حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
ششمین شورای اسلامی شهر گرگان/ ویژگی‌ها و انتظارات
13 جولای 2021 - 9:49
شناسه : 1998
بازدید 450
23

۱) تقارن زیبای ایام خجسته‌ی دهه‌ی کرامت و ولادت حضرت رضا سلام‌الله‌علیه با حضور حماسی و شکوهمندانه‌ی ملت شریف ایران اسلامی در انتخابات و نیز بازگشت قطار مدیریتی کشور را به ریل گفتمان انقلاب اسلامی، به محضر مبارک حضرت ولی‌عصر (عج) و نائبش مقام معظم رهبری و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و همه‌ی مردم […]

ارسال توسط :
پ
پ

۱) تقارن زیبای ایام خجسته‌ی دهه‌ی کرامت و ولادت حضرت رضا سلام‌الله‌علیه با حضور حماسی و شکوهمندانه‌ی ملت شریف ایران اسلامی در انتخابات و نیز بازگشت قطار مدیریتی کشور را به ریل گفتمان انقلاب اسلامی، به محضر مبارک حضرت ولی‌عصر (عج) و نائبش مقام معظم رهبری و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و همه‌ی مردم متدین و انقلابی تبریک عرض می‌کنم.

۲) روی کار آمدن دولت انقلابی، مردم را به آینده‌ای درخشان همراه با رفاه و معنویت امیدوار و وظیفه‌ی نیروهای انقلابی را در حفظ این دستاورد بزرگ دوچندان نمود.

اما از اهمیت نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز نباید غافل شد.
یکی از مراحل پنج‌گانه‌ی وصول به تمدن نوین اسلامی، تشکیل دولت اسلامی است که زمینه را برای تحقق جامعه‌ی اسلامی و سپس دستیابی به تمدن نوین اسلامی، فراهم خواهد کرد.

دولت اسلامی، یعنی اینکه مجموعه‌ی کارگزاران جامعه -نه فقط قوه‌ی مجریه- در تراز گفتمان انقلاب اسلامی باشند و با همین رویکرد، در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب حرکت نمایند.

هرچند هنوز تا رسیدن به چنین مطلوبی فاصله داریم، اما نباید ظرفیت‌های موجود را نادیده گرفت.

۳) شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی شهر گرگان، با همین هدف بعد از ماه‌ها تلاش و علی‌رغم فشارها و ناملایمات توانست لیست توانمند و قابل قبولی را به مردم شریف دارالمومنین گرگان معرفی نماید و تجزیه و تحلیل نتایج به‌دست آمده، نشان می‌دهد که بحمدالله این لیست فی‌المجموع با استقبال خوبی از ناحیه‌ی مردم مواجه شده است.

ضمن احترام به همه‌ی منتخبان گرامی که مورد اقبال مردم قرار گرفته‌اند، چهار نفر از اعضای اصلی شورای اسلامی منتخب شهر گرگان و سه نفر از اعضای علی‌البدل متعلق به لیست شورای سیاستگذاری هستند

از این جهت این‌جانب خود را موظف می‌دانم که از مردم شریف دارالمومنین گرگان تشکر کنم که به شورای سیاستگذاری اعتماد کردند و فرصت چهارساله‌ی خدمتگزاری را برای این دوستان فراهم نمودند.

۴) رویکرد غالب در بین منتخبان ششمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر گرگان، رویکردی انقلابی و شایسته‌سالارانه است و در این انتخابات تأثیر باندهای ثروت و قدرت و جناح‌های سیاسی به حداقل رسیده است و از این جهت جای امیدواری وجود دارد که بتوان در مسیر پیشرفت همه‌جانبه‌ی مرکز استان بیش از گذشته قدم برداشت و از اقدامات سلیقه‌ای، نگاه‌های غیر انقلابی، بسنده‌کردن به برخی اقدامات نمادین و بسترسازی برای رانت‌خواری جلوگیری به‌عمل آورد.

۵) مردم نجیب و صبور ما در این انتخابات به‌خوبی نشان دادند که همچنان پایبند و دلداده به گفتمان انقلاب اسلامی هستند و به‌همین جهت لازم است مسئولان و مدیران کشوری و محلی، ضمن توجه به حل مشکلات معیشتی و رفع دغدغه‌های روزمره‌ی مردم، روحیه‌ی جهادی و انقلابی و الگوی مدیریت اسلامی را سرلوحه‌ی برنامه‌ها و اقدامات خود قرار دهند.

در اینجا مناسب است بخشی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای را در خصوص وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد توجه قرار دهیم:

“مهم‌ترین توصیه‌ی اینجانب اولاً مربوط به سیاست‌ها و برنامه‌های کاری شما و سپس درباره‌ی گزینش مدیریت شهر و روستا است. تسهیل زندگی مردم در کارهایی که به شهرداری‌ها مربوط است، برطرف کردن معضلات شهر و روستا، سالم‌سازی محیط زیست، حفظ اصالت اسلامی و ملی در ساخت و سازها، استقرار بخشیدن به جو اسلامی و فرهنگیِ سالم، پرداختن به نیازهای فوری‌تر در عین اهتمام به کارهای زیربنایی، اولویت دادن به مناطق مستضعف‌نشین، تأثیرناپذیری از نفوذ ثروتمندان و جاذبه‌ی ثروت، رعایت دقیق قوانین و عدم تخطی از آن با حیله‌های شبه قانونی، رعایت ویژه‌ی محرومان، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت‌المال با تجملات زائد و سفرها و مراسم غیرلازم، و در یک کلمه رعایت تقوا و تدبیر و پشتکار، و بهره‌گیری از دانش و تجربه، مواد عمده‌ی توصیه‌ی نخست اینجانب است.”
(۱۳۸۲/۰۲/۰۶)

✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️

در پایان ضمن عرض تبریک به همه‌ی منتخبان محترم ششمین دوره‌ی انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان، از خداوند متعال برای این عزیزان توفیق خدمتگزاری خالصانه و قدردانی از رای مردم را خواستارم.

۱۴۰۰/۴/۳

سید محسن طاهری
خدمتگزار شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی در انتخابات ششمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر گرگان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.