حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
عاشورای ۸۸ اوج خیانت فتنه‌گران/ لکه ننگی که از دامن فتنه‌گران پاک نشد
08 آگوست 2022 - 0:26
شناسه : 4305
بازدید 425
21

اگر چه فتنه‌گران کوشیدند که از عاشورا به مثابه ابزاری برای پیش‌بردن مقاصد سیاسی خود استفاده کنند اما قطعا آنچه پس از هشت ماه فتنه‌گری، کار فتنه پیچیده‌ای که خواص را هم با خود درگیر کرده بود را تمام کرد، عاشورای ۸۸ بود. حرمت‌شکنی در عاشورای ۸۸ لکه‌ سیاهی است که تاریخ هیچ‌گاه آن را […]

ارسال توسط : منبع : خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس
پ
پ

اگر چه فتنه‌گران کوشیدند که از عاشورا به مثابه ابزاری برای پیش‌بردن مقاصد سیاسی خود استفاده کنند اما قطعا آنچه پس از هشت ماه فتنه‌گری، کار فتنه پیچیده‌ای که خواص را هم با خود درگیر کرده بود را تمام کرد، عاشورای ۸۸ بود.

حرمت‌شکنی در عاشورای ۸۸ لکه‌ سیاهی است که تاریخ هیچ‌گاه آن را از خاطر نمی‌برد، اما واقعیتی که نمی‌توان آن را کتمان کرد این است که هیچ کس در ابتدا فکر نمی‌کرد گستاخی عده‌ای بعد از انتخابات به هتک حرمت عاشورای ۸۸ بیانجامد و شاید باز هم عاشوراست که باید نقطه عطف و تاریخ‌ساز باشد.

اگر چه فتنه‌گران کوشیدند که از عاشورا به مثابه ابزاری برای پیش‌بردن مقاصد سیاسی خود استفاده کنند کما اینکه پیش از این با رای مردم، عکس امام (ره)،‌ روز قدس، روز دانشجو هم اینچنین کرده بودند،‌ اما قطعا آنچه پس از هشت ماه فتنه‌گری، کار فتنه پیچیده‌ای که خواص را هم با خود درگیر کرده بود، تمام کرد، همین عاشورای ۸۸ بود.

در عاشورای ۸۸ اغتشاش‌گران به صورت سازماندهی شده نمادهای سبز را حمل می‌کردند و در یک ترکیب سازماندهی شده در چند خیابان تهران دست به تجمع زدند، این جماعت شعارهای ساختارشکنانه سر می‌دادند و از سوی دیگر سوت و کف می‌زدند.

در ۶ دی‌ماه ۸۸ در حالی که مردم عزادار ایران اسلامی یکپارچه سیاه‌پوش و غرق در عزای امام شهیدشان بودند، لایه‌های عمیقی از فتنه آشکار شد؛ ‌بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند که جریان آشوب هرچه منحرف باشد، حرمت حسین‌بن علی (ع) را نگه خواهد داشت و به ساحت ائمه اطهار اهانت نخواهد کرد، اما عناد آنها با مقدسات حدی نداشت.

در سویی دیگر رسانه‌های غربی از تغییر چهره تهران در روز عاشورا خبر می‌دادند و حتی نوری‌زاده ضد انقلاب لندن نشین به اعلام جزئیات برنامه فتنه‌گران در عاشورا پرداخت، ظهر روز عاشورا فرا رسید؛ جماعتی‌ آشوب‌طلب که خیابان‌های تهران را خلوت دیدند به خیابان‌ها ریختند و به هلهله،‌ پایکوبی و سر دادن شعارهای ساختار شکنانه پرداختند و اصل ولایت فقیه را مورد هجمه قرار دادند.

در آن سوی دنیا هم هلهله‌ای برپا بود؛ مریم رجوی این عاشورا را بهار تهران نامید و ریگی،‌ ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل و اوباما به نمایندگی از دشمنان ایران اسلامی به ستایش فتنه‌گران پرداختند، سران داخلی فتنه نیز به توجیه اقدامات غیر قابل باور حامیان خود پرداخته و به اصطلاح صورت مساله را پاک کردند، کروبی در بیانیه خود عزاداران حسینی را مشتی وحشی نامید و میر حسین موسوی نیز فتنه‌گرانی که حرمت سیدالشهدا و عزاداران حسینی را هتک کرده بودند، «مردان خدا جوی» عنوان کرد.

پس از این واقعه نفرت و انزجار مردم از فتنه‌گران و سران آنها دیگر قابل کنترل نبود، مراجع تقلید از این حوادث فجیع که در روز عاشورا اتفاق افتاده بود، اعلام برائت کردند.

می‌توان وقایع عاشورای سال ۸۸ را از نگاهی دیگر بررسی کرد، عاشورای ۸۸ بار دیگر و بعد از گذشت بیش از ۱۳ قرن و بعد از آنکه غبار فتنه فضای تنفسی را در کشور سخت کرده بود باعث بهبود فضا و فرود آمدن باران ایمان و رحمت شد.

آری؛ نهم دی نقطه عطفی در تاریخ کشور و انقلاب اسلامی ما است و قطعاً هتک حرمت عاشورا نیاز به خلق حماسه‌ای همچون نهم دی داشت.

پس از خط بندی فتنه‌گران با نظام اسلامی در روز عاشورا مردمی که صبورانه و با بزرگواری هشت ماه تمام اقدامات فتنه‌گران را تحمل کرده بودند، با شعارهایی همچون «حسین جان شرمنده‌ایم» در روز ۹ دی سراسر تهران را مشحون از شور حسینی کردند و اینگونه بود که طومار طوفانی هشت ماهه با نقش‌آفرینی مردم و محاکمه خیابانی سران فتنه به پایان رسید.

مقام معظم رهبری پس از حماسه ۹ دی درباره عظمت حضور مردم فرمودند که مطمئن باشید روز ۹ دی در تاریخ ماند و متمایز شد و در این قضایا هم عاشورا به کمک ملت آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.