حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳ 18 رمضان 1445 Wednesday, 27 March , 2024 ساعت ×
هفته دولت باید چراغ راه برای آینده کشور باشد
27 آگوست 2022 - 7:37
شناسه : 4386
بازدید 310
8

هرساله با بزرگداشت شهادت شهیدان رجایی وباهنر؛ ترسیمی از آینه تمام نمای یک دولت مکتبی را در مقابل دیدگان مدیران اجرایی  به نمایش قرار داده، تا در راه خدمت به مردم از صبحگاهان تا صبحگاهان بعدی در خدمت محرومین باشند. به مناسبت بزرگداشت هفته دولت نوشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشوارترین سالها از جهت سیاسی […]

ارسال توسط : نویسنده : علی منصوری رضی منبع : گلستان ما
پ
پ

هرساله با بزرگداشت شهادت شهیدان رجایی وباهنر؛ ترسیمی از آینه تمام نمای یک دولت مکتبی را در مقابل دیدگان مدیران اجرایی  به نمایش قرار داده، تا در راه خدمت به مردم از صبحگاهان تا صبحگاهان بعدی در خدمت محرومین باشند.

به مناسبت بزرگداشت هفته دولت نوشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشوارترین سالها از جهت سیاسی و ساختارسازی برای نظام جمهوری اسلامی بود. از نگاه  سیاسی؛ منسجم ترین برنامه ریزی استکبار درمقابله با جبهه ی حق را می توان مشاهد کرد.

در  این جنگ ” شیطان از تمامی ابزارهای خارجی و داخلی استفاده می کند تا نظام جمهوری اسلامی را به زانو درآورد. استراتژی امریکا و نظام سلطه در مقابله با جمهوری اسلامی پس از ناکارآمدی دولت موقت و عزل بنی صدر؛ تنها راه باقی مانده را علاوه بر جنگ تحمیلی؛ درحذف نیروهای انقلابی و یاران امام خمینی ( ره) می بیند.

راهبرد براندازی نظام اسلامی، با رویکرد ترور نیروهای کارآمد و موثر جمهوری اسلامی توسط سازمان منافقین خلق از ۲۸خردادماه سال ۶۰ آغاز می شود. ترور مقام معظم رهبری و شهادت شهید مظلوم آیت الله بهشتی و۷۲ نفر از یاران امام راحل؛ شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر کشور؛ شهیدان رجایی و باهنر؛ و شهادت بیش از ۱۷هزارشهید ترور با دستان پلید منافقین بزرگترین صدمات را بر کشور وارد ساخت.

اتخاذ سیاست تحریم و بلوکه کردن سرمایه های کشور در امریکا و سایر کشورها و ایجاد تفرقه قومی و ترویج جدایی‌طلبی در بین اقوام؛ ایجاد غائله کردستان و خوزستان و گنبد و تحمیل جنگ هشت ساله با حمایت بیش از ۵۰ کشور از سوی صدام بخشی از سناریوی براندازی نظام سلطه بود؛

اما آنچه باعث بقای نظام شد توکل و اعتماد مردم به نصرت الهی و برکات خون پاک شهداء و نقش رهبری در ادامه راه و اعتقاد راسخ ملت، به کلام و راه امام ( ره) بود.

هفته دولت علاوه بر بیان خدمات دولت درس های مهمتری را فرا روی دولتمردان قرار داده است که عبارتند از

۱- بهره مندی از پیام شهداء؛ شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهداء

۲- به روزآوری اهداف اصلی انقلاب اسلامی

۳- ارزیابی عملکردها ی مدیران اجرایی با آرمان های غایی نهضت اسلامی

۴- جبران کاستی ها وغفلت های گذشته

از اهم موضوعاتی است که باید در هفته دولت واکاوی شود۰ برنامه ریزی و تلاش در راستای خدمات اجتماعی، ایجاد اشتغال، رفع محرومیت از چهره نظام اسلامی، ایجاد فضای رقابت اقتصادی سالم برای مردم، تلاش برای داشتن کشوری مستقل و آزاد، توزیع عادلانه ثروت ملی برای تمامی مناطق کشور بخشی از پیام شهیدان انقلاب اسلامی است.

ولی آنچه مورد نظر امام خمینی رحمه الله علیه و شهیدان رجایی و باهنر وامام خامنه ای  مدظله العالی است، آماده سازی جامعه برای تشکیل حکومت اسلام است.

هرساله با بزرگداشت شهادت شهیدان رجایی وباهنر؛ ترسیمی از آینه تمام نمای یک دولت مکتبی را در مقابل دیدگان مدیران اجرایی  به نمایش قرار داده، تا در راه خدمت به مردم از صبحگاهان تا صبحگاهان بعدی در خدمت محرومین باشند.

الگو بودن دولت رجایی به معنای  دل نبستن و وابسته نشدن به میز ریاست است. امام خمینی (ره )فرمود: «آقای رجایی، آقای باهنر در عین حالی که خوب، یکیشان رئیس جمهور بود، یکیشان نخست وزیر بود، اینطور نبود که ریاست در آنها تأثیر کرده باشد، آنها در ریاست تأثیر کرده بودند؛ یعنی، آنها ریاست را آورده بودند زیر چنگ خودشان، ریاست آنها را نبرده بود تحت لوای خودش. و این یک درسی است که انسان باید از اینها یاد بگیرد».

مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «چنانچه مقررات الهی مستقر شد نظم متکی به اسلام به وجود آمد و عدالت اجتماعی تحقق پیدا کرد، هنوز یک هدف متوسط، یا در واقع یکی از مراحل راه، طی شده است. مرحله بعد، آن است که مردمی که در این نظام، به آسودگی، بی‌دغدغه و با برخورداری از عدل زندگی می‌کنند، برای تخلق به اخلاق حسنه، فرصت و شوق پیدا کنند…..بعد از تشکیل نظام عادلانه و استقرار عدالت اجتماعی و حکومت واقعاً اسلامی، هدف این است؛انسان‌ها باید به اخلاق تخلق پیدا کنند که البته تخلق به اخلاق حسنه هم موجب تعالی و تکامل معنوی و روحی است».

وبه فرموده امام راحل (ره): «آزادی تنها، سعادت ملت نیست، استقلال تنها، سعادت ملت نیست، مادیت تنها، سعادت ملت نیست، این‌ها در پناه معنویات، سعادتند» و اهداف نهایی انبیاء الهی تربیت وتزکیه انسان بوده است.

آنچه در این مدت مورد کم توجهی قرار گرفته؛ توجه به راهبردهای معنوی و اخلاقی وقرآنی است. ترس دشمن از حکومت اسلامی  به سبب اجرای احکام الهی در جامعه و ظهور کارآمدی دین در عرصه جهانی است. انسانی که متخلق به اخلاق الهی شد نه ظلم می کند ونه ظلم را می پذیرد. در جامعه اسلامی توام با معنویت ،ایثارگری ، فداکاری ، گذشت،  رسیدگی به محرومین، پرهیز از ریاکاری و دروغ  و پرهیزاز تکاثر در ثروت های نامشروع، حرام دانستن رانت خواری، رشوه دادن، حیف میل از بیت المال جزء میوه های ارزشمند حکومت اسلامی است .

در حقیقت ملاک در پست های مسئولیتی، توصیه های حضرت امیر مومنان به مالک اشتر سرلوحه کاری قرار گیرد. حضرت می‌فرمایند:

۱ ـ توصیه به تقوى الهى و تقدیم اطاعت خداوند بر همه چیز و پیروى از فرائض و سنتهاى که خداوند به آن امر فرموده است.

۲ ـ حضرت مى فرماید زمامدار اسلامى باید نسبت به مردم رحمت و محبت و لطف بورزد و مثل درندگان خونخوار نباشد که خوردن اموال مردم را غنیمت شمارد

۳- حاکم اسلامى باید از درون مردم کینه و عقده را باز کند و نسبت به مردم حسن ظن داشته باشد.

۴-  زمامدار نباید سخن چین را تصدیق کند هر چند که در مقام خیرخواهى جلو دهد.

۵ـ زمامدار باید تعدادى از بهترین اوقات شبانه روزى خود را براى ارتباط با خدا اختصاص دهد.

۶ ـ زمامدار نسبت به وعده هایى که مى دهد وفادار باشد و تخلف نکند.

ضمن آرزوی توفیق بیشتر دولت در جهت تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی؛ به اعتقاد نگارنده ارزیابی از عملکردهای مثبت و منفی گذشته می تواند چراغ فروزنده برای جبران کاستی ها و فراموشی های ناخواسته نسبت به اهداف اصلی انقلاب اسلامی باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.