حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
مردم گرگان منتظر منبر آیت الله علوی بودند نه تشییع جنازه پیکرش/ چشمان اشکباری که نور دیده‌شان را بدرقه کردند
16 مارس 2022 - 13:03
شناسه : 3676
بازدید 403
13
خبری که برای مردم گرگان هنوز باور کردنی نیست؛

برای مردم گرگان هنوز باور کردنی نیست که امسال ماه رمضان را بدون مرجع‌شان سر کنند، مردم خود را آماده می‌کردند تا دو هفته دیگر از فیض منبر آقا بهره ببرند، اما امروز خود را باید به مسجد جامع برسانند و با عالم‌شان وداع کنند. در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان مردم گرگان با عالمی […]

ارسال توسط : منبع : گلستان ما
پ
پ

برای مردم گرگان هنوز باور کردنی نیست که امسال ماه رمضان را بدون مرجع‌شان سر کنند، مردم خود را آماده می‌کردند تا دو هفته دیگر از فیض منبر آقا بهره ببرند، اما امروز خود را باید به مسجد جامع برسانند و با عالم‌شان وداع کنند.

در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان مردم گرگان با عالمی وداع می کنند که عمرش را در راه شناخت  امام زمان صرف کرد، کمتر کسی در گرگان است که با درس و منبر و اخلاق آیت الله علوی خاطره نداشته باشد.

بسیاری از جوانانی که امروز لباس روحانیت برتن کرده اند از پای منبر این شخصیت وارسته تربیت شدند و این راه را برگزدیدند، عالمی که  در مواجهه با مردم هیچگاه لبخند از لبش نیفتاد، همواره از رحمت و مهربانی خدا و پیامبرش برایمان گفت و خود اولین سالک این راه بود.

منبرهای ماه رمضانش و شبهای قدرش هیچگاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد، مرجع عالم تشیع چنان روی منبر برای عامه مردم سخن می‌گفت که تمام مردم عادی جذب و محو سخنانش می‌شدند.

او نمونه بارز کسی بود که چگونگی تبیین و بیان مسائل برای مردم را به خوبی  می‌دانست و اثر گذاری کلامش البته در درجه اول به خاطر عمل خالصانه خودش به سخنان بود و همین باعث می‌شد تا در قلب و ذهن مردم اثر بگذارد.

در سخنانش همواره جوانان را نورچشم خطاب میکرد، حال آنکه خودش نورچشمی مردم و جوانان گرگانی بود و و امروز این جوانان عزادار هستند که نور چشم‌شان را بدرقه می‌کنند.

برای مردم گرگان هنوز باور کردنی نیست که امسال ماه رمضان را بدون مرجع‌شان سر کنند. مردم خود را آماده می‌کردند تا دو هفته دیگر از فیض منبرآقا بهره ببرند اما امروز خود را باید به مسجد جامع برسانند و با عالم‌شان وداع کنند.

مرحوم آیت الله سید سجاد علوی پدر  مرحوم آیت الله علوی می دیدند که ایشان آینده علمی و معنوی پرباری دارند و دلیلش را عنایت امیر مومنان علی ابیطالب می دانستند. آیت الله علوی بعد از نذر و توسل مرحوم پدرشان به درگاه امیرالمومنین به پدر مادر هدیه داده شدند و شاید همین دلیل عشق و عنایت ویژه شان به حضرت شده بود.

در سخنانشان چنان از فضائل و آقایی امیرالمومنین می گفتند که جان و دل انسان صیقل داده میشد و با وجود کهلوت سن خود را موظف می‌دانستند در دسته عزاداری روز ۲۱ماه رمضان و با زبان روزه شرکت کنند.

مردم گرگان دلتنگی‌شان را در آستان نیمه شعبان به پیشگاه حضرت ولی عصر عرضه می‌دارند و می‌گویند یا حجت ابن الحسن جوانان ما پیر شدند و پیران ما از دنیا رفتند ظهور کن و به دلهای نگران ارامش بده.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.