حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
وحدت رمز اقتدار
14 دسامبر 2021 - 8:45
شناسه : 3026
بازدید 607
23

بسم الله الرحمن الرحیم “و لاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم” (انفال/۴۶) سخنان نسنجیده‌ای که موجب جریحه‌دار شدن قلوب همهٔ دوستداران اهل‌بیت علیهم‌السلام اعم از شيعه و سنی گردید، بار دیگر ضرورت‌ مقولهٔ وحدت اقوام و مذاهب اسلامی را روشن ساخت. محبت‌ اهل‌بیت علیهم‌السلام‌ و اعتقاد به طهارت این انوار مقدسه، یکی از مهم‌ترین محورهای وحدت […]

ارسال توسط : نویسنده : حجت الاسلام و المسلمین سید محسن طاهری
پ
پ

بسم الله الرحمن الرحیم

“و لاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم” (انفال/۴۶)

سخنان نسنجیده‌ای که موجب جریحه‌دار شدن قلوب همهٔ دوستداران اهل‌بیت علیهم‌السلام اعم از شيعه و سنی گردید، بار دیگر ضرورت‌ مقولهٔ وحدت اقوام و مذاهب اسلامی را روشن ساخت.

محبت‌ اهل‌بیت علیهم‌السلام‌ و اعتقاد به طهارت این انوار مقدسه، یکی از مهم‌ترین محورهای وحدت اسلامی و مدلول صريح آيات شریفهٔ قرآن کریم است.

خوشبختانه مواضع صريح علمای اهل سنت و عذرخواهی صاحب آن سخنان، باعث جلوگیری از سوءاستفادهٔ دشمن شد و نشان داد که اتحاد امت اسلامی بهتر از گذشته، پابرجاست.

استان گلستان همواره نمونه‌ای آشکار و برجسته از تحقق عینی وحدت بین اقوام و مذاهب اسلامی بوده‌ است و این نشان از بصیرت و بلوغ سیاسی و اجتماعی مردم‌ این استان دارد.

در شرایطی که مردم‌ شريف ایران اسلامی، با مشکلات اقتصادی فراوانی که از دولت سابق به ارث رسیده است، دست‌وپنجه نرم می‌کنند و دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی با همت مثال‌زدنی و روحیهٔ جهادی در تلاش شبانه‌روزی برای حل‌ اين مشکلات است، ضرورت حفظ آرامش‌ در جامعه‌ دوچندان می‌شود و در این خصوص، وظیفهٔ علمای شیعه و سنی از سایر اقشار، سنگین‌تر خواهد بود.

خداوند متعال آن‌گونه که در صدر این نوشتار گذشت، نزاع و درگیری درونی امت اسلامی را آفتی خطرناک می‌شمارد که موجب ضعف اقتدار آنان‌ در مقابل دشمنان خواهد شد.

اینجانب به نوبهٔ خود، از ابراز احساسات مقدس شیعه و سنی و مواضع اصولی علمای اهل سنت در این خصوص، تشکر می‌کنم و از خداوند متعال، سربلندی این امت بیدار و همیشه‌درصحنه را خواستارم.

۱۴۰۰/۹/۲۳

سيد محسن طاهری
مدرسهٔ علمیهٔ امام صادق علیه‌السلام گرگان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.