حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
مدیرانی که بانیان وضع موجود هستند نباید ادامه کار دهند
29 ژانویه 2022 - 8:48
شناسه : 3288
بازدید 427
12
رئیس جمهور در دیدار با نخبگان:

سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار با نخبگان، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف در سالن ناجای رشت با ابراز خرسندی از حضور در بین مردم گیلان، اظهار کرد: امیدوارم با ریشه کنی ویروس کرونا زمینه حضور در اجتماعات مردمی را داشته باشیم و از نزدیک با مردم مقاوم ولایی و […]

ارسال توسط : منبع : گلستان ما
پ
پ

سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار با نخبگان، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف در سالن ناجای رشت با ابراز خرسندی از حضور در بین مردم گیلان، اظهار کرد: امیدوارم با ریشه کنی ویروس کرونا زمینه حضور در اجتماعات مردمی را داشته باشیم و از نزدیک با مردم مقاوم ولایی و پرتلاش گیلان دیدار کنیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان افتخارات بسیاری دارد، گفت: افتخاراتی از چهره های نام دار که برای ایران و جهان اسلام برکت دارند. شخصیت های بزرگی از فلاسفه و حکما و برجستگانی مانند میرزا کوچک، آیت الله بهجت که برای همه ما نام آشنا هستند.
رئیس جمهور با اشاره به شهدای بلند مرتبه گیلان خانواده شهدا و مدافعان حرم را از افتخارات استان و کشور، تصریح کرد: روحیه انقلابی و بسیجی از گیلانیان سراغ داریم که مظهر تلاش و خدمت هستند.
آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی کارآمد از سرمایه های ارزشمند گیلان است، گفت: این نیروها می‌توانند منشا تحولات باشند. تغییر رویکرد مسئله مهمی است. سرمایه های مادی مانند معادن و صنایع و ارتباط با جنگل و دریا و ظرفیت های بسیاری داریم که می‌تواند احیا شود و زمینه رفع مشکل استان و منطقه باشد.
وی ادامه داد: در پیمان شانگهای و اوراسیا وقتی به گیلان نگاه می‌کنیم میتواند الگو باشد به شرط آنکه به درستی بهره برداری شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه قرار بود منطقه آزاد به منطقه ای تبدیل شود که زمینه صادرات را فراهم کند اگر از این هدف اصلی فاصله گرفته شده و تحقق نیافته باید بازنگری شود، تصریح کرد: منطقه آزاد باید عرصه اشتغال با محوریت تولید و صادرات برای کشور شود.
وی با تأکید بر اینکه رونق تولید و پشتیبانی از تولید کشور را نجات می‌دهد و همه برنامه ریزی ها باید با محوریت رونق تولید باشد، گفت: زیرساخت‌های موجود در استان مانند کارخانجات نیمه تعطیل و تعطیل باید مانع زدایی شود. اولویت ما در استان رفع موانع تولید و فعال کردن کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل است. کارگروهی در استان تشکیل شود تا مشکلات کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی و موانع آن رفع و احیا شود.
رئیس جمهور بر روند احیای کارخانجات تاکید دارم، گفت: اشتغال پایدار باید در استان گیلان شکل گیرد تا نگرانی خانواده ها و جوانان رفع شود.
کارگروه ساماندهی رودخانه های گوهررود و زرجوب فردا تشکیل شود
وی ادامه داد: اگر فضای دلنشین و زیبای گیلان و نعمات آن به خوبی استفاده نشود کفران نعمت است. با گوهررود و زرجوب بد برخورد شده است، این زر و گوهر که به درستی نام گذاری شده شکل بدی به خود گرفته و به فاضلاب تبدیل شده در حالیکه کشورهای دیکر مشابه آن را به طور ساختگی درست می‌کنند
کارگروهی به سرعت یعنی همین فردا تشکیل و برای احیای دو رودخانه رشت و تالاب انزلی تلاش کنند و مشکلات آن را حل کنند.
دولت اتاق فکر خود را در دانشگاه فعال کرده است
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه گیلان قطب کشاورزی است، گفت: از کارهای علم پایه ارتباط بین دانشگاه صنعت بازار و اقتصاد تولید واردات و صادرات استقبال می کنم. کارهای ما باید علم مایه باشد و دولت فعلی اتاق فکر خود را در دانشگاه فعال کرده است.
رئیسی با بیان اینکه آب کشاورزی و بهره وری از آن مسائلی است که می‌تواند توسط دانشگاه حل شود، گفت: به مسئولان و استاندار گیلان و مدیران استان تاکید می کنم ارتباط بین نخبگان، تحصیلکرده ها، صاحبنظران و فرهیختگان برای خود تعریف کنند که سرمایه ای ارزشمند است.
هیچ دستگاه دولتی حق ندارد ساحلی که باید در اختیار عموم باشد اشغال کند
وی با تأکید بر اینکه حفظ جنگل و ساحل، بیان کرد: همه دستگاه‌های اداری در استان و کشور باید میزانی از ساحل که برخلاف مقررات مورد اشغال ادارات دولتی است به نفع مردم آزاد شود هیچ دستگاه دولتی حق ندارد ساحلی که باید در اختیار عموم باشد اشغال کند و باید طبق قانون عقب نشینی کند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه روستاها به برکت انقلاب جاده آب و برخی نیز گاز دارند، گفت: چرا روستاها با وحود امکانات برای روستاییان جاذبه ندارد؟ چون روستاییان می‌گویند تولید کننده هستند و اقتصاد روستا فعال نیست و کشاورزی صرفه ندارد زیرا وام را به غیر کشاورز می‌دهند و می‌گویند خرید محصولات تضمین شود.
وی ادامه داد: کشاورزی باید به صرفه شود و مشخص کنید که یا در داخل استفاده شود یا صادر گردد. زمینه صادرات محصولات کشاورزی آماده است و در منطقه بازار داریم که این امر می‌تواند مصرف داخلی و خارجی را به دنبال داشته باشد.
رئیس جمهور با بیان اینکه چای گیلان طعم بسیار خوبی دارد و در داخل به خوبی شناخته نشده اما در خارج بازار دارد، گفت: کسی که چای گیلانی مصرف می کند دیگر حاضر نیست چای خارجی استفاده کند. اما می بینیم دپوی چای در انبارها آنها را بلااستفاده کرده! با بسته بندی درست آن را صادر نمی‌کنید البته زمینه این کار آغاز شده و باید تقویت شود.
مدیرانی که بانیان وضع موجود هستند نباید ادامه کار دهند
وی با تأکید بر اینکه مدیرانی که بانیان وضع موجود هستند نباید ادامه کار دهند، بیان کرد: اگر می خواهیم تحول در بخش صنعتی، کشاورزی تولید و اشتغال ایجاد کنیم، مدیران باید کارآمد باشند. استاندار مدیران جوان، کارآمد، انقلابی و تحول خواه انتخاب کند. مدیر باید تحول خواه باشد و بخواهد به نفع مردم تولید اشتغال و اجرای منویات رهبری عمل کند.
رئیس جمهور خطاب به استاندار گیلان، تصریح کرد: با انتصاب مدیران لایق، کارآمد، انقلابی و مردم دار وضع دستگاه‌ها را متحول کنید.
وی با بیان اینکه نسبت به مسائل فرهنگی توجه ویژه ای شود، اظهار کرد: گردشگری در گیلان در پرتو حفظ ارزش‌های اسلامی است و گردشگری باید با حفظ ارزش های دینی مردم استان توسعه یابد.
رئیسی ادامه داد: مجموعه فرهنگی با محوریت شخصیت میرزا کوچک در استان شکل گیرد، بیان کرد: آیت الله بهجت به اندیشه های بلند و شخصیت عالمانه شناخته می‌شود و سرمایه ارزشمندی است که پشتوانه نظام و انقلاب است و در پرتو این عالم فرزانه انسان ساز می‌توان کارهای فرهنگی انجام داد.
وی افزود: علمای فرهیخته، دانشمندان و دانش پژوهان خوبی در گیلان داریم که می‌توان از ظرفیت آنها برای انجام کارهای فرهنگی بهره گرفت و دولت نیز حمایت می‌کند.
رئیس جمهور با بیان اینکه از شاخصه مهم مردم گیلان دین مداری ولایتمداری و عشق به ارزش‌های الهی است، گفت:  در شرایطی هستیم که باید با نگاه به آنچه که تاکنون انجام شده است بنگریم و در بستر گام دوم کارهای زیادی باید انجام شود و عقب ماندگی ها جبران شود.
وی با تأکید بر ضرورت واکاوی علت عقب ماندگی کشور در حوزه های مختلف، بیان کرد: سردار سلیمانی با شناسایی ظرفیت‌ها و کار جهادی و نیروهای جان بر کف امنیت منطقه را حفظ کرد و قهرمان مبارزه با تروریسم است و لعن ملت ها نصیب خائنان و قاتلان او است.
در گام دوم انقلاب حرکت جهشی، انقلابی و جهادی باید انجام شود، حرکت آهسته کار جهادی نیست
رئیسی در ادامه با بیان اینکه افراد زیادی در کشور هستند که استعداد نقش آفرینی در عرصه های مختلف دارند، گفت: در گام دوم حرکت جهشی، انقلابی و جهادی باید انجام داد. حرکت آهسته کار جهادی نیست و بدانیم دشمن نمی‌خواهد ما پیشرفت کنیم
رئیس جمهور با بیان اینکه هر حرکتی در جهت تولید و پیشرفت کشور خواست نیروهای انقلابی و مایه پیشرفت جامعه است، گفت: کسی که جهادی تبیینی می‌کند در جهت راهبرد نظام حرکت می‌کند و همه باید در این عرصه تلاش کنند.
وی ادامه داد: به وضع موجود راضی نباشیم و وضع فعلی را به نفع مردم، انقلاب و رهنمودهای رهبری تغییر دهیم.
رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار و پرداخت تسهیلات به آنها برنامه خاص در دولت است به مسئله پیری جمعیت در گیلان اشاره کرد و گفت: این مسئله همت مردم و نخبگان را می‌طلبد و زمینه هایی نیز باید توسط دولت انجام شود. پیری جمعیت در استان قابل حل است. با مشاوره و… در کاهش میزان طلاق ها کمک شود، به ویژه این مسئله در ماه های اول زندگی مورد توجه باشد و در سازمان‌ها دنبال شود و راهکار دارد که اگر دنبال شود موفق می شویم.
نتایج پیگیری ها را به مردم اطلاع دهید
رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه سپاه، بسیج، دولتمردان و هر کسی که با عنوان دولت و نظام اسلامی در کشور خدمت می‌کند بداند که کره گشایی از جوانان و مردم وظیفه او است، خطاب به مسئولان استانی تصریح کرد: نتایج پیگیری ها را به مردم اطلاع دهید تا امیدها افزایش یابد، یأس خواسته دشمن است لذا همه بخش‌ها باید برای امید آفرینی در جامعه تلاش کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.