حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۷ فروردین , ۱۴۰۳ 17 رمضان 1445 Tuesday, 26 March , 2024 ساعت ×
مدیر انقلابی، مديريت انقلابی
08 ژانویه 2022 - 9:20
شناسه : 3161
بازدید 572
21

روی کار آمدن دولت‌ انقلابی‌ سیزدهم، بار دیگر مردم صبور و رنج‌ديدهٔ ما را به گسترش‌ ارزش‌های اسلامی و تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی امیدوار ساخته است. صبر انقلابی این امت، ناشی از وعده‌های بشارت‌آمیز الهی است که از زبان مبارک نائب امام زمان(عج) بارها و بارها شنیده‌اند و بدان ایمان دارند. آیت‌الله رئیسی شخصيتی […]

ارسال توسط : نویسنده : حجت الاسلام و المسلمین سيد محسن طاهری
پ
پ

روی کار آمدن دولت‌ انقلابی‌ سیزدهم، بار دیگر مردم صبور و رنج‌ديدهٔ ما را به گسترش‌ ارزش‌های اسلامی و تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی امیدوار ساخته است. صبر انقلابی این امت، ناشی از وعده‌های بشارت‌آمیز الهی است که از زبان مبارک نائب امام زمان(عج) بارها و بارها شنیده‌اند و بدان ایمان دارند.

آیت‌الله رئیسی شخصيتی است که مردم با توجه به شناختی که از وی داشتند و او را برخوردار از ویژگی‌های مکتب‌ سلیمانی می‌دانستند، به ایشان رأی‌ دادند.

صبر انقلابی مردم نباید دولتمردان دولت سيزدهم را به اشتباه بیندازد، باید بدانند که چه تکلیف بزرگی را بر دوش دارند و نباید خدشه‌ای به امید مردم وارد کنند.

زمان به زودی سپری می‌شود و فرصت‌ها از دست می‌رود. مدیر انقلابی بودن، صرفاً وابسته به نگاه سیاسیِ شخص مدیر‌ نیست؛ مدیر انقلابی‌ با مديريت انقلابی‌ شناخته‌ می‌شود.

ما در حال جنگ تمام عیار و همه‌جانبه هستیم. آیا در میدان جنگ، جای استخاره است؟! آیا به بهانهٔ تدبیر و مشورت و یا به بهانهٔ جلب‌ رضايت همهٔ لابی‌گران ذی‌نفوذ می‌توان لشکریان را بدون فرمانده‌ رها کرد؟!

آیا در میدان جنگ می‌توان به خوش‌گذرانی پرداخت؟! در حالی که آیت‌الله رئیسی برای خدمت به مردم شب‌وروز نمی‌شناسد، آیا مدیران دیگر نیز همین‌گونه هستند؟!
از مدیرانی که خود بانی وضع موجودند و شاید بتوان بسیاری از آنان را ستون پنجم دشمن دانست، چه انتظاری دارید؟!

مقام معظم رهبری، بعد از روی کار آمدن آیت‌الله رئیسی، به ایشان توصیه کردند که در تشکیل کابینه، تعجیل کنند. علت این توصیهٔ اکید چه بود؟
آیا همین توصیه شامل وزرا و استانداران نمی‌شود؟!
مدیری که زیرمجموعه‌اش با او همراه نباشند، مانند کسی است که دستانش در تحت اختيار خودش نیستند!

امروز جريان انقلابی نمی‌داند که از چه کسی باید مطالبه‌گری کند! از مدیران اصلاح‌طلبی که هشت‌سال کشور را به قهقرا بردند؟!

البته شاید معدود مدیرانی هم باشند که لياقت ماندن داشته باشند، ولی با گذشت چندماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم، تعلل در جابه‌جایی مدیران، قابل‌ توجیه نیست.

نگارنده مخاطب خاصی را در نظر ندارد، شاید این تأخیرها سیاستی است‌ که‌ از بالا ابلاغ شده‌ است.
ضمن ابراز تشکر و قدردانی از زحمات شبانه‌روزی و چندین ماههٔ مسئولان، نکاتی را به دولتمردان محترم متذکر می‌شوم:

۱) مشاوران شما باید امین‌ شما باشند، لیکن نباید روحیهٔ چاپلوسی داشته باشند؛ به توصیهٔ امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نهج‌البلاغه عمل کنید و کسانی را که اهل انتقاد هستند در اطراف خود بگمارید.

۲) مشاوران شما باید در عمل انقلابی باشند نه در شعار!
انقلابی‌ واقعی یعنی آنان که در زمان فتنهٔ سال ۸۸ و در تقابل با انحرافیون و در جریان برجام نافرجام و مانند این‌ها حقاً انقلابی عمل کردند نه آن‌هایی که همواره بعد از فتح مکه انقلابی می‌شوند!

آن‌هایی که نه در انتخابات سال ۱۳۹۶ و نه در انتخابات سال ۱۴۰۰ با نامزدی آیت‌الله رئیسی موافق نبودند و بعد از فراگیر شدن دعوت مردمی از ايشان به صف حامیان وی پیوستند، با کسانی که در این زمینه پیش‌قدم شدند و از آبروی خود هزينه کردند، مساوی نیستند.

۳) مراقب خود و اطرافیان خود باشید؛ انسان هرچقدر هم که سوابق درخشانی داشته باشد، اما باید از نفس اماره و وساوس شیطانی به خدا پناه ببرد؛ قدرت و ثروتی که به تبع مديريت در اختیار شخص قرار می‌گیرد، بسیار فريبنده است. این قدرت و ثروت، می‌تواند باعث رویش روحیهٔ خودخواهی و اشرافی‌گری در نفس مدیر و اطرافیانش شود. مکتب سلیمانی را سرلوحهٔ خود قرار دهید و جز به خدمت خالصانه فکر نکنید و در اندیشهٔ آن نباشید که این مديريت را سکوی پرش به مديريت بالاتر قرار دهید که این سرآغاز سقوط خواهد بود.

۴) هرچند مديريت نیاز به تدبیر دارد و تدبیر با شتابزدگی سازگار نیست، ولی تأخیر در اقدام نیز نشانهٔ عدم برخورداری از شجاعت در تصمیم‌ است. خصوصاً با توجه‌ به‌ اینکه ما در حال جنگ همه‌جانبه‌ای هستيم که روزبه‌روز بر ابعادش افزوده‌ می‌شود و توصیهٔ مقام معظم رهبری نیز حجت را بر مدیران تمام کرده‌ است.

با مدیرانی که خود بانی وضع موجودند، کار از پیش نخواهد رفت؛ امروز هیچ کار مهمی نمی‌تواند بهانه‌ای برای تأخیر در انتصابات انقلابی باشد.

از خداوند متعال می‌خواهيم که همهٔ ما را عاقبت به خیر بفرماید و ما را از زمینه‌سازان حکومت جهانی ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) قرار بدهد، ان‌شاءالله.

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

سيد محسن طاهری
مدرسهٔ علمیهٔ امام صادق علیه‌السلام گرگان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.