضا قناد- که اسم خود را به هویدا تغییر داده و سفیر دربار رضاخان بود – این کار را انجام دادیم و این فرد بود که به ما گفت تخریب قبور ائمه بقیع اشکالی ندارد.

آیت الله کعبی بیان داشت: اتحاد شوم بهائیت و وهابیت و لوژهای فراماسونری بر اساس سیاست انگلیس خبیث که تفرقه بینداز و حکومت کن است، همراه با میدان‌داری آژانس یهود که به دنبال تاسیس دولت عبری صهیونیستی در منطقه بودند، این اتفاق شوم رقم خورد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سه علت تخریب قبور بقیع اظهار داشت: یکی از علت های تخریب قبور بقیع این است که این ها برای تحریف افکار جهانی و جهان اسلام از مسئله فلسطین، احتیاج به یک پیش نیازی که همان نزاع داخلی و درونی امت اسلامی است داشتند که رسیدن به آن نتیجه را در تخریب قبور بقیع می دانستند.

وی در ادامه افزود: دومین علت تجربه اتحاد شیعه و سنی در مقابل انگلیس خبیث و در مقابله با استبداد و استعمار در انقلاب ۱۹۲۰ مردم عراق در زمان دولت عثمانی به فتوای مراجع بزرگ نجف از جمله آیت الله سید محمد کاظم یزدی طباطبایی است که تجربه تلخی بود و این انقلاب بزرگ که مردم دشت آزادگان و عشایر بنی طُرُف در حماسه جهاد عشایر نیز نقش فزاینده ای داشتند که امتداد آن به خوزستان نیز کشیده شد و تجربه خوبی در مقاومت و ایستادگی، تلفیق بین اسلام، مرجعیت، اهل بیت، فتوا، جهات و حفظ وحدت و تمامیت ارضی سرزمین های اسلامی از جمله ایران بود.

آیت الله کعبی اضافه کرد: این تجربه مهم در اتحاد شیعه و سنی در شکست انگلیس خبیث آنان را به تلاش انداخت تا توطئه کرده و تخریب قبور مطهر بقیع را در دستور کار خود قرار دهند و دلیل سوم نیز این است که فرقه سازی؛ یعنی بهائیت، وهابیت و فراماسونری به اوج رسیده و تشکیلات و نظم اداری پیدا کرده بودند و دست پشت پرده برای رقم زدن تفرقه موجود بود و امروزه درسی که ما از این مطالب می گیریم، توطئه شناسی و دشمن شناسی و لزوم اتحاد جهان اسلام و شیعه و سنی است.

توسعه روابط ایران و عربستان به سود دو کشور و جهان اسلام است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تجدید نظر دیپلماسی ایران با عربستان سعودی و ایجاد روابط با این کشور اظهار داشت: قطعاً این روابط از لحاظ امنیتی و اقتصادی به سود جهان اسلام بوده و قطعاً دولت سیزدهم در برقراری روابط دیپلماسی با دولت عربستان سعودی با وجود دعوت متقابل، بازسازی قبور مطهر بقیع را از دولت عربستان درخواست خواهند کرد؛ چراکه این درخواست، درخواست ملت ایران است.

آیت الله کعبی در خطبه دوم با اشاره به سیاست تعامل عزت مندانه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه، از شکست نقشه آمریکا در به انزوا کشاندن جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و افزود: ما می توانیم با حفظ حاکمیت متقابل و حقوق همسایگی در حوزه کشورهای حاشیه خلیج فارس هم در عرصه اقتصاد و امنیت تلاش کنیم و قطعا در سایه این تعاملات شاهد رونق و شکوفایی برای همه ملت های منطقه و از جمله گشایش اقتصادی ایران اسلامی خواهیم بود.

تجلیل از حضور گسترده مردم در استقبال از رییس جمهور در سفر استانی

آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رییس دولت سیزدهم به استان خوزستان و استقبال باشکوه خوزستانی ها از رییس جمهور اشاره کرد و گفت: خوزستان انقلابی، ولایت مدار و شهید پرور یکپارچه در مسیر آرمان های انقلاب، امام و رهبری تجدید بیعت می کنند؛ بحمدلله در این سفر وحدت و همدلی خوزستان با تنوع قومی و قبیله ای فراوانی که دارد کاملا برجسته بود، همه اقوام و قبایل وحدت و عشق و حضور و سپاس و حمایت از دولت و خدمت را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه موقت اهواز با تشریح طرح های مختلف برای رفع مشکلات استان خوزستان از سوی دولت در سفرهای اول و دوم، خاطرنشان کرد: رییس جمهور و دولتمردان هم بحمدلله با عزم و اراده جدی و تخصیص اعتبارات مناسب برای حل مشکلات اساسی استان به میدان آمده اند و آقای رییس جمهور نیز در این باره تاکید کردند اگر نیاز باشد برای حل مشکلات هفتاد بار به استان سفر خواهم کرد.

وی اضافه کرد: هدف از این سفرها این است که راهبردها و برنامه ها با عملیات اجرایی و دیدن مشکلات و حل مسائل جلو برود و بازدیدهای خوبی نیز از سوی رییس جمهور و وزرا و مسؤولان انجام و دستورات لازم برای رفع مشکلات صادر شده است.

انتقال مطالبات مردم خوزستان به رییس جمهور از سوی مسؤولان، نماینده ولی فقیه و اعضای خبرگان

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مطالبات مردم خوزستان از طریق مسؤولان، نماینده ولی فقیه و نمایندگان خبرگان و دیگر مسؤولان به سمع و نظر آقای رییس جمهور و مسؤولان رسیده است، به بیان فهرست وار این مطالبات از تریبون نماز جمعه پرداخت و تصریح کرد: باید با توسعه همه جانبه استان خوزستان مشکلات حل شود تا شاهد دوگانه هایی همچون نفت و فقر نباشیم، توسعه نفتی استان و کشور باید منجر به توسعه فراگیر استان خوزستان شود.

آیت الله کعبی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اهواز با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله شهید سلیمانی، از مجاهدت ها و تلاش های این شهید والامقام تجلیل و همچنین درباره روز شوراها و اهمیت مشورت و لزوم تبدیل شدن آن به یک فرهنگ عمومی مطالب مهمی را با استناد به آموزه های دینی بیان کرد.

خطیب جمعه اهواز همچنین روز خلیج فارس را گرامی داشت و این روز را بیانگر هویت و زیست مشترک ملت با تمدن و با فرهنگ ایران و ملت های منطقه و کشورهای حاشیه خلیج فارس دانست و افزود: امنیت و اقتصاد و ارزش های مشترک فرهنگی و دینی در میان ملت های منطقه و ایران اسلامی با اعتماد سازی متقابل و دیپلماسی همسایگی و سیاست خارجی متوازن تامین می شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.