حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
انتقاد به بی‌توجهی مدیران گلستان به مسئله عفاف و حجاب/ از مسئولان بی اعتنا به حیا و عفت اجتماعی گله‌مند هستیم
25 سپتامبر 2021 - 10:05
شناسه : 2566
بازدید 525
16
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان مطرح کرد؛

حجت الاسلام احمدرضا احمدی به خبرنگار گلستان ما در خصوص استقبال سرد مسئولان از ستاد امور جوانان که در روزهای گذشته با مسئله عفاف و حجاب برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مولفه‌های ارزشی در فرهنگ و معارف اسلامی به حکم شرعیت رعایت عفاف و پاکدامنی و حجاب اسلامی است. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی […]

ارسال توسط : منبع : گلستان ما
پ
پ

حجت الاسلام احمدرضا احمدی به خبرنگار گلستان ما در خصوص استقبال سرد مسئولان از ستاد امور جوانان که در روزهای گذشته با مسئله عفاف و حجاب برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مولفه‌های ارزشی در فرهنگ و معارف اسلامی به حکم شرعیت رعایت عفاف و پاکدامنی و حجاب اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: در فرهنگ معارف اسلامی پیامبر مکرم اسلام(ص) عفاف و پاکدامنی را داری شرایط و الزاماتی می داند و این شرایط از بدو تاسیس نطفه وجود دارد.

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: یکی از شرایط پاکدامنی لقمه است که در  فرهنگ معارف اسلامی به رعایت لقمه حلال تاکید فراوان شده است و نمی توانیم لقمه حرام استفاده کرد و انتظار پاکی و پاکدامنی و سلامت داشته باشیم.

وی بابیان اینکه در توصیه حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به فرزندانشان به فراوان در خصوص رعایت حلال و حرام تاکید شده است، افزود: آن چیزی که مسلم است در روابط اجتماعی و زندگی جمعی کسانی که دارای معارف الهی هستند قطعا نسبت به رعایت عفاف و پاکی منطبق با شرعیت اسلام عمل می کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: کسانی که هنجار شکنی و بی عفتی می کنند به جامعه آسیب می زنند.

حجت الاسلام احمدی متذکر شد: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و خاندان امام حسین (ع) بسیار عفیف و پاکدامن بودند و برای مبانی اسلام کتک خوردند و شهید شدند.

وی افزود:وقتی یزدیان به خیمه های امام حسین(ع) پس از واقعه عاشورا حمله ور می شوند گوشواره از گوش سه ساله اباعبدالله الحسین(ع) می ربایند و براثر آن رقیه خاتون (س) غش می کند و وقتی به هوش می آید و می بیند روسریش بر سر نیست می گوید عمه روسریم نه گوشواره ام و لذا باید فرهنگ اسلام را بدانیم تا بتوانیم در زندگی فردی و اجتماعی آن را نهادینه کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان متذکر شد: مسئولان ما  نسبت به مسئله عفاف و حجاب و تبیین آن در جامعه باید پایبند باشند، مسئولی که نسبت به عفت اجتماعی پایبند نیست و  بستر ساز ودغدغه مند آن در جامعه نیستند از بی عفتی اجتماعی برخودارند.

حجت الاسلام احمدی ابراز داشت: از مسئولانی که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ اجتماعی در بعد حجاب فعالیت می کنند تشکر می کنم و از مسئولانی که به این مسئله پیابندی ندارند و بی اعتنایی می کنند گله‌مند هستم.

حجت الاسلام احمدی افزود: حدود ۳۰۰ هزار شهید و جوان برای کیان ایران اسلامی و حفظ آرمان ها و ارزش های دینی تقدیم کردیم که در وصایای آنها رعایت عفت و حیا راس آن ها قرار داشته است.

وی خاطرنشان کرد: عفت و حیا در کنار عقل قرار گرفته است و عقل و حیا دو بال برای بندگی پروردگار عالم است و لذا در این ایام عهد ببندیم با شهیدان عاشورا و اربعین امام حسین (ع) که در گسترش عفاف اجتماعی تلاش کنیم.

این مقام مسئول افزود: از همه مدیران دستگاه های متولی، فرهنگی و آموزش و پرورش تقاضا می کنیم نسبت به فرهنگ عفاف و حجاب تلاش بی شائبه داشته باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.