حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
«تقریب و وحدت» مهمترین گفتمان در مکتب شهید سلیمانی/ اثرگذاری جبهه مقاومت در معادلات سیاسی جهان
15 آگوست 2022 - 8:50
شناسه : 4339
بازدید 395
19
روحانی اهل سنت عراق مطرح کرد؛

«خالد عبدالوهاب ملا» یکشنبه شب در همایش تقریب و مقاومت اسلامی در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و در جمع علما و مردم شیعه و اهل سنت گنبدکاووس اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی نه فقط ایرانی و نه فقط فرزند کرمان بلکه فرزند اسلام بود زیرا در مدرسه امام خمینی (ره) که بر پایه تعالیم […]

ارسال توسط : منبع : گلستان ما
پ
پ

«خالد عبدالوهاب ملا» یکشنبه شب در همایش تقریب و مقاومت اسلامی در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و در جمع علما و مردم شیعه و اهل سنت گنبدکاووس اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی نه فقط ایرانی و نه فقط فرزند کرمان بلکه فرزند اسلام بود زیرا در مدرسه امام خمینی (ره) که بر پایه تعالیم اسلامی بنا شده بود، درس‌های زیادی از جمله صداقت و تواضع، ثبات در قدم، شجاعت و توجه به وحدت و انسجام آموخته بود.

وی با ذکر حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) با مضمون اینکه “خداوند هر کس را دوست بدارد به خدمت می‌گیرد و در مسیر خود قرار می‌دهد”، افزود: مصداق این حدیث همان عاقبت بخیری انسان است که انصافا حاج قاسم سلیمانی چنین سرنوشتی پیدا کرد.

رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق با تمجید از ویژگی‌هایی همچون صداقت، ثبات در قدم و توجه به وحدت و انسجام اسلامی در سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: این سردار بزرگ اسلام این ویژگی‌ها را در مکتب و مدرسه امام خمینی (ره) آموخته بود.

عبدالوهاب ملا اضافه کرد: سردار سلیمانی با اینکه می‌دانست و یقین داشت که آمریکا و رییس جمهور آن یعنی ترامپ قصد کشتن او را دارند اما باز هم حضوری فعال در جبهه مقاومت عراق و سوریه داشت و به ندای کمک مستتضعفان و مظلومان منطقه لبیک می‌گفت.

وی ادامه داد: آمریکا با شلیک موشک سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را هدف قرار داد و بدن آنها را تکه تکه کرد و جز دستی از سردار باقی نگذاشت و این دست برای ما نشانه و رسالتی داشت که همان دفاع از اسلام در برابر دشمنان است که باید از آن درس بگیریم.

رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق همچنین با تمجید از وجود وحدت و همبستگی بین اقوام و مذاهب در گلستان و حوزه‌های علمیه آن گفت: اینها همگی نتیجه مکتب و مدرسه بنیان گذاشته شده توسط حضرت امام خمینی (ره) است که باید قدردان آن باشیم.

عبدالوهاب ملا به حضور تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان اهل سنت در مدارس دینی استان گلستان و گنبدکاووس اشاره کرد و افزود: اینها که آینده سازان ایران اسلامی هستند و نیز حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای جبهه مقاومت، نقشه دشمنان و جنگ نرم آنها علیه ملت ایران را خنثی کردند.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان در جنگ نرم خود علیه امت‌های اسلامی هیچ چیز را مقدس نمی‌داند نه مسجد، نه علما و مراجع، نه قبور بزرگان دینی (بقاع متبرکه) و نه خون شهیدان را اما ما باید مقابل این حربه دشمن بایستم و با صدای بلند بگوییم همه آنچه را که شما مقدس نمی‌دانید، برای ما مقدس هستند و این تقدس بودن را به فرزندان خود از دوره شیرخوارگی یاد دهیم.

عبدالوهاب ملا همچنین گفت: ملت ایران امروز نعمت بزرگ وحدت و همبستگی بین اقوام و مذاهب، آزادی قانونمند برای انجام عقاید و داشتن مدارس دینی و نیز رهبر بزرگی چون آیت الله خامنه‌ای دارند که بسیاری از ملت های مسلمان نسبت به این نعمات غبطه می‌خورند.

وی ادامه داد: ملت ایران این نعمات را از مدرسه امام خمینی (ره) آموخته و باید قدردان آن و رهبری خود باشند.

در این همایش که با اجرای برخی برنامه‌های هنری (سرود و تواشیح)، برپایی کارگاه نقاشی و خوشنویسی با موضوع مکتب سردار شهید سلیمانی و تجلیل از سه خانواده شهید مدافع حرم همراه بود، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در سخنانی از وجود وحدت و همبستگی و زندگی مسالمت آمیز بین اقوام و مذاهب در ایران اسلامی و استان گلستان به نیکی یاد کرد و گفت: این وحدت مرهون انقلاب اسلامی و رهبران آن است.

آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود: مردم ایران قدر نعمت وحدت و همبستگی و خون شهیدان خود از جمله حاج قاسم سلیمانی را می‌دانند و همواره گوش به فرمان رهبر انقلاب هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.