حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
اربعين حسینی، نماد وحدت اسلامی
15 سپتامبر 2022 - 8:39
شناسه : 4484
بازدید 466
20

یکی از مهم‌ترین جلوه‌های زیبا و پرمعنا در این ایام، گردهمایی همدلانهٔ میلیون‌ها انسان آزاده از نژادهای متفاوت و با زبان‌های گوناگون و از مذاهب و ادیان مختلف است که صحنهٔ بی‌بدیلی را در جهان امروزی جلوه‌گر می‌سازد، جهانی که در اثر تبلیغات شیطانی مستکبران، پر است از فردگرایی و نژادپرستی و برجسته‌سازی اختلافات قومی […]

ارسال توسط : نویسنده : حجت الاسلام و المسلمین سید محسن طاهری
پ
پ

یکی از مهم‌ترین جلوه‌های زیبا و پرمعنا در این ایام، گردهمایی همدلانهٔ میلیون‌ها انسان آزاده از نژادهای متفاوت و با زبان‌های گوناگون و از مذاهب و ادیان مختلف است که صحنهٔ بی‌بدیلی را در جهان امروزی جلوه‌گر می‌سازد، جهانی که در اثر تبلیغات شیطانی مستکبران، پر است از فردگرایی و نژادپرستی و برجسته‌سازی اختلافات قومی و مذهبی، تا زمینه‌ای باشد برای سیطرۀ هرچه بیشتر استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل.

بسم الله الرحمن الرحیم

اربعين حسینی، نماد وحدت اسلامی

این روزها دل‌های عاشقان اهل‌بیت علیهم‌السلام به پیروی از آیهٔ مودت (شوری/۲۳) و به یاد مصائب کاروان اسرای کربلا پر از غم و اندوه است.

از طرف دیگر بر اساس سفارش‌های اکید معصومین علیهم‌السلام میلیون‌ها نفر از محبان خاندان عصمت راهی کربلا هستند تا در ایام اربعين حسینی، زائر بارگاه ملکوتی حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام باشند و دل‌های ده‌ها میلیون عاشق دیگر نیز که‌ توفيق حضور در کربلا را ندارند، در عالم معنا به سوی آن مرقد نورانی به پرواز درمی‌آید.

یکی از مهم‌ترین جلوه‌های زیبا و پرمعنا در این ایام، گردهمایی همدلانهٔ میلیون‌ها انسان آزاده از نژادهای متفاوت و با زبان‌های گوناگون و از مذاهب و ادیان مختلف است که صحنهٔ بی‌بدیلی را در جهان امروزی جلوه‌گر می‌سازد، جهانی که در اثر تبلیغات شیطانی مستکبران، پر است از فردگرایی و نژادپرستی و برجسته‌سازی اختلافات قومی و مذهبی، تا زمینه‌ای باشد برای سیطرۀ هرچه بیشتر استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل.

امروز شيعه و سنی در کنار یکدیگر و با نهایت صمیمیت و همدلی به زيارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مشرف می‌شوند و در راستای اعطای پاداش رسالت پیامبر اعظم (صلی‌الله علیه وآله و سلم) مودت خود را به فرزند او ابراز می‌کنند.

این چشم‌انداز زیبا از وحدت‌ و اخوت اسلامی اما برای برخی افراد نادان یا بیماردل، قابل‌ تحمل نیست، همان‌طور که تا پیش از این برای آنان‌ قابل تصور نبود.
آری، هستند کسانی که تحت‌ تأثیر القائات وهابی‌گری و بدعت‌های سلفی‌گری، نه اهل‌ بیت پیامبر را محور وحدت می‌دانند و نه زیارت آنان را موجب مزيد قربت.
این در حالی است که منابع روایی شیعه و سنی، کتاب‌الله و عترت پیامبر را مهم‌ترین ريسمان وحدت‌ و عامل هدایت برای امت واحدهٔ اسلام شمرده‌اند.

حدیث ثقلین که در منابع روایی شيعه و اهل‌سنت متواتر است، تنها یک نمونه از این احادیث است.
نیز در منابع روایی اهل‌سنت، می‌توان به روایاتی که ذیل آیهٔ “و اعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا” (آل‌عمران/۱۰۳) وارد شده و اهل‌بیت علیهم‌السلام را مصداق حبل‌الله و ریسمان وحدت‌بخش امت اسلامی دانسته‌اند، اشاره کرد.

ابن‌حجر هیتمی در کتاب صواعق‌المحرقه صفحهٔ ۹۰، حاکم حسکانی در کتاب شواهدالتنزیل، جلد۱، صفحهٔ ۱۳۰ و قندوزی در کتاب ینابیع‌الموده، باب ۳۹، صفحهٔ ۱۱۹ روایاتی را ذیل آیهٔ مزبور نقل کرده‌اند.

آری، معلوم نیست که اتحاد اسلامی به چه دلیل این افراد را نگران می‌کند؟! مگر غیر از این است که امروز اتحاد امت اسلامی بزرگترین مانع برای تسلط استکبار جهانی و آمریکای جهانخوار بر سرنوشت مسلمانان است؟

چنین کسانی خواسته يا ناخواسته، تأمین‌کنندهٔ اهداف دشمنان اسلام هستند.

شاید نگرانی دیگر این افراد از این جهت است که وقتی مسلمانان جهان در زیارت اربعين حضور پیدا می‌کنند و به سادگی به زیارت ائمهٔ اطهار علیهم‌السلام مشرف می‌شوند، ناخودآگاه این اتفاق را با خشونت‌ها و سختگیری‌های بدعت‌آميز آل‌سعود مقايسه می‌کنند و طبعاً از آن خاندان‌ مزدور که گاو شیرده آمریکا هستند، متنفر خواهند شد.

البته سخنان نفرت‌انگیز مخالفان وحدت‌ اسلامی در برابر سیل خروشان زوار اربعين و حضور پررنگ برادران و خواهران اهل‌سنت در کنار شیعیان، بسیار ناچیز و کم‌ارزش است‌ و جز آن که بر پاداش اخروی این اعمال خداپسندانه بیفزاید، نتیجهٔ دیگری نخواهد داشت.

امیدواریم که با عنايات ذات اقدس الهی و توجهات اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، شاهد اتحاد و اقتدار هرچه بیشتر امت اسلامی و پیروزی نهایی اسلام ناب محمدی(ص) بر اسلام آمریکایی و کفر جهانی باشیم، ان‌شاءالله.

۱۴۰۱/۶/۲۴
۱۸ صفرالمظفر ۱۴۴۴

سید محسن طاهری
مدرسهٔ علمیهٔ امام صادق علیه‌السلام گرگان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.