حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
به مناسبت سالروزشهادت شهید « سیدمحمد طاهر طاهری »
14 جولای 2021 - 8:30
شناسه : 2154
بازدید 579
29

نویدشاهد گلستان:با مروری بر زندگی نامه و وصیت نامه سرداران شهید استان خود قصد شناسایی و آشنایی بیشتر این شهیدان گرانقدر نموده است. نام: سيد محمد طاهر نام خانوادگي: طاهري نام پدر: حبيب اله تاريخ تولد: ۱۳۳۸/۰۹/۲۵ عضويت: سپاه پاسداران آخرين مسئوليت: مسئول عقيدتي سياسي لشگر ۵ نصر شهادت در عمليات: خيبر تاريخ شهادت: ۱۳۶۲/۱۲/۵ […]

ارسال توسط :
پ
پ

نویدشاهد گلستان:با مروری بر زندگی نامه و وصیت نامه سرداران شهید استان خود قصد شناسایی و آشنایی بیشتر این شهیدان گرانقدر نموده است.

نام: سيد محمد طاهر
نام خانوادگي: طاهري
نام پدر: حبيب اله
تاريخ تولد: ۱۳۳۸/۰۹/۲۵
عضويت: سپاه پاسداران
آخرين مسئوليت: مسئول عقيدتي سياسي لشگر ۵ نصر
شهادت در عمليات: خيبر
تاريخ شهادت: ۱۳۶۲/۱۲/۵

زندگي نامه سردار شهید:
شهيد محمد طاهر طاهري فرزند عالم رباني آيت الله سيد حبيب اله طاهري در سال ۱۳۳۸ در نجف اشرف و در يک خانواده متدين و روحاني به دنيا آمد. پدرش به لحاظ علاقه به جد بزرگوار خود و اداي دين به فرزند، نام نيک محمد را بر او نهاد چون خون سادات در رگ هايش جاري بود. دوران کودکي اش را در خانواده اي متشرع و در جوار بارگاه ملکوتي، اول مظلوم عالم هستي حضرت علي ابن ابيطالب (ع) گذراند. او تمامي مراحل تحصيل را يکي پس از ديگري، با موفقيت پشت سر گذاشت. پس از اخذ مدرک ديپلم همراه خانواده به گرگان مهاجرت نمود و در حوزه علميه امام صادق (ع) مشغول تحصيل شد. خط زيبايي داشت و سعي مي کرد روايات و جملات زيباي امام (ره) را با خطي خوش تحرير و تکثير نمايد و در مسجدالرضا در اختيار عموم قرار دهد. شهيد طاهري بعد از مدتي وارد دانشگاه شد و سعي مي کرد با تلفيق حوزه و دانشگاه، معرفت و شناخت خويش را گسترش دهد. پس از مدتي، وي موفق به اخذ مدرک ليسانس شد و در حوزه نيز تا مرحله رسائل پيش رفت و پس از فارغ التحصيلي به عنوان دبير در يکي از آموزشگاه هاي شهرستان بجنورد مشغول تدريس شد و اوقات فراغت خود را صرف آموزش احکام دين و نيز اقامه نماز جماعت مي کرد. با شروع جنگ تحميلي، بنا به فرمان امام امت (ره)، حضور در جبهه را بر امر تدريس ترجيح داد به همين دليل به عضويت سپاه پاسداران استان خراسان در آمد و همراه لشگر «نصر» به ميدان نبرد اعزام شد و در آنجا مسئوليت برنامه ريزي کلاس هاي لشگر را برعهده گرفت.
او جواني محجوب، متواضع، با اعتقاداتي راسخ و اخلاق پسنديده بود و از هنرمندان متعهد جامعه محسوب مي شد. سرانجام شهيد طاهري در اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در «جزيره مجنون »با مزدوران بعثي به نبرد پرداخت و به هنگام بازگشت از يکي از روستاهاي آزاد شده به دست رزمندگان، مورد حمله دشمن بعثي قرار گرفت و مجروح شد پس از اين واقعه جهت مداوا به همان روستا منتقل مي شود و بعد از آن ماجرا همچون جده اش زهراي اطهر (س) مفقود گرديد و سالها بعد در اواخر دهه هشتاد، پيکر پاکش به گرگان منتقل گرديد.
وصیت نامه سردار شهید:
اينجانب سيد محمد طاهر طاهري فرزند حبيب الله شهادت مي دهم كه خدايكي است و حضرت محمد «ص »پيامبر خاتم است و بعد از او امامان ۱۲ گانه مي باشند كه اولين آنها امير المومنين علي ابن ابيطاب «عليه السلام »و آخرين آنها حضرت مهدي «عج »مي باشد كه خدا انشاءالله همه ماو دوستان و پدران و مادران و برادران و خواهران و اساتيد و ملت مارا از ياران آن حضرت قرار دهد.
از آنجا كه قيامت و بهشت و جهنم حق است و مرگ هم حق است و انسان بناچار با آن روبرو خواهد شد ، بايد حساب و كتاب خود را مشخص نمائيم . اين بنده نيز اين وصيت نامه را تنظيم كرده تا شايد كمي از بارهاي سنگينش را كوتاه و سبك گرداند .
كتابهايم كه درعرض سالهاي طلبگي گرفته شده پس از خودم درمدرسه امام صادق (گرگان )براي استفاده عموم باشد.
دفترها و نوشته هايم (غير از زوايد )يكسري خلاصه برداري ها ،مقالات ، خاطرات و يادداشتها است كه يادگار بماند بهتر است و شايد سرمشق باشد ،مقالاتي مانند منافقين ،نقدي بر آثار جلال ،زيارت ،و مقالات پراكنده از آنجا كه نثر رواني ندارد و شايد دربعضي موارد برداشتهاي غلطي باشد بهتر است كه به كساني كه اهل تحقيق اند بسپريد كه بهتر از آن استفاده كنند ،يكسري دفترها درترجمه و شرح كتابهاي درسي است (مثل هدايته و صمديه . . . )اينها را نگهداري كنيد كه اهل تحصيل از آن استفاده نمايند . دفتري درباب طرحها و مشكلات حوزه بصورت فهرست مسائل هست كه بايد به اهل فن (مثل شوراي مديريت حوزه قم ،يا جامعه مدرسين )سپرده شود كه اگر قابل عمل بود استفاده كنند.
اينجانب درطول عمرم خيلي ها را ناراحت نموده ام ،از پدر و مادرم مي خواهم مرا حلال كنند ،از دوستانم و اساتيدم تقاضاي عفو دارم . خصوصاًدرچندماهه اي كه درجهاد بجنورد بوده ام افرادي را ناراحت نموده ام ا زآنان تقاضامندم كه مراببخشند.
خدايا كساني را كه درراه اسلام زحمت مي كشند مخصوصاً رهبر انقلاب و مسئولين درپناه خودت محفوط و مويد و پيروز بدار .
همه را توفيق كمال درراه خودت عنايت كن
                                    ۲۶ جمادي الثانيه / ۱۴۰۲ هجري قمري
ارديبهشت ماه ۱۳۶۱ ه جري شمسي
اشعار شهید :                                        مشهد الرضا محمد طاهر طاهري

دست خط شهید :

نامه های نوشته شده :

وصیت نامه شهید :

زندگی نامه کوتاه و وصیت نامه شهید « سیدمحمد طاهر طاهری »

یاد و نامش گرامی باد…

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.