حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
نفوذ موثرترین تکنیک دشمن در مقابله با اصول انقلاب اسلامی است
21 ژانویه 2023 - 12:22
شناسه : 4897
بازدید 184
12

نفوذ در سازمان‌ها و نهادها برای ایجاد شکاف و انحراف از اصول اولیه و باورهای اجتماعی، سیاسی و اعتقادی یک ملت است، نفوذ موثرترین تکنیک دشمن در مقابله با اصول انقلاب اسلامی است. نفوذ به معنای رخنه، راه‌ یافتن پنهانی در گروهی یا جایی به منظور هدفی گفته می‌شود، نفوذ در سازمان‌ها و نهادها برای […]

ارسال توسط : نویسنده : علی منصوری رضی منبع : گلستان ما
پ
پ

نفوذ در سازمان‌ها و نهادها برای ایجاد شکاف و انحراف از اصول اولیه و باورهای اجتماعی، سیاسی و اعتقادی یک ملت است، نفوذ موثرترین تکنیک دشمن در مقابله با اصول انقلاب اسلامی است.

نفوذ به معنای رخنه، راه‌ یافتن پنهانی در گروهی یا جایی به منظور هدفی گفته می‌شود، نفوذ در سازمان‌ها و نهادها برای ایجاد شکاف و انحراف از اصول اولیه و باورهای اجتماعی، سیاسی و اعتقادی یک ملت است، لذا نفوذ موثرترین تکنیک دشمن در مقابله با اصول انقلاب اسلامی است.

با پیروزی انقلاب اسلامی احزاب و گروه‌های سیاسی موجود در کشور بجای ایجاد وحدت و همدلی برای سامان دادن ارکان نظام جمهوری؛ هریک به اندازه استعداد خود برای تصاحب قدرت اردوکشی خیابانی به راه انداختند و دشمن سرسخت انقلاب یعنی آمریکا، انگلیس و صهيونيست‌ها نیز برای به انحراف کشیدن انقلاب، با برنامه‌ریزی کوتاه مدت و میان‌مدت و دراز مدت، توسط نیروهای نفوذی با هدایت سازمان‌های جاسوسی به مقابله با نظام برخواستند.

تئوری و کارگردانی فتنه‌ها توسط لانه جاسوسی سفارت امریکا و سایر نوکرانش در کشور به اجرا گذاشته می‌شد. حزب توده، جبهه ملی، نهضت آزادی، انجمن حجتیه و سازمان منافقین، دمکرات‌ها و کومله‌ها، پان ایرانیست ها و…… با تحریک امریکا و انگلیس و اسرائیل و شوروی؛ هر روز غائله ای به پا می کردند؛ آتش‌سوزی، انفجار و ارعاب ایجاد می‌کردند و از سوی دیگر نیروهای انقلابی و روحانیت خط امام و مردم علاوه بر مقابله با توطئه‌ها، توان خود را مصروف شکل‌گیری ارکان اصلی نظام جمهوری داشتند.

و از طرف دیگر سازمان‌های جاسوسی نیز درصدد نفوذ دادن نیروهایشان در بدنه نظام بودند و توانستند در بخش‌های مهم وحساس امنیتی و اجرایی کادرسازی کنند.

موضوع نفوذ در بخش سیاسی، فرهنگی، اجرایی جزء برنامه‌های اصلی سازمان‌های معاند انقلاب قرار گرفت. دشمن علاوه بر استفاده از گروه‌های منافقین و احزاب موجود، از بدنه تکنوکرات‌ها و انقلابی نماهای به ظاهر مسلمان، توانست در بدنه اجرایی وارد کند و در نهایت صدمات جبران ناپذیری را هم وارد کرد.

با دقت به آرایش دولت موقت بخوبی می‌توانید موضوع نفوذ را ارزیابی نمود، حضور ۱۱ نفر از نهضت آزادی، ۱۱ نفر از جبهه ملی، ۴ نفر از انجمن اسلامی مهندسین و ۴ نفر از روحانیون در کابینه دولت بازرگان بیانگر طراحی نفوذ در کشور است.

اگر تمامی اعضاء دولت بازرگان را در خوش‌بینانه‌ترین حالت نگوئیم خائن به انقلاب بودند، باید اذعان داشت که بعضی از کارگزاران آن به اسناد لانه جاسوسی در سفارت خانه شیطان بزرگ از عوامل نفود و خائن به انقلاب بودند عباس امیر انتظام جاسوس و بنی‌صدر خائن و سنجابی و ابراهیم یزدی و….شاهدی برمدعا است.

لذا باید اعتراف کرد که دولتمردان در دولت موقت مانند بعضی از لیبرال‌ها و اصلاح‌طلبان بر این باور بودند که تکیه‌گاهی بهتر از امریکا و غرب نیست و شاه بیت برون رفت مشکلات را در تمکین از کدخدا می دانستند.

بعنوان مثال ملاقات رئیس دولت موقت بارژنسکی مشاور امنیت ملی جیمی‌کارتر و خیانت عباس امیرانتظام، معاون نخست‌وزیر و سخنگوی دولت مهدی بازرگان و عضو شورای رهبری جبهه ملی ایران  دلیل محکمی بر هموار کردن راه برای ورود مجدد امریکا بر مقدرات این کشور بود.

عباس زریباف یکی دیگر از کادرهای سازمان منافقین خلق بود که اوایل انقلاب در بخش‌های مختلف سیاسی نظامی عهده‌دار مسئولیت شد. وی از طریق نفوذ، اطلاعات ارزشمندی به دست آورد و در سال ۱۳۶۱ از کشور گریخت.

حضور بنی‌صدر در راس قوه مجریه و عدم التزام عملی وی به ولایت فقیه و خیانت‌های او در دوران دفاع مقدس و  اتحادش با مسعود رجوی گویای برنامه دشمن برای شکست انقلاب بود.

حضور قطب زاده در وزارت خارجه و سرپرست صدا وسیما،  و کودتای قطب زاده و شریعتمداری با حمایت خارجیان باب دیگری از برنامه نفوذ بود.

نفوذ محمدرضا کلاهی منافق در بدنه حزب جمهوری اسلامی؛ عامل به شهادت رساندن ۷۲ تن از بهترین یاران امام راحل.  مسعود کشمیری از اعضاء سازمان منافقین خلق، عامل اصلی انفجار  دفتر نخست‌وزیری در ۸ شهریور ۱۳۶۰ وی توانسته بود اعتماد شهید رجایی را جلب کند به‌طوری که هم‌زمان جانشین دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران باشد.

در این بخش مرحوم شهید دستجردی که حدود ۱۵ روز بعد از ترور ۸شهریور به خاطر موج انفجار به شهادت رسید؛ گفته بود که کشمیری بین مرحوم رجایی و شهید باهنر نشسته بوده و دبیر جلسه شورای امنیت بود؛ اما در بین جلسه بیرون رفت؛ علاوه بر کشمیری سه نفر دیگر نیز همراهش از جلسه خارج‌ شدند؛ یکی بهزاد نبوی، یکی خسرو تهرانی و دیگری تقی محمدی که بعدها در زندان خودکشی کرده است.
در دولت مرحوم هاشمی بعضی از لیبرال‌ها پیشنهاد مادام العمر شدن دولت هاشمی دادند که نمونه بارز به انحراف کشاندن انقلاب اسلامی بود (به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی).

نفوذ پریوش سطوت جاسوس انگلیسی در دولت نهم – دهم و کمال فروغی ابری، محکوم‌ به جاسوس نفتی و انرژی برای دول بیگانه ازجمله انگلیس و آمریکا نشان از طراحی دشمن برای توطئه و ضربه زدن به نظام اسلامی است.

کمال فروغی این جاسوس انگلیسی آنقدر مهم بود که دیوید کامرون نخست‌وزیر وقت انگلیس، در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، خواهان آزادی، شهروند بریتانیایی ایرانی‌تبار ۷۶ ساله شد.

در سال ۹۲ در مسقط با واسطه‌گری سلطان قابوس؛ گروهی از ایران بدون مجوز از دستگاه‌های امنیتی به کشور عمان رفتند و با امریکایی‌ها جلسه گذاشتند. در این جلسه اعلام کردند و قول دادند که اگر ما در ایران به قدرت رسیدیم چهار برجام را در ایران اجرا می‌کنیم.

برجام یک، محدودیت هسته‌ای ایران برجام دو، محدویت موشکی ایران و برجام سه تغییر رفتارهای سیاسی ایران و برجام چهار تغییر ساختارهای سیاسی ایران.

برجام یک صددرصد به نفع امریکا تمام شد قرار شد که مرحله دوم محدودیت موشکی را اجرا کنند که مقام معظم رهبری فرمودند برجام ۱و۲و۳و۴ خسارت محض است و من اجازه نمی‌دهم. دشمن متوجه شد که رهبری از نقشه آنان کاملا آگاهی دارد  لذا از برجام خارج شد.

کشور در برجام ۸ سال خسارت دید. خبر دستگیری علیرضا اکبری ابر جاسوس انگلیسی و ارتباط‌گیری وی با مراکز حساس از جمله شورای عالی امنیت ملی، وزارت دفاع، ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله اقدامات اکبری با هدف گرفتن اطلاعات و ارائه آن به سرویس جاسوسی MI۶ بوده است.

اکبری نه آخرین عامل نفوذی است و نه اینکه دشمنان و سازمان‌های جاسوسی بیکار خواهند نشست. لذا به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و امنیتی دو سرفصل عملیاتی در برابر سربازان گمنام امام زمان( عج) به نظر می‌رسد اولا واکاوی از جریانات سیاسی اولیه انقلاب  در واقع ره یافت نسبت به فرمایش حضرت آقا که فرمودند در جریان تاریخ معاصر یک زخم کهنه وجود دارد و چگونگی تاثیرات آن بر روند انقلاب اسلامی.

ثانیا جریان‌شناسی تحلیلی نسبت به بحران‌های گذشته با رویکرد جهاد تبیین و راه برون‌رفت از آن؛ قطعا قدرت بصیرتی را برای نسل جوان در جامعه افزایش خواهد داد.

 در پایان باید صادقانه اعلام کرد، علت تامه ناکامی دشمنان انقلاب، در هدایت‌های مقتدرانه و هوشمندانه رهبری و حضور تکلیف مدارانه مردم و مجاهدت‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های امنیتی کشور است. وَمَكَروا وَمَكَرَ ا…. وَا….خَيرُ الماكِرين.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.