حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
طرح ترور خاتمی چگونه ناکام ماند؟
27 مارس 2023 - 15:41
شناسه : 5017
بازدید 408
14
خبری که نباید به سادگی از آن گذشت:

در ماجرای ۱۸ تیر سال ۱۳۸۷ یکی از موضوعاتی که توانست تا چند روز فضای دانشگاه و کشور را ملتهب کند، آمارهایی بود که از کشته شدن دانشجویان توسط نیروهای دوم خرداد ارائه می شد. ۶ کشته تقلبی توانسته بود خشم بسیاری از دانشجویان بیطرف را نیز برانگیزد اما بررسی های بعد نشان داد که […]

ارسال توسط : منبع : جهان نيوز
پ
پ

در ماجرای ۱۸ تیر سال ۱۳۸۷ یکی از موضوعاتی که توانست تا چند روز فضای دانشگاه و کشور را ملتهب کند، آمارهایی بود که از کشته شدن دانشجویان توسط نیروهای دوم خرداد ارائه می شد. ۶ کشته تقلبی توانسته بود خشم بسیاری از دانشجویان بیطرف را نیز برانگیزد اما بررسی های بعد نشان داد که هویت تعدادی از کشته شدگان نامعلوم و تعدادی دیگر هم در شهرهای شمالی کشور در سلامت کامل به سر می برند.

به گزارش جهان، استفاده از حربه مظلوم نمایی و به اصطلاح ریختن خون در پای شعارهای دوم خرداد، که پیش از این طعم قدرت طلبی برخی جریانات داخلی را به اذهان متبادر می کرد این روزها وارد بازی خطرناکی شده است که بعید به نظر می رسد که طراحی و برنامه ریزی آن فقط در داخل کشور صورت گرفته باشد.

بر اساس این سناریوی خطرناک که رگ و ریشه آن از دیوارهای باغ فیض تهران سیراب می شود، بایستی با حذف یکی از بزرگان و سران دوم خرداد و نسبت دادن آن به جریان اصولگرا، ضمن احساسی کردن فضا، نتیجه انتخابات به نفع دوم خرداد تغییر کند.

بر همین اساس است که تئوریسین اصلی این جریان در دیدار عصر جمعه (چندماه پیش) خود با زنان مشارکت اعلام می کند که جریان اصلاح طلب در مقطع فعلی نیاز به خون دادن دارد. وی در این دیدار تصریح می کند:
“در اين شرايط اصلاحات امكان چنداني براي دستيابي به قدرت ندارد و تنها خون مي تواند به داد اصلاح طلبان برسد. صریحاً می گویم، اصلاحات جز با دادن خون به قدرت نمي رسد و اي كاش به اندازه طالبان خاطرخواه براي انتحار داشتيم”.

هر چند این سخن در حد طرحی افراطی و تخیلی از سوی برخی بزرگان دوم خرداد تلقی شده و به آنان توجهی نشد اما پرواز اهواز – تهران که قرار بود با حضور سید محمد خاتمی و در دو هفته مانده تا انتخابات انجام شود نشان داد که خاتمی محبوب دیروز امروز نیز می تواند سکوی پرشی برای پیروزی دوباره اصلاح طلبان باشد. حتی به قیمت اینکه دیگر قطار دوم خرداد به رهبری سید محمد خاتمی حرکت نکرده و تنها نام و یادی از او باقی بماند.

ماجرا از آنجا شروع شد که قرار بود خاتمی با پرواز ۳۰/۲۲ اهواز را به مقصد تهران ترک کند، اما با پایان یافتن برنامه هایش ۲ ساعت زودتر به فرودگاه می رود و موفق می شود با پرواز قبلی به تهران باز گردد. نکته عجیب در این سفر که رسانه ها کمتر به آن پرداختند وجود بمب ساعتی در پرواز ساعت ۳۰/۲۲ اهواز تهران بود یعنی همان پرواز سید محمد خاتمی.

خوشبختانه در حین پرواز مامورین حفاظت پرواز با خبر یکی از مسافرین که بعدا بازداشت شد، متوجه وجود بمب در هواپیما می شوند و بلافاصله هواپیما با حداکثر سرعت به فرودگاه اهواز بازگشته و تنها سه دقیقه مانده به انفجار بمب، هواپیما خود را به زمین کوبیده و ضمن آسیب دیدن هواپیما، با جانفشانی مامور حفاظت پرواز بمب بیرون از هواپیما منفجر شده و مامور فداکار به شدت دچار سوختگی و شکستگی می شود.

اگر چه با رفع معجزه آسا این اتفاق، کشور را از بحرانی جدی نجات یافت، اما به نظر می رسد نباید این مساله را صرفا تصادفی و اتفاقی نامید.

ذکر این نکته ضروری است که طراحان این سناریو سکانس های مختلفی را برای عملیاتی کردن نقشه آبیاری درخت دوم خرداد با ریخته شدن خون بی گناهان در نظر گرفته اند و به همین علت در سفرهای استانی میرحسین موسوی، اعضای پشت پرده ستاد مهندس موسوی به صراحت اعلام می کنند که با توجه به کشته شدن یک نفر در جریان مبارزات انتخاباتی دکتر احمدی نژاد در سال ۸۴، میرحسین نیز برای پیروز شدن نیاز به خون دارد که با هوشیاری مردم و مسئولان این نقشه نیز ناکام می ماند.

اما حال، باید دید مبتکر ایده اردیبهشت داغ که سردی توجه عمومی را با شال بندو پیش بند تبلیغاتی نادیده گرفته اند چگونه آخرین تیر چله کمان خود را برای پیروزی نامزد خود، یعنی میرحسین موسوی به هر شکل ممکن رها خواهد کرد. چرا که به نظر می رسد برخی نا آرامی ها در بخشهای مختلف کشور که با هدف بر هم ریختن وحدت عمومی صورت گرفت و توجه به دیدار برخی اعضای تندرو با سران قومیت های این مناطق، چندان بی ارتباط با زنجیره خون های مورد تقاضا برای آبیاری دوباره جریان دوم خرداد نباشد.

لذا افکار عمومی با توجه به حضور فعال و پشت پرده یکی از متهمین قتلهای زنجیره ای و پدر ضارب حجاریان در ستاد مهندس موسوی که پیش از این در مطبوعات و رسانه ها به آن پرداخته شده بود، انتظار دارد مسئولین بصورت شفاف ضمن پیگیری این موضوع عاملین آن را به مردم معرفی نموده و از مبهم گویی خودداری کنند، چرا که اطلاعاتی مبنی بر بازداشت چهار نفر در این برنامه تروریستی در دست می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.