حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۷ فروردین , ۱۴۰۳ 17 رمضان 1445 Tuesday, 26 March , 2024 ساعت ×
وزیر خاتمی: هیچ هویتی برای اصلاح‌طلبان باقی نمانده
30 اکتبر 2021 - 11:59
شناسه : 2761
بازدید 458
14

به نقل از کیهان، علی صوفی از وزیران دولت اصلاحات درخصوص عملکرد اصلاح‌طلبان در یک سال گذشته به ایلنا اظهار کرد: بدون شک اصلاح‌طلبان خطاهایی داشتند که در جبهه اصلاحات منجر به انشقاق شد. در حالی که جبهه اصلاحات با توجه به رد صلاحیت همه نامزدهایی که تحت عنوان گزینش کاندیداهای ریاست جمهوری در جبهه […]

ارسال توسط : منبع : جهان نيوز
پ
پ

به نقل از کیهان، علی صوفی از وزیران دولت اصلاحات درخصوص عملکرد اصلاح‌طلبان در یک سال گذشته به ایلنا اظهار کرد: بدون شک اصلاح‌طلبان خطاهایی داشتند که در جبهه اصلاحات منجر به انشقاق شد. در حالی که جبهه اصلاحات با توجه به رد صلاحیت همه نامزدهایی که تحت عنوان گزینش کاندیداهای ریاست جمهوری در جبهه اصلاحات حاضر شده و برنامه ارائه کرده بودند، توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ما کاندیدایی برای انتخابات ریاست جمهوری نداریم. در همین راستا نیز رای اکثریت اعضای جبهه اصلاحات این بود که ما از دو کاندیدایی که تایید صلاحیت شده بودند و جزو آن ۱۵ کاندیدایی نبودند که قبلا به جبهه معرفی شده بودند، حمایت نمی‌کنیم. اما عملا ارکان جبهه اصلاحات یعنی اکثر اعضای هیئت رئيسه به سمت تایید آقای همتی رفتند و مصوبه‌ای هم بود که اعضای حقیقی و حقوقی می‌توانند از هر کاندیدایی حمایت کنند اما این مصوبه چالشی را در جبهه ایجاد کرد که به اعتبار جبهه اصلاحات آسیب زد و به آن استراتژی انسجام‌بخشی نیز لطمه زد؛ بنابراین، این خطا، خطایی بود که اصلاح‌طلبان را به چالش کشید.

وی افزود: به نظر من با توجه به آسیبی که اصلاح‌طلبان از عملکرد آقای روحانی دیده بودند، باید احتیاط می‌کردند تا هرطور شده در کنار مردم قرار بگیرند.

اما این اتفاق نیفتاد چون متاسفانه از میان دو رویکردی که در بین اصلاح‌طلبان ایجاد شد؛ یعنی رویکرد هویت‌محوری و رویکرد قدرت‌محوری، عملا رویکرد قدرت‌محوری و مشارکت بدون قید و شرط در انتخابات مجددا روی کار آمد و این خطا، خطایی فاحش و خطایی استراتژیک بود که ممکن است مجددا ادامه پیدا کند و اگر ادامه پیدا کند، چیزی برای اصلاح‌طلبان باقی نخواهد ماند.

وی اظهار کرد: در انتخابات ۹۸ راهبرد اصلاح‌طلبان این بود که اگر در مرحله بررسی صلاحیت‌ها نامزدی برایشان باقی نماند، لیستی اعلام نکنند و این کار را کردند. البته برخی از احزاب کاندیدا معرفی کردند و به سختی شکست خوردند اما این شکست به پای اصلاح‌طلبان نوشته نشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: متاسفانه از ابتدا جبهه اصلاحات رویکرد هویت‌طلبی را کنار گذاشت و هیچ قیدی از اصلاح‌طلبی برای کاندیداها قائل نشد و به نظر من این مهم‌ترین انحرافی بود که در جبهه اصلاحات به وجود آمد و همچنان ادامه دارد. اظهارات این فعال اصلاح‌طلب در واقع فرار از واقعیت است و آن اینکه مردم به دیده انزجار به مدعیان اصلاح‌طلبی می‌نگریستند. سند روشن برای این ادعا، این است که با وجود حمایت خاتمی به عنوان رئيس افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی، مردم حاضر نشدند نه به عبدالناصر همتی در انتخابات ریاست جمهوری و نه فهرست ائتلافی شورای شهر رای بدهند. عملکرد دولت روحانی هم در این انزجار موثر بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.