حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
اصلاح‌طلبی که آمریکا را حامی جمهوری اسلامی می‌داند! +عکس
31 ژانویه 2022 - 8:24
شناسه : 3314
بازدید 514
12

عضو سابق و اصلاح‌طلب شورای شهر شیراز، به یک مقام امریکایی برای تبریک راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی اعتراض کرد و از او خواست به جای تبریک گفتن به مردم ایران، دست از حمایت از جمهوری اسلامی بردارند. حاجتی از جمله کسانی بود که ۲۲ خرداد ۹۷ در نامه‌ای سرگشاده به سید […]

ارسال توسط : منبع : جهان نيوز
پ
پ
عضو سابق و اصلاح‌طلب شورای شهر شیراز، به یک مقام امریکایی برای تبریک راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی اعتراض کرد و از او خواست به جای تبریک گفتن به مردم ایران، دست از حمایت از جمهوری اسلامی بردارند. حاجتی از جمله کسانی بود که ۲۲ خرداد ۹۷ در نامه‌ای سرگشاده به سید محمد خاتمی، خواستار انجام اقداماتی برای «اصلاح اصلاحات» شد تا «از گسترش احساس تقلیل اصلاح‌طلبی به محافظه‌کاری پیشگیری شود».

پس از پیروزی تیم فوتبال ایران بر تیم عراق و قطعی شدن راهیابی ایران به مسابقات جام جهانی قطر، رابرت مالی، نماینده ویژه امریکا در امور ایران، در توئیتی این اتفاق را تبریک گفت. او حضور زنان برای تماشای این مسابقه را هم «خوب» توصیف کرد. در اینکه ایرانیان به تبریک مقامات امریکا برای موفقیت‌هایشان نیازی ندارند، بحثی نیست. ایران تحت شدید‌ترین تحریم‌های اقتصادی امریکاست و رسماً در جنگی اقتصادی با این کشور است و کشور متخاصم تبریکش به درد مردم ایران نمی‌خورد. اما برخورد مهدی حاجتی، اصلاح‌طلبی که همواره مورد حمایت رسانه‌ها و فعال سیاسی اصلاح‌طلب بود، جالب است. او به زبان انگلیسی برای رابرت مالی به اعتراض نوشت که «شما یا برای فریب دنیا این را توئیت کرده‌اید یا فریب خورده‌اید. ما به حمایت شما نیاز نداریم. اگر می‌خواهید ثابت کنید مردم ایران مهم هستند، از جمهوری اسلامی حمایت نکنید.»

دو مغالطه در این توئیت وجود دارد؛ اول آنکه او خودش را جای ملت ایران جا زده و گفته، «ما» به حمایت شما نیاز نداریم. در حالی که او با عقیده براندازی، نماینده مردم ایران نیست. دوم آنکه از حمایت امریکا از جمهوری اسلامی گفته است! دشمنی امریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران اظهر من الشمس است و از قضا امثال حاجتی که موضع‌گیری و فعالیت‌هایشان علیه جمهوری اسلامی است، مورد حمایت رسانه‌ها و دولت‌های غربی قرار می‌گیرند. اغلب اپوزیسیون ایران مورد حمایت سیاسی یا مالی دولت‌های غربی هستند و دادن چنین آدرس‌های غلطی، واقعیت را تغییر نمی‌دهد. مگر آنکه او خواهان فشار‌های بیشتر و حتی نظامی بر ایران باشد و عدم حمله نظامی امریکا به ایران را نشانه حمایت امریکا از جمهوری اسلامی بداند!

حاجتی از لیست امید (لیست اصلاح‌طلبان) وارد شورای شهر شیراز شد و چندی بعد، به اتهام تبلیغ علیه نظام محاکمه و به حبس محکوم شد. او حتی پس از این هم، مورد حمایت رسانه‌های اصلاح‌طلب و حتی رسانه‌های رسمی دولت در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی قرار گرفت. او برای مدتی از زندان بیرون آمد و در همان فرصت، در آبان ۱۴۰۰ از ایران فرار کرد. او رسماً جمهوری اسلامی را دشمن دانسته و برای تغییر نظام در ایران فعالیت می‌کند. او در توئیترش نگفته که در کدام کشور زندگی می‌کند.

حاجتی اولین اصلاح‌طلبی نیست که نقاب از چهره برمی‌دارد و نشان می‌دهد که چهره واقعی‌اش نه یک اصلاح‌طلب، بلکه یک برانداز است. اصلاح‌طلبان متعددی بودند که با حمایت جریان اصلاحات قد کشیدند و شهرت و اعتبار جمع کردند و بعد رسماً اعلام براندازی کردند و اکنون در بی‌بی‌سی و اینترنشنال به حمایت از تحریم ایران و حتی تجاوز نظامی به کشورمان مشغول هستند.

مصی علی‌نژاد معروف‌ترین این چهره‌هاست که خبرنگاری را با روزنامه همبستگی آغاز کرد و بعد از آن با ایلنا، شرق، بهار، هم‌میهن و اعتماد ملی نیز همکاری کرد و در نهایت به وزارت خارجه امریکا و دولت ترامپ رسید!

چندی قبل هم فائزه هاشمی، مصاحبه‌ای در مورد روزنامه زن که مدیرمسئولش بود، داشت و آنجا با فخر از سرانجام اعضای تحریریه روزنامه‌اش گفت: «فرناز قاضی‌زاده و فرج بال افکن برای بی‌بی‌سی کار می‌کنند و آقای بهنود، و ابراهیم نبوی هم خارج از ایران (روزآنلاین، رادیو فردا، بی‌بی‌سی) کار می‌کنند. علی اصغر رمضان‌پور سردبیر ایران اینترنشنال و کاملیا انتخابی‌فرد سردبیر ایندیپندنت فارسی است.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.