حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت بهترین درس زندگی برای خودسازی
26 مارس 2023 - 15:29
شناسه : 5013
بازدید 442
12

مسئول  مدرسه علمیه  امام صادق(علیه السلام) شهرستان گرگان گفت: تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت بهترین درس زندگی برای خودسازی و خودشناسی است حجت‌الاسلام سید محسن طاهری صبح امروز با گرامیداشت سال جدید و بهار رمضان در گفت و گو با خبرنگار زنان نیوز از گلستان اظهار کرد: تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت بهترین […]

ارسال توسط : نویسنده : سمیرا رجبی منبع : خبرگزاری زنان ایران
پ
پ

مسئول  مدرسه علمیه  امام صادق(علیه السلام) شهرستان گرگان گفت: تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت بهترین درس زندگی برای خودسازی و خودشناسی است

حجت‌الاسلام سید محسن طاهری صبح امروز با گرامیداشت سال جدید و بهار رمضان در گفت و گو با خبرنگار زنان نیوز از گلستان اظهار کرد: تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت بهترین درس زندگی برای خودسازی و خودشناسی است.
وی با بیان اینکه دو ماه شعبان و رمضان از بهترین ماه‌های سال هستند، تصریح کرد: امیدوارم سال جدید سالی پر از موفقیت و معنویت برای همه ملت ایران باشد و شاهد حل مشکلات مردم در این سال پرخیر و برکت باشیم.
مدیر مدرسه امام جعفر صادق(علیه السلام) شهرستان گرگان ابراز کرد: نخستین و بهترین گام برای ورود به ماه مبارک رمضان خودسازی و خودشناسی است ابتدا باید خودمان را بشناسیم بعد وارد مرحله خودسازی شویم.
وی با اشاره به اینکه انسان دارای دو ساحت است، گفت: ما انسانیم و دو ساحت طبیعی و فراطبیعی داریم ساحت طبیعی که تقریبا با حیوانات مشترک است و دیگری ساحت فراطبیعی و بالقوه است که انسان را در زمره ملائکه و حتی بالاتر از آنها قرار می‌دهد.

طاهری با تاکید بر اینکه شیاطین تلاش می‌کنند که انسان‌ها را به جنبه حیوانی و طبیعی خودش مشغول و از جنبه ملکوتی و فراطبیعی غافل کند، افزود: پیامبران الهی از طرف خدا مبعوث شدند تا انسانها را متوجه بعد ملکوتی کرده و آنها را از خواب غفلت بیدار کنند.
وی ابراز کرد: اگر می‌خواهیم به آن هدف نهایی از آفرینش و سعادت حقیقی خود نزدیک شویم باید جنبه ملکوتی خودمان را ارتقا دهیم.
حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه جنبه طبیعی انسان منافاتی با جنبه ملکوتی ندارد، خاطرنشان کرد: جنبه طبیعی انسان منافاتی با جنبه ملکوتی ندارد حتی می‌تواند انسان از جنبه مادی بهره گیرد تا به مسیر سعادت برسد
وی افزود: باید جنبه حیوانی در کنترل عقل انسان و وحی الهی قرار گیرد تا انسان را به بعد ملکوتی اش کمک کند.
طاهری در گفت و گو با خبرنگار زنان نیوز از گلستان گفت: همانطور که به ما اجازه داده شده که غذا بخوریم و از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های حلال استفاده کنیم اما محرماتی در این زمینه قرار داده شده که آن محرمات به جسم و روح انسان و سعادت اخروی و دنیوی او لطمه می‌زند.
مسئول مدرسه علمیه امام صادق شهرستان گرگان افزود: در ماه مبارک رمضان روزه بر ما واجب شده است برای اینکه انسان بتواند شهوات خودش را به درستی در مسیر تکامل معنوی تحت کنترل قرار داده و در اختیار عقل و وحی قرار دهد.
وی تصریح کرد: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان یک عبادت محسوب می‌شود صرفا تحمل گرسنگی و تشنگی و ترک برخی لذایذ نیست اگر روزه می‌گیریم و تشنگی و گرسنگی را تحمل می‌کنیم باید برای رضای خدا باشد در غیر اینصورت ارزشی ندارد و روزه باطل است.
وی گفت: مبارزه با نفس ارزشمند است و باید در مسیر رضای الهی و در چارچوب احکام الهی قرار گیرد اینجاست که انسان به بعد حقیقی، معنوی و روحانی خودش توجه می‌کند که فراتر از بعد طبیعی و حیوانی انسان است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.