حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
اربابان مهندسی قیمت ها علیه دولت آیت الله رئیسی/جریان لیبرال در حال پیاده سازی پروژه اوکراین۲۰۱۳
07 دسامبر 2021 - 8:31
شناسه : 2994
بازدید 481
14
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

جریان لیبرال سند نسخه شده موسوم به پاریس برای تغییر از طریق صندوق آرای انتخابات را از نیمه سال ۱۳۹۰( انتخابات مجلس شورای اسلامی) وارد فاز عملیاتی خود نمود؛ اما هدفگذاری میانی آن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ بود. این ۲ سال اتفاقات کم سابقه ای در حوزه اقتصادی علی رغم افزایش […]

ارسال توسط : نویسنده : دکتر حسن بیارجمندی فارغ التحصیل دانشگاه وزارت خارجه روسیه
پ
پ

جریان لیبرال سند نسخه شده موسوم به پاریس برای تغییر از طریق صندوق آرای انتخابات را از نیمه سال ۱۳۹۰( انتخابات مجلس شورای اسلامی) وارد فاز عملیاتی خود نمود؛ اما هدفگذاری میانی آن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ بود.

این ۲ سال اتفاقات کم سابقه ای در حوزه اقتصادی علی رغم افزایش درآمدهای نفتی می افتد که از آن می توان به مهندسی قیمت های کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم خارج از دولت و در وابستگی به خارج از کشور بمنظور جهت دهی شناختی و ادراکی به آنان برای گرایش عملی به یک جریان نفوذی و گفتمان انتخاباتی آن یاد نمود.

کاملا پیداست که این بازرگانان یا اربابان مهندسی قیمت ها بیش از منافع اقتصادی سرشار خود بر روی کشتی های قول پیکر در دریای عمان و خلیج فارس ؛ منافع سیاسی و امنیتی کشورهای مبدا صادرکننده اروپایی_آمریکایی و جریان سیاسی وابسته به آنان در ایران را تامین می کردند و در طول ۸سال گذشته رد پای آنان در بهره مندی از رانت های واردات انحصاری پیدا و آشکار بود و در چند ماه گذشته برای اخلال در ریل گذاری اصلاحی دولت آیت الله رئیسی و به امید تغییر مجدد از طریق صندوق آرای انتخابات ۱۴۰۲بوضوح قابل مشاهده است و حتی با پررنگ تر شدن امکان پیروزی تیم مذاکره کننده ایرانی برای رفع تحریم ها وارد یک بازی بسیار خطرناک تری می شوند که در اواخر سال میلادی۲۰۱۳ اربابان مهندسی قیمت ها به خواست اتحادیه اروپا در اوکراین رقم زدند.تجربه ای که بخوبی نشان می دهد چگونه شبکه نفوذ اقتصادی داخلی می توانند همچون ستون پنجم دشمن ،منافع ملی یک کشور را به قربانگاه اروپا و آمریکا ببرند.

تحلیل ها نشان می دهد که نوع ، ماهيت و تحرکات مشتمل بر دوره تاريخي دسامبر ۲۰۱۱ تا ۲۸ نوامبر ۲۰۱۳ در ارتباط با انعقاد نهايي توافق نامه تجارت آزاد بین اروپا و اوکراین از يک سو و از نوامبر ۲۰۱۳ تا مقطع اوج دوقطبی کاذب امضا یا عدم امضاي توافق نامه ؛بازرگانان دو تابعیتی اوکراینی_اروپایی بعنوان اربابان مهندسی قیمت کالاهای وارداتی(شبکه نفوذ اقتصادی داخلی اوکراین) و همچنین کنترل کننده بازار ارز و طلا نقش اصلی را در جهت دهی به افکار عمومی بازی نمودند.

سياست همجواري اروپايي و يا برنامه موسوم به« هم پيماني با شرق» از منظر خارجي و با توجه به عوامل داخلي چون پيشينه وقوع انقلاب رنگي،دو قطبي سازي های فراگیر، حضور ترکیبی و پرقدرت جريان غربگرا در فضای رسانه ای، داشتن تابعيت دو گانه کشورهاي اروپايي و رفت و آمدهاي خانوادگي ،کاري،تحصيلي و…از همه مهمتر غلبه یافتن جريان اقتصادي غربي در اتکا به روابط با اتحاديه اروپا و آمريکا در ساخت داخلي(اقتصاد بازرگاني و واردات محور) و…طمع کشورهای اروپایی را برای براندازی نرم دولت اوکراین فراهم نمود.

اکنون شرایط اقتصادی این چند ماه اخیر کشور بالاخص با ورود هوشمندانه دولت آیت الله رئیسی به مذاکرات رفع تحریم ها با اروپا ؛ تحرکات خزنده ای در حال شکل گیری و قدرت گرفتن در فضای اقتصادی_اجتماعی و البته رسانه ای داخل کشور است که در آغاز سال میلادی جدید به اوج خود خواهد رسید!

تمام قرائن و شواهد نشان می دهد که جریان صلیبی علاوه بر تحرکات منطقه ای خود با بخط کردن افسران رسانه ای خود در خارج و همچنین پای کار آوردن عناصر میدانی و داخلی خود در حال صف آرایی و چینش مناسب در صفحه شطرنج مذاکرات رفع تحریم هاست تا شاید بتواند دولت آیت الله رئیسی را متوقف کند اما غافل از آن هستند که«انّ ربّك لبالمرصاد» و «انّهم یكیدون كیدا و اكید كیدا»؛ آنها مكر میورزند، اما مكر الهی بر مكر آنها قطعاً غالب خواهد شد. ان شاء الله

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.