حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
سبک زندگی فاطمی، باطل‌السحر فمینیسم
14 ژانویه 2023 - 10:54
شناسه : 4885
بازدید 234
15
به بهانهٔ روز ولادت حضرت فاطمهٔ زهرا سلام‌الله‌علیها و روز زن

ظلم تاریخی اروپاییان به زن، باعث شکل‌گیری جنبش‌های حمایت از حقوق زن تحت عنوان “فمینیسم” گردید اما در این بین با حاکمیت تفکر لیبرال‌سرمایه‌داری، این جنبش‌ها به صورت خواسته یا ناخواسته ظلم‌های بزرگتری را بر جنسیت زن تحميل کرد که یک نمونهٔ آن، آلودگی زنان به بی‌حیایی به بهانهٔ آزادی بود. با گذشت زمان نهضت […]

ارسال توسط : نویسنده : حجت الاسلام و المسلمین سید محسن طاهری
پ
پ

ظلم تاریخی اروپاییان به زن، باعث شکل‌گیری جنبش‌های حمایت از حقوق زن تحت عنوان “فمینیسم” گردید اما در این بین با حاکمیت تفکر لیبرال‌سرمایه‌داری، این جنبش‌ها به صورت خواسته یا ناخواسته ظلم‌های بزرگتری را بر جنسیت زن تحميل کرد که یک نمونهٔ آن، آلودگی زنان به بی‌حیایی به بهانهٔ آزادی بود.
با گذشت زمان نهضت فمینیسم توانست جای پایی در مجامع بین‌المللی پیدا کند و به همین جهت لابی‌های قدرت‌های جهانی که فمینیسم را در راستای تحقق اهداف استعمارگرانهٔ خود می‌دیدند، درصدد برآمدند این تفکر را در سایر نقاط جهان گسترش دهند.

طبعاً حکام مزدور و خودباخته‌ای همچون آتاتورک در ترکیه و رضاخان ملعون در ایران برای حفظ موقعیت خود، ناچار به پذیرش این رویکرد بودند و اينجا بود که روند تأسف‌بار حیازدایی از بانوان در جهان اسلام نیز آغاز شد.

هرچند مقاومت شیرزنان ایرانی مانع از فراگیری بی‌حیایی در کشور ایران شد ولی مع‌الاسف به مصداق “الناس علی دین ملوکهم” اقلیت قابل توجهی از زنان تحت تاثیر این رویکرد قرار گرفتند لیکن به دلیل جلوه‌گری‌هایشان و به پشتوانۀ تبليغات حکومتی طاغوت خود را اکثريت پنداشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به مطالبات نامشروع خود ادامه دادند.

خوشبختانه دیری نپایید که جامعهٔ زنان در انقلاب اسلامی توانستند در ابعاد گوناگون کمالات انسانی و نیز تأثیرگذاری بر فرایند پیشرفت‌های علمی، سیاسی، هنری، ورزشی، اقتصادی و … قابلیت‌های خود را به منصهٔ ظهور برسانند.

◀️ در واقع این جهت‌گیری انقلاب اسلامی در مسألهٔ زن بود که توانست چنین تحولی را به ارمغان آورد و بدون شک این جهت‌گیری، برگرفته از معارف اسلام ناب محمدی(ص) و به برکت الگو قرار دادن زنان تاریخ‌سازی همچون فاطمهٔ زهرا و زينب کبری سلام‌الله‌علیهما، صورت گرفت و زیربنای آن، چیزی جز ساختار نظام “امامت و امت” نبود.

امت دلباختهٔ اهل‌بیت علیهم‌السلام با تبعیت و همراهی با امامین انقلاب، توانستند الگوی زن مؤمن و انقلابی را به جهانیان ارائه دهند و به همین دلیل بود که تبلیغات سنگین و بی‌سابقهٔ طرفداران‌ شعار دروغین “زن زندگی آزادی” نتوانست زنان جامعهٔ ما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

زن مسلمان ایرانی، الگویی مانند فاطمهٔ زهرا سلام‌الله‌علیها دارد که معنویت و عبوديت را با علم و سخنوری، خانه‌داری و همسرداری را با فعالیت‌های اجتماعی و حیا و حجاب بی‌نظیر خود را با مجاهدت و روشنگری، جمع کرد و مغالطهٔ “ناسازگاری حقوق دینی زن با آزادی و حقوق انسانی زن” را برای همیشه پاسخ داد.

? آری، امروز سبک زندگی فاطمی، باطل‌السحر فمینیسم است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.